Ga naar inhoud

Tv Vlaanderen factuur maandelijks betalen...wat een gedoe!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kan dus bij TVV tijdens het eerste jaar enkel ineens voor het hele jaar betalen, vanaf jaar twee kan je maandelijks betalen. Maar dan alleen via domiciliëring, nu kan ik via mijn pc banking zelf een domiciliëring ingeven waardoor het veel sneller gaat. Maar ik heb dan een referentienummer nodig en als ik daar om vraag krijg ik geen antwoord, ze zeggen gewoon dat ik een formulier moet invullen en dat opstuur naar hen zodat zij het dan weer kunnen doorsturen naar mijn bank. Te gek voor woorden toch?

Nu op de overschrijving van TVV die ik ontving met het bedrag voor het hele jaar staat een referentienummer op, zou ik dit gewoon kunnen gebruiken?

Geplaatst:

Ik heb een domiciliëring genomen vanaf het moment dat ik TVV heb, en da's een maandelijkse betaling.

Toen heeft de dealer gewoon een formulier ingevuld, dat heb ik bij de bank binnengebracht en na een week kreeg ik op mijn uittreksels het bericht dat de domiciliëring in orde was. Het enige wat ik moest doen, was het blad aan het loket in de bank afgeven.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satter
Je kan dus bij TVV tijdens het eerste jaar enkel ineens voor het hele jaar betalen, vanaf jaar twee kan je maandelijks betalen. Maar dan alleen via domiciliëring, nu kan ik via mijn pc banking zelf een domiciliëring ingeven waardoor het veel sneller gaat. Maar ik heb dan een referentienummer nodig en als ik daar om vraag krijg ik geen antwoord, ze zeggen gewoon dat ik een formulier moet invullen en dat opstuur naar hen zodat zij het dan weer kunnen doorsturen naar mijn bank. Te gek voor woorden toch?

Nu op de overschrijving van TVV die ik ontving met het bedrag voor het hele jaar staat een referentienummer op, zou ik dit gewoon kunnen gebruiken?

dat referte nr is niet bruikbaar voor een maandelijks betaling , log eens in op de site van tvv deel klanten service , stel daar je vraag , je zult snel een brief krijgen met de gegevens die de bank nodig heeft , even ondertekenen en terugsturen en klaar ,
note , het formulier dat je nodig hebt is blijkbaar niet te vinden op hun site ondanks ze er wel naar verwijzen ( onbegrijpelijk )

happy 2010

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:
Je kan dus bij TVV tijdens het eerste jaar enkel ineens voor het hele jaar betalen, vanaf jaar twee kan je maandelijks betalen.

Dat is dus totaal verkeerde informatie!
Van bij het opstellen van het abonnement heeft iedereen de keuze tussen ofwel:
1) betalen per overschrijving maar dan betaal je telkens één volledig jaar vooruit, OF
2) betalen per domiciliëring maar dan heb je de keuze tussen betalen per maand, per 3 maanden, per 6 maanden of ééns per jaar.

Je maakt dus de keuze op het moment van het afsluiten van het abonnement.

Gerdy

Geplaatst:
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Het enige wat ik moest doen, was het blad aan het loket in de bank afgeven.

Dat is ook al "verleden tijd"!
Nu teken je het contract + de domiciliëring (als je daarvoor kiest) bij de dealer en je stuurt de 2 documenten (abonnement en domiciliëring) naar TV VLAANDEREN die zelf de domiciliëringsopdracht in orde zal brengen.

Gerdy

Geplaatst:

ik wil het gewoon zelf kunnen ingeven als het kan waarom dan niet

Geplaatst:

En sinds wanneer vinden we het zomaar goed dat we worden beperkt in onze keuzes? Per overschrijving betalen is gewoon niet meer mogelijk bij TVV. Of betalen voor een heel jaar of per domiciliering. En mijn domiciliering is nog steeds niet in orde hoor, ik heb het dus via de papieren weg gedaan en geloof me dat duurt nog wel enkele weken.

Geplaatst:
En sinds wanneer vinden we het zomaar goed dat we worden beperkt in onze keuzes? Per overschrijving betalen is gewoon niet meer mogelijk bij TVV. Of betalen voor een heel jaar of per domiciliering.

Er is geen beperking in de keuze van betalen; het is het één (éénmaal per jaar via overschrijving) of het ander (via domiciliëring per maand, per 3 maanden, per 6 maanden of jaarlijks)
Dat is altijd zó geweest, van bij de start!
Het is nog altijd de "leverancier" die bepaald HOE er kan betaalt worden, niet de klant.

Gerdy

Geplaatst:

Dit zegt de Wet Handelspraktijken erover (vooral eerste deel)

" Door een aanvulling van de WHPC bij een wet van 3 december 2006 werden twee onrechtmatige bedingen toegevoegd aan de zwarte lijst van onrechtmatige bedingen.

Geen beding tot prijsverhoging bij weigering bankdomiciliëring

Meer en meer leggen verkopers de bankdomiciliëring op, of moedigen ze betaling op die wijze aan. Dit heeft vooral voor hen veel voordelen: de verkoper heeft een veel grotere zekerheid dat hij betaald wordt, en moet de klant niet meer telkens aanschrijven tot betaling.

In het door de wet van 3 december 2006 ingevoegde artikel 32.29. wordt nu verboden om een meerkost aan te rekenen indien men zou weigeren om voor domiciliëring te opteren.

Dit artikel is als volgt geformuleerd: “Zijn onrechtmatig, de bedingen die ertoe strekken:]de voor een product of dienst aangekondigde prijs te verhogen omwille van de weigering van de consument om via bankdomiciliëring te betalen.”

Let wel! Men kan u wel een korting toekennen indien u ermee instemt dat betaling via domiciliëring gebeurt.

Geen beding tot prijsverhoging bij weigering elektronische factuur

De factuur is niet op algemene wijze geregeld in het handelsrecht, noch het consumentenrecht. Enkel voor de toepassing van de btw-wetgeving wordt er in de verplichte afgifte van een factuur, met minimumvermeldingen, voorzien. Dit geldt echter enkel in de relatie tussen btw-plichtigen, dus professionelen.

In de gevallen waar de afgifte van een factuur gebruikelijk is, of zelfs verplicht, is het krachtens het door de wet van 3 december 2006 ingevoerde artikel 32.30. verboden om hiervoor bijkomende kosten aan te rekenen indien men weigert om deze factuur via elektronische post te ontvangen."

Greets

Geplaatst:

@Gerdy ik bedoelde een beperking in de algemeen beschikbare mogelijkheden van betalen. Normaliter beschikbaar dus.

Ik heb dit verder nog nooit meegemaakt. Voor mij is TVV het eerste bedrijf dat geen betaling via overschrijving toelaat.

Bij al mijn andere contracten staat er op de overschrijving (achterkant) meestal een mogelijkheid om over te gaan naar een domiciliering. Er wordt dan zelfs gemeld dat dat dan goedkoper zou zijn.

Wat me frustreert is dat, als ze dan zo nodig een domiciliering willen waarom dan de inschrijving ook niet via de elektronische weg? Ik denk dat je bij zowat alle banken online de mogelijkheid hebt om een domicilieringsaanvraag in te vullen, via de papieren weg gaat veel langer duren. Ik heb onlangs bij een fitness bedrijf dat eindigt op city heel veel heisa gehad omdat de domiciliering maar niet in werking trad. En dat ging zelfs zo ver dat ik van die leuke dreigbrieven en telefoontjes kreeg van dat bedrijf. En als je dan met TVV belt en vraagt of ik de domicilieringsaanvraag online via mijn bank mag aanvragen dan doen ze of ze niet weten waarover je het hebt en blijven herhalen je moet ons gewoon het formulier invullen.

Ik heb nu gedaan wat ze van me vroegen en verwacht dat het binnenkort wel fout zal lopen

Geplaatst:

Ik heb je bericht nu pas gelezen, en zou gewoon voor de online domiciliëring gegaan zijn.

Zelf breng ik mijn domiciliëringen in via internetbankieren en heb nog nooit zo'n papieren formulier ingevuld en verstuurd.

Gewoon de nr. schuldeiser gebruiken en goedkeuren.

Volgens mij laat de bank aan de schuldeiser weten dat de domiciliëring actief is. Voor de volledigheid stuur ik nog een mail naar de klantendienst met de gegevens van de domiciliëring (domiciliëringsnr.).

Tot op heden is mij dit altijd gelukt... al moet ik wel bekennen geen domiciliëring te hebben bij TVV, dus dat kan ik je niet bevestigen.

Mvg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen