Ga naar inhoud


[DBOX-II] NOKIA dbox2 2xi (kabel) image


orbiter

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een image voor bovengenoemde dbox2 waar CCcam in zit. Het betreft een kabelbox.

Misschien dat er hier mensen tussen zitten die zo'n image al werkend hebben en goede ervaringen hebben met bepaalde images?

Ik heb al enkele images geprobeerd en loop telkens tegen het probleem aan dat ik met b.v. een scan geen kanalen kan vinden!

Tevens zou ik er graag CCcam op willen draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


PowerBoard image is wat ik gebruik, zit CCcam al in.

Je hebt dan wel een goed cables.xml nodig, maar die vind je hier ook, zoals bij mijn lijstjes voor Ziggo.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de tip, ga er meteen mee aan de slag. Echter loop ik bij elke image tegen het probleem dat ik geen zenders kan ontvangen, scannen lukt niet en kant&klare lijsten werken ook niet?

Ber staat telkens enorm hoog. Het betreft hier een kabel ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je er een multicam inzetten, op de plek waar nu het telefoonmodem zit. Pennetjes van de bovenste kaartlezer los knippen van de onderse en daar de kabeltjes van de multicam aan solderen.

Ik heb hier nog wel 1 liggen, maar vraag me af of je deze werkend krijgt (is geen 3.0).

 

(Het GLJ image vind ik trouwens een aanrader.)

 

Succes,

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij loopt CCcam niet met een kaart/multicam op een dbox2.

CCcam is wel bruikbaar als client op een dbox2.

 

volg anders het sticky topic met de how to, dan kan je met newcs en mgcamd een werkende dbox2 krijgen.

 

of je gebruikt wel CCcam en je bouwt een externe server, bijvoorbeeld op een router of nlsu2

 

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan inderdaad wel, maar dan kan je beter voor mgcamd gaan scheelt 200kb ruimte in de var ( die toch al niet zo gek groot is )

minder ruimte in de var = minder stabiele dbox2

dus het cardserver deel ergens anders laten draaien scheelt nog meer wink

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Jassy
Je kan CCcam wel gebruiken op de dbox2, maar dan moet je NewCS ernaast gebruiken. Dit kan gewoon op de box zelf.


Neutrino 2.0 erop zetten heb je in een normale versie en in een gecomprimeerde versie, draai zelf de normale de gecomprimeerde nog niet getest omdat de normale het uitstekend doet.
Ik neem aan dat je een 2x intel avia 600 hebt, loopt perfect icm cccam en newcs, plugins installeren in cccam config een n-line maken voor newcs en gaan met die banaan, nooit problemen mee ook geen vastlopers.
Enigste wat je moet aanpassen in de newcs.xml is de klokfreqentie, 3.57 invullen staat standaart op 6oo rest is al goed ingevult.
Een multicam kost nog geen € 15 (googlen), jumpers wel op 3.57 mhz zetten icm seca 3 kaart, updates geen probleem.
Kijk op ng-return voor info.
deze lijn in cccam config zetten N: 127.0.0.1 10110 CCcam1 NG-Return 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14.
Voor muticam bovenste cardreader gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hallo forummers,

 

Ik heb ook nog een Dbox2 van nokia liggen en wil intern gebruiken. Ik lees dat powerboard met cccam goed werkt. Zou ik van iemand kunnen krijgen. Eventueel met een beschijvinkje omdat ik powerboard niet ken en wat waar moet plaatsen.

Het is voor de Kabel bedoeld. Alvast dank voor de medewerking.

gr,

Lapperd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...