Gast kurtje Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 Ik heb 2 lnb's ook een houdertje. alleen het lukt voor geen meter... wie o wie kan mij helpen. Astra werkt maar Eutelsat vind ik niet. Waar ik hem ook draai.
lujo Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 Je bedoelt Astra op 19,2 E en Eutel op 16 E neme ik aan? Misschien dat je wat meer details kan vertellen zoals: hoe groot is je schotel, welke ontvanger enz. Mocht je 19,2E en 16E bedoelen, hoe dan rekening mee dat die twee satellieten zeer dichtbij elkaar liggen (3 graden) zodat je die niet met elke LNB kan ontvangen.
satencom Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 als je het goed is heb je de astra links en de eutelsat rechts dit is als je voor de schotel staat weet niet dat dit wel lukt ze moeten heel dicht tegen elkaar aan Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast kurtje Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Schotel is volgens mij iets in de 90cm. Astra 19.2 en Eutelsat W3A 7.0 ontvanger is een dreambox 500s Het lukt maar niet om ze allebei erop te zetten :S
lujo Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Je zou echt met meer informatie moeten komen willen mensen je kunnen helpen. Wat voor "houdertje" heb je? Zoiets? Op een 90 cm is het geen probleem twee satellieten (of meer) te plaatsen. Misschien dat je wat foto's van je installatie kan maken.
satencom Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 volgens mij kun je beter een schotel voor de astra 19,5 en een schotel voor de Eutelsat W3A 7.0 wand deze satellieten liggen zo ver uit mekaar dit is alleen geschikt voor een Wavefrontier T90? of T55,of Big BiSaT Schotel; TRIAX Unique Multi Satelliet Schotel, en er zijn der nog wel meer Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
lujo Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Origineel bericht van: satencom volgens mij kun je beter een schotel voor de astra 19,5 en een schotel voor de Eutelsat W3A 7.0 wand deze satellieten liggen zo ver uit mekaar dit is alleen geschikt voor een Wavefrontier T90? of T55,of Big BiSaT Schotel; TRIAX Unique Multi Satelliet Schotel, en er zijn der nog wel meer Het gaat om 12 graden verschil. Dat is met zo'n Triax Multiblock wel te overbruggen. En anders is Inverto Multiconnect beugel ook een optie. Daarmee zou je zelfs twee satellieten met een verschil van 20 graden kunnen ontvangen op een 78 cm schotel. Dus naar mijn mening is een tweede schotel overbodig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen