scienide Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Hallo, Ik heb een probleem met h264 playback in dvbviewer, alleen treed het probleem alleen op bij de encrypted channels. Alle FTA hd zenders doen het perfect, ook op hoge bitrates, alleen de canaal digitaal hd zenders hebben het probleem dat ze op hogere bitrates gaan stotteren en tijdelijk wegvalt totdat de bitrate weer gezakt is. In eerste instantie gezocht in de performance hoek, maar zelfs mijn quadcore systeem heeft er last van. Alle systemen ondersteunen overigens dxva / cuda en zelfs mijn lichtste systeem (asrock atom 330) kan met de juiste codecs perfect h264 materiaal afspelen. Vervolgens dacht ik dat het misschien aan mijn ontvangst zou kunnen liggen, maar met een geleende dreambox kon ik geen enkele hapering constateren, dat zal het dus ook niet zijn. Vervolgens ben ik dus uitgekomen bij de decodering, waarvoor ik de hadu plugin gebruik. Mijn oude mediaserver uit de kast gehaald, kaart erin gestoken, en de HD zenders zijn opeens wel vloeiend te bekijken. De hadu plugin is dus de oorzaak dat dvbviewer de hogere bitrates niet kan verwerken. In eerste instantie via google uitgekomen bij een topic waarbij aangeraden werd om de h264 delay te verhogen in de dvbsource.ini .. Dit bracht niet het gewenste resultaat, h264 zenders bleken moeite te hebben om op te starten en als ze eenmaal opgestart waren bleken de bitrate problemen aan te houden. Vervolgens geprobeerd om hadu ondersteuning te geven door csa.dll en ffdecsa.dll ... Dit had wel degelijk effect. Waar hadu eerst problemen begon te geven rond de 10 mbit bleek dit met gebruik van csa.dll en ffdecsa.dll zo rond de 12 mbit te liggen. Wellicht dat iemand dit probleem al eerder heeft gehad en mij een tip kan geven hoe ik dit probleem kan oplossen. Specs: - tevii s660 usb op asrock ion 330 server (oude systeem floppydtv vertoond zelfde problemen) - clients: diverse waaronder het zwaarste systeem quadcore met nvidia 9600 - decoders : cyberlink en coreavc dxva/cuda enabled (1080p demo files spelen vloeiend) - netwerk : gigabit, een wireless client (G) - dvbviewer: betaalde versie / laatste versie. gebruikt recording service met hadu 1.22 (ook getest met rechtstreekse setups met hadu, zelfde resultaat) Mocht iemand advies hebben, heel graag. Met vriendelijke groet, Marco
scienide Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Geplaatst: 1 januari 2010 Zou FFDecsa_64_MMX.dll uitkomst bieden?
scienide Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Geplaatst: 1 januari 2010 Probleem opgelost (onder voorbehoud)... Laatste vplug versie gedownload. Hierin stonden een optimized_csa.mdl en een ffdecsa voor 64 bit. Gerenamed, gekopieerd en het lijkt allemaal een heel stuk beter te werken.
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb hier zelf ook een quad core cpu met ddr3 geheugen. Bij mij lopen de HD zenders niet 100% vloeiend, bij snel bewegend beeld zie je het licht stotteren. Erg irritant omdat alle mkv/wmvhd/etc hd films wel vloeiend lopen. Nu gebruik ik ook DVBviewer, ik werkte altijd met Hadu, maar gebruik nu Acamd wat ook prima werkt. Jij zegt het volgende : Vervolgens geprobeerd om hadu ondersteuning te geven door csa.dll en ffdecsa.dll ... Dit had wel degelijk effect. Waar hadu eerst problemen begon te geven rond de 10 mbit bleek dit met gebruik van csa.dll en ffdecsa.dll zo rond de 12 mbit te liggen. Mijn vraag is, hoe doe je dit? Ik zie in de directory van DVBviewer deze bestanden niet. Nu heb ik wel de laatste vplug gedownload met idd de FFDseca/32/64 bestanden. Graag uitleg.
scienide Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Geplaatst: 2 januari 2010 Hallo Dennis ... Als je de logging aanzet in hadu, dan zie je dat hij bij het opstarten in de log file zet: using internal csa. Als je vervolgens de bestanden csa.dll en ffdecsa.dll (de juiste bestanden renamen, dus de optimized_csa.mdl en ffdecsa de laatste 64 bit versie) in de root van dvbviewer zetten. program files(x86)/dvbviewer Als je vervolgens dvbviewer opstart zie je dat hadu in de log file zet dat hij de external csa en ffdecsa gebruikt. In mijn geval was dit een hele verbetering met de oude csa bestanden die ik heb gebruikt. Vervolgens is cuda/dxva een echte aanrader. Wellicht al bij je bekend, maar wellicht niet voor andere lezers dus ik zet het er maar bij. De nvidia videokaarten, de meeste vanaf geforce 7 serie ondersteunen hardware acceleratie van h264 bestanden waardoor de cpu ontlast kan worden. Erg leuk omdat hierdoor low end systemen opeens hd kunnen afspelen. Hiervoor moet er wel een decoder geinstalleerd zijn die hier gebruik van kan maken. Cyberlink powerdvd heeft een h264 decoder die gebruik maakt van dxva. De andere aanrader is coreavc die gebruik maakt van cuda. Bij beide systemen moet de hardware acceleratie geactiveerd worden alvorens hier daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt. Nou heb ik wel gemerkt dat de ondersteuning nog wel eens kan verschillen per video kaart, zelfs per versie. Mijn nvidia 9600 en 9400 kunnen goed omgaan met beide codecs, cyberlink en coreavc. Echter mijn laptop met een 8400m nvidia kon bij de nieuwste versie van coreavc de hardware acceleratie niet meer gebruiken, terwijl dat bij een versie van < 2 nog wel kon. De cyberlink decoder werkt weer wel op deze chipset, alhoewel ik wel overlay mode moet gebruiken. Mocht je nog geen decoder gebruiken die hardware decoding ondersteund kan ik het zeker wel aanraden, zelfs als je de processor hebt om alles software matig te kunnen doen. Coreavc is voor slechts 10 dollar aan te schaffen, niet echt wat je noemt belachelijke prijs. In jou geval lijkt me dit laatste geen oplossing bieden voor je probleem, maar zou de ffdecsa / csa oplossing zeker eens proberen. Met vriendelijke groet, Marco
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Beste Marco, Bedankt voor je uitleg. Ik heb een onboard Ati HD4200 kaart. Hiervoor had ik een Geforce 8300 icm met een X2 4450e processor. Hier bleven de HD zenders op haperen, ook met CoreAVC en dxva (cpu van minder dan 15%). Sinds ik deze setup is het bijna 100%. De HD zenders lopen 99%. Ik draai nu een resolutie van 1366x768. De kleuren zijn niet mooi als ik 720p instel (televisie defect..). Ik denk dat als ik een Full HD toestel koop en de mediacenter op 1080p zet, dat de HD zenders dan wel 100% lopen. Ik ga het proberen met ffdseca en csa. Bedankt!
Niels Wagenaar Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Grappig. Ik heb een ION/330 configuratie en heb zowel onder Linux als Windows (MCE7 icm DVBLink TVSource) nog nooit dit probleem gehad (met een NOVA-HD-S2). Ik heb het zelfs net even getest onder DVBViewer Pro, en ook hier geen problemen. Hebben jullie wel de optie uitgeschakeld dat hij de hele transponder moet pakken? Want ja, dan denk ik dat het meer een probleem is van je DVB-kaart dan van de codec of Hadu. Ik zou ook wat problemen hebben als ik 50Mbit aan H264 streams voor mijn broek zou krijgen Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
scienide Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Ben benieuwd of het geholpen heeft... laat even wat weten. Waarom gebruik je geen hadu / cccam meer eigenlijk?
scienide Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Hallo Niels, uiteraard staat deze optie uit, heeft ook nooit goed gewerkt in dvbviewer met de recording service, een andere channel binnen dezelfde transponder openen.. Ooit es een tweede satkabel aanleggen.. moet ik helaas ook andere antenne voor aanschaffen, kunnen recorden zou op zich wel handig zijn. Mvg Marco
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Toch denk ik dat de resolutie 1366x768 niet goed is. Wanneer ik 1 deze maanden een full HD scherm koop zal het denk ik een stuk beter gaan met een resolutie van 1920x1080. Je ziet nu lichte haperingen op de SD en HD zenders. Ook ben ik een perfectionist en wil ik het goed hebben. Wel grappig dat de nieuwe dvbviewer icm met de laatste acamd net zo snel zapt als en dreambox. Erg fijn!
scienide Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Tja, werk zelf toch echt met dezelde resolutie. Ik zal acamd eens installeren, kijken of ik dezelfde problemen ondervind. Je hebt dit probleem niet met FTA hd zenders? BBC hd bijvoorbeeld?
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ik heb 3 twin LNB's en 1 extra single LNB naar de dreambox, en deze single LNB staat op de astra2 gericht. Ik zal nog een twinLNB kopen en dan ook eens BBC-HD proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen