Gast hagar Geplaatst: 31 december 2009 Geplaatst: 31 december 2009 Ik heb sinds vandaag 10mb adsl en ik heb een ping van 88ms op mijn pc, xp en met kabel, en heb 57ms op mijn laptop, windows 7 en wireless. Ook de speed is beter op de wireles laptop ongeveer 8300 vs 7800 download? Ik snap er niks van, ik speel nog eens een beetje online met mijn ps3 ( cod 6 ) en heb het gevoel dat de verbinding met de 6mb die ik voorheen had beter was dan nu met 10mb. De upload is 320 van beide maar ik heb zo'n upload speed van 260 en deze is op 6mb en op nu 10mb ongeveer hetzelde. Mij lijkt dat de ping met de 6mb ook beter was, dacht dat deze rond de 70ms was. Wat is upnp? Iemand zei mij dat dit geactiveerd moet worden op mijn router ( conceptronic c54apra2+ ) en dit zou de ping verbeteren?
theparasol Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Het kan maar zo zijn dat je 10 mbit connectie meer fouten in de frames overdracht tussen adsl modem en centrale produceert. Hierdoor daalt je netto snelheid. Windows 7 heeft een verbeterde tcp/ip stack afhandeling waardoor er bij fouten efficienter opgetreden wordt en de netto snelheid dus stijgt. upnp doet niets met je ping, het is een protocol waardoor een applicatie op de client de firewall kan besturen. Voorbeeld is microsoft messenger. Deze kan volautomatisch de benodigde poorten openen op de modem zodat alle functies beschikbaar zijn zonder dat de gebruiker dit handmatig behoeft te doen op het modem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen