Ga naar inhoud


welke dvb-t ontvanger zou je kopen (belgië).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

met de komende maanden verhuis,en naar een plaats waar schotel niet kan,en er teveel wordt bij gevraagd in de kamer voor kabeltv,die mij niks zegt,vraag ik hetvolgende:

welk merk dvb-t ontvanger zou ik kopen?

waarom?ik had een topfield met een ingebouwde conax reader,maar een onbetrouwbaar persoon heeft die tot zijn eigendom geropen,en natuurlijk niet te blokkeren.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht ik in uw plaats zijn wacht ik nog effekes want niemand weet in welke norm DVB-T Vlaanderen zal uitzenden.Is het DVB-T1 of DVBT2?Zal de codering MPEG2 of MPEG4 zijn,'tis allemaal een raadsel.Schaf je ergens een goedkoop ontvangerke aan zodat je achteraf niet ontchoogeld bent en je toch de huidige kanalen kunt ontvangen.Heel,heel triestige bedoening,geen enkele informatie is ter beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er staat niks vermeld over MPEG4 of DVB-T2 en zo omdat er nog geen duidelijkheid is over welke normen Norkring zal toepassen.

 

Norkring moet tegen eind dit jaar contentproviders vinden om uit te zenden op hun netwerk. Dit kunnen de zenders zelf zijn of een nieuwe aanbieder van digitale TV.

 

Het is wel waarschijnlijk dat Norkring zal uitzenden in MPEG-4, want dat doen ze ook in Noorwegen en Slovenië. (En omdat het een efficiëntere codec is dan MPEG-2.)

 

Om te antwoorden op je vraag: koop iets goedkoop.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
ik heb ook gelezen op een andere side dat KPN er interesse in heeft,dan zal het wel mpeg 2 blijven zo als in NL.anders moeten ze weer investeren in nieuwe apperatuur.


De uitbater in vlaanderen is Norkring. KPN kan daar helemaal niets meer aan doen ook al zou ze interesse hebben.
Norkring is dus der service provider.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
De uitbater in vlaanderen is Norkring. KPN kan daar helemaal niets meer aan doen ook al zou ze interesse hebben.
Norkring is dus der service provider.


De Belgen moeten me maar corrigeren maar Norkring is volgens mij de eigenaar of huurder van de zendmasten en zoekt nog een provider die het wil gaan uitbaten.

Maar een antwoordt op de topic vraag helemaal geen ontvanger kopen gewoon een TV met ingebouwde DVB-T tuner nemen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Maar een antwoordt op de topic vraag helemaal geen ontvanger kopen gewoon een TV met ingebouwde DVB-T tuner nemen. laugh

Inderdaad, indien mogelijk wachten tot er meer duidelijkheid is over wat Norkring van plan is. Of als je genoeg hebt aan de publieken gewoon meteen een simpele DVB-T ontvanger kopen.

Ik snap trouwens nog niet wat de topicstarter wil zeggen met het volgende:
Citaat:
ik had een topfield met een ingebouwde conax reader,maar een onbetrouwbaar persoon heeft die tot zijn eigendom geropen,en natuurlijk niet te blokkeren.

Bedoel je dat er nu een pincode opzit? Die kan KPN er geloof ik afhalen, dus dat is misschien op te lossen. Is wellicht wel een geldige Digitenne kaart voor nodig.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van nu een "goedkope " ontvanger te kopen zou je toch ook gelijk voor een mpeg4 decoder kunnen gaan... daar kan je dan zowel mpeg 2 als mpeg 4 mee ontvangen.

In DK is er afgelopen november een boeket bijgekomen in mpeg4, waardoor een heleboel mensen een nieuwe ontvanger willen hebben... ik zou dus sowieso gaan voor een mpeg4.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, het probleem is, dat we niet weten of Norkring gelijk de nieuwe DVB-T2 standaard zal invoeren of niet.

Als ze dat doen, dan zit je met een duurdere (MPEG4-)ontvanger waar je weer niets mee bent.

 

Dat het MPEG4 wordt, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Het zou dwaas zijn om nu nog met nieuwe uitzendingen te starten in MPEG2 om dan over een paar jaar toch over te schakelen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn plaatselijke dealer,heb ik gehoord dat ze (norkring) eind februari uitkomen met uitleg,en dat het de bedoeling is,beginnen uitzenden eind maart.

ik heb mij een konig gekocht,want als ze dezelfde zenders aanbieden als TVV,dan wacht ik wel eventjes,tot ze te weinig klanten hebben en iets soortgelijke promotie's doen zoals TVV.

kan toch moeilijk 2X voor dezelfde zenders betalen.en eind april is tijd genoeg om TVV op te zeggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele weken geleden heb ik een Mpeg4 ontvanger in een franse grootwarenhuis gekocht voor 50,-€.Hiermee kan ik de franse HD-kanalen perfect ontvangen en het beeld is meer dan correct.Mocht nu vlaanderen kiezen voor T2 zal ik me wel een andere ontvanger aanschaffen, maar voor 50,-€ die ik heb gespendeerd is het me wel de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: lucdec2
Origineel bericht van: q
Mocht nu vlaanderen kiezen voor T2 zal ik me wel een andere ontvanger aanschaffen, maar voor 50,-€ die ik heb gespendeerd is het me wel de moeite waard.


Bestaan er trouwens al van die T2 ontvangers????


Humax heeft al DVB-T2 ontvangers beschikbaar en Pace brengt deze maand ook een uit.

Hopelijk zullen de nieuwe tv's binnenkort ook uitgerust worden met een DVB-T2 decoder. eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...