AK77 Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Hoi, Met een balkon op het zuidwesten is het wat ingewikkelder om mbv een tegelvoet een gunstige opstelling neer te zetten, zonder dat de boel uitsteekt over de reling. Ik zie bij mijn buurman een blok verder, een kleine schotel (geloof 50cm) staan volledig op zijn balkon. Steekt dus niet uit over de reling. Ik weet zeker dat dat het is tbv Hotbird ontvangst. Kan iemand me vertellen of dit idd mogelijk is en waarmee dit te maken heeft? Bij voorbaat dank.
Gast wanderer Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 niet om het een of ander maar waarom vraag je het die buurman zelf niet? kun je gelijk vragen op welke sat die schotel gericht is...
AK77 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Geplaatst: 1 januari 2010 Hoi, Had ik ook al aan gedacht, maar weet dus niet welk huisnummer het is. Ik weel wel dat het een Marokkaan is en misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik ga ervan uit dat hij dan Hotbird kijkt ivm de Marokkaanse en Arabische kanalen. Eerst had hij zijn schotel ook over de reling hangen (was stukken groter die schotel en wees in Hotbird richting). Als ik de meneer tegen zou komen, zou ik het hem zeker vragen. Maar om nou aan te bellen en dit te vragen, ging me een beetje te ver. Vandaar dus ff de vraag hier gedropt.
Zuppelan Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 50 cm is onder normale omstandigheden absoluut afdoende om de Hotbird te ontvangen. Bij slecht weer (stevig onweer) kan je last van storing krijgen, dit gebeurt iets van één of twee keer per jaar.
minplus Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Hier onder beam klikken, dan kun je precies zien welk formaat voor welke transponders vereist is: http://www.lyngsat.com/hotbird.html 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
AK77 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Geplaatst: 1 januari 2010 Bedankt. Het voordeel van die 50 zou dan kunnen zijn, dat ik hem gewoon binnen mn buitenruimte kan plaatsen en zo ook uit de wind en regen staat. Ik vroeg me ook af of zo een kleinere schotel makkelijker uit te richten is vanwege minder last van belemmeringen en zo. (Bijvoorbeeld een balkonreling).
mebo870 Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 En waarom zou je geen ontvangst op Hotbird hebben met een 50 Cm schotel. Wat dacht je van de Technisat Multytenne schotel, die is 45 cm en daarmee ontvangt men toch Hotbird. The key to happiness. Stay away from idiots
Ou-Tannu Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 t vlootje van Astra op 19E en t vlootje van Eutelsat op 13E kan je bijna op een stuk zilverfolie nog ontvangen de regen reserve is dan wel 0,0 :+ maar t kan Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
vGnp Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Origineel bericht van: Ou-Tannu t vlootje van Astra op 19E en t vlootje van Eutelsat op 13E kan je bijna op een stuk zilverfolie nog ontvangen de regen reserve is dan wel 0,0 :+ maar t kan Dan zou de TS aan een LNB richting 13E die met een beugel aan zijn balkonhekje vast zit al genoeg hebben? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Catastrofus Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Origineel bericht van: Ou-Tannu t vlootje van Astra op 19E en t vlootje van Eutelsat op 13E kan je bijna op een stuk zilverfolie nog ontvangen de regen reserve is dan wel 0,0 :+ maar t kan Zilverpapier? Probeer eens een wieldop of een hapjesschaal dan ontvang je ook van alles... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Ou-Tannu Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 idd als je de lnb maar weer in het brandpunt parkeert Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen