youriy Geplaatst: 5 januari 2010 Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: bigtwin Plasterk zou zich volgens niet zoveel met de de publieke omroepen moeten bemoeien... Ze bemoeien zich toch ook niet met de commercielen? Of we die zenders nou betalen via de belasting of via de reklameposten die je op alle produkten betaalt, maakt daarin voor mij niet zo veel verschil. Wij, inwonders van NL betalen de publieken én de commercielen volledig, dus vanwaar dat verschil in bemoeizucht steeds. Als je dit nou zelf nog eens leest vind je dat dan niet een merkwaardige redenering? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Amager95 Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: schimpie Het probleem is m.i. dat men nog steeds niet van het "verzuilings"-model af kan stappen. Vroeger had iedere richting in Nederland zijn eigen zuil en dus eigen omroepvereniging. Sinds vele jaren wil men daar vanaf en gelijk hebben ze, het is niet meer van deze tijd. Maar nu hebben we nog steeds veel te veel omroepen die het allemaal op een eigen wijze willen invullen en dus heel veel budget opslokken. Nog steeds wil iedere omroep het liefste zichzelf zoveel mogelijk profileren inclusief eigen praatprogramma, actualiteitenprogramma, etc. De wens van de KRO is daar ook weer een goed voorbeeld van. Ik ben het met Plasterk eens als hij daar doorheen wil prikken. Laat hem maar eens heel veel naar de Duitse en Engelse TV kijken, daar kan hij goede voorbeelden vinden, ook nog eens met veel minder (Duitsland) of geen (Engeland) reclame. Maar ook nieuwe ontwikkelingen gaan steeds meer meespelen. TV en internet gaan steeds meer naar elkaar toe groeien. Ook dat zal meegenomen moeten worden. Het journaal kijken als wij dat willen, zelfs op een mobieltje, beginnen we al heel gewoon te vinden. Maar dat is nog maar het begin. Zouden we binnenkort niet alles ook op internet kunnen kijken? Heel veel is nu al te vinden op "uitzendinggemist.nl" en vergelijkbare sites. Internet kan volgens mij televisie niet vervangen. Ik kan simpel weg en aangenaam kijken naar de televisie. Waarom in hemelsnaam zou ik dan via internet op een notebook of desktop kijken en dat niet eens in de woonkamer staat? Jaren geleden werd ook steeds gezegd: "voor verdere informatie kunt u teletekst pagina ... raadplegen". Maar ging je dan vervolgens kijken wat deze informatie kwam al snel bedrogen uit dat er serieuze aanvullende informatie op stond waar je iets aan had. Een website puur informatief is prima. Maar televisie kijken via internet, nee dus. Als er ooit televisies komen waarbij je heel simpelweg kan kijken naar het internet dan misschien. Maar dan zal de mediaspeler van de Publieke Omroep eerst omhoog geschroefd moeten (zie hierover de website van Dutchmedia). Bovendien zet op dit ogenblik elk land het internet steeds meer op "slot". En is het niet meer mogelijk om naar programma's te kijken over de grens. Is dit wat we willen? Wat mij ook dermate stoort is het stelselmatig uitkleden van teletekst. Steeds meer verdwijnen er pagina's. De actualiteit van de nieuwsberichten is weg. Soms wordt het pas aan het einde van de dag even geplaatst en is weer na een uur weg. Nieuwsberichten worden ook zo kort samengevat dat je eigenlijk alleen nog maar hoeft te kijken op pagina 101 en je weet alles al. De betreffende pagina geeft totaal geen aanvullende nieuws. Wil je alles lezen kijk ik op de teletekst van ARD, ZDF of VRT en lees wel een volledig bericht met een beetje diepgang. Officieel ventileert de publieke omroep zich helemaal niet over het medium teletekst. Wat ze er mee willen en wat de doelstellingen zijn. Een zeer slechte (communicatieve) zaak. Volgens mij is het Nederlands televisie en radiolandschap in principe niet "dood". Alleen is door het stelselmatig bezuinigen en er op, en er komt er nog meer aan, dat de rek er totaal uit is. Er wordt nu al weer volop herhaald, en het zomerseizoen duurt officieel nog maanden. Plasterk zou zich daar eens moeten bezig. Hopelijk gaat hij niet een avontuurtje beginnen om de hele publieke omroep op de kop te zetten zonder een visie. Zijn idee om de commerciele omroepen te laten meepraten is een totale ramp. Wie haalt het in hemelsnaam in zijn hoofd om de "vijand" mee te laten over jouw toekomst. Dan moet je niet raar staan op te kijken als je na de veranderingen alleen nog maar Nederland (zonder cijfer toevoeging) overhoudt. De rest is allemaal overgeheveld naar de commerciele omroepen.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 januari 2010 Moderator Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: Amager95 Internet kan volgens mij televisie niet vervangen. Ik kan simpel weg en aangenaam kijken naar de televisie. Waarom in hemelsnaam zou ik dan via internet op een notebook of desktop kijken en dat niet eens in de woonkamer staat?Een website puur informatief is prima. Maar televisie kijken via internet, nee dus. TV kijken via internet is al dagelijkse kost. Orange in Frankrijk levert al volop TV IP diensten. In plaats van je satelliet settopbox krijg je een IP settopbox, en wordt er normaal tv gekeken, waarbij het digitale signaal via je internet verbinding loopt. Hiermee is meteen alle vrijheid dichtgetimmerd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Amager95 Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: Amager95 Internet kan volgens mij televisie niet vervangen. Ik kan simpel weg en aangenaam kijken naar de televisie. Waarom in hemelsnaam zou ik dan via internet op een notebook of desktop kijken en dat niet eens in de woonkamer staat?Een website puur informatief is prima. Maar televisie kijken via internet, nee dus. TV kijken via internet is al dagelijkse kost. Orange in Frankrijk levert al volop TV IP diensten. In plaats van je satelliet settopbox krijg je een IP settopbox, en wordt er normaal tv gekeken, waarbij het digitale signaal via je internet verbinding loopt. Hiermee is meteen alle vrijheid dichtgetimmerd. Als kijken via internet alleen betekent dat je mag kijken naar het "pret"pakket dan hoeft het voor mij niet. Moet ik als Nederlander verplicht kijken naar de rotzooi van de publieke zenders en de vuilnisbelt van de commerciele omroepen? Nee ga ik absoluut niet doen. Dat internet dagelijkse kost is, betwijfel ik ten zeerste. Volgens mij is dat maar heel weinig dat iedereen een heel netwerk in huis heeft aangelegd om via internet televisie te kijken. Misschien bij een bepaalde groep, maar ouderen enz denk ik toch absoluut niet. Die vinden het bedienen van een gewone televisie al ingewikkeld en moeilijk genoeg. Laat staan internet.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 januari 2010 Moderator Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: Amager95 Dat internet dagelijkse kost is, betwijfel ik ten zeerste. Volgens mij is dat maar heel weinig dat iedereen een heel netwerk in huis heeft aangelegd om via internet televisie te kijken. Misschien bij een bepaalde groep, maar ouderen enz denk ik toch absoluut niet. Die vinden het bedienen van een gewone televisie al ingewikkeld en moeilijk genoeg. Laat staan internet. Het is dezelfde afstandsbediening, en.. het is al dagelijkse kost. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Amager95 Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: ceesv Origineel bericht van: Amager95 Dat internet dagelijkse kost is, betwijfel ik ten zeerste. Volgens mij is dat maar heel weinig dat iedereen een heel netwerk in huis heeft aangelegd om via internet televisie te kijken. Misschien bij een bepaalde groep, maar ouderen enz denk ik toch absoluut niet. Die vinden het bedienen van een gewone televisie al ingewikkeld en moeilijk genoeg. Laat staan internet. Het is dezelfde afstandsbediening, en.. het is al dagelijkse kost. voor wie?
Moderator ceesv Geplaatst: 5 januari 2010 Moderator Geplaatst: 5 januari 2010 Frankrijk heeft tv via internet. >Orange TV< Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Amager95 Geplaatst: 5 januari 2010 Auteur Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: ceesv Frankrijk heeft tv via internet.>Orange TV< maar waarom zou ik zo'n pakket naast een abonnement op satelliettelevisie nemen? dan wordt het leven hartstikke duur. en dit gaat dus niet over een aanvullende zender kijken zoals het hier over geschreven wordt. dit is totaal overgaan op een andere wijze televisie kijken. maar dat kan je dan ook op bij kpn. maar helaas dan mis je dus wel het volledige pakket aan Duitse publieke zenders (incl. de 6 Duitse themazenders) dit alles zou ik niet willen en kunnen missen.
schimpie Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 We kunnen echter wel stellen dat de mogelijkheden er al zijn! Technisch is het allemaal al heel goed mogelijk. Persoonlijk denk ik ook dat het niet zo'n vaart zal lopen en de normale zenders voorlopig nog wel normaal zullen uitzenden. IP-TV zal er eerst wel naast komen en dan ook zullen er vanuit Nederland ook best gekeken kunnen worden naar kanalen uit het buitenland; net zoals bij normale TV zal echt niet alles dichtgespijkerd worden. Eigenlijk kunnen we zelf al een voorbeeld ervaren. Wie had 10 jaar geleden gedacht dat internet-radio zo hard zou gaan. 10.000-en zenders zijn er nu beschikbaar en het aantal luisteraars steigt razendsnel. Radio heeft hier een voorsprong doordat er voor internet-radio veel minder bandbreedte nodig is, maar dat is ook een kwestie van tijd. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
satcat Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Tot nu toe kon ik overal een radiootje neerzetten en luisteren. Gratis en voor niks. Wel is waar geen 10.000 zenders, maar wie heeft daar nou behoefte aan. Een enkeling. Voor internetradio heb ik opeens een provider nodig en kan iemand anders bepalen of ik iets hoor of niet. Daarnaast is het een plaag voor bedrijven dat hun kostbare bandbreedte wordt verspild aan internetradio.
jacksparrow Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Plaag? kostbare bandbreedte? Als iets de afgelopen jaren goedkoper is geworden is het de bandbreedte van het internet en de kosten per MB. Daarnaast trekt een internet radio station bijna geen bandbreedte weg en in vergelijking met de snelheden van tegenwoordig (toch al snel 20mbit down) is dat echt peanuts. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
vGnp Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Origineel bericht van: satcat Daarnaast is het een plaag voor bedrijven dat hun kostbare bandbreedte wordt verspild aan internetradio. Yep. En dan komen diezelfde gebruikers die naar streaming radio zitten te luisteren klagen dat het web-based ERP systeem zo traag is vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satcat Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Ik hoor IT-beheerders er toch over klagen. Bedrijven schijnen gegarandeerde capaciteitslijnen te gebruiken die duurder zijn dan consumenten lijnen. Als een cosumentenlijn plat ligt is het geen ramp, ligt een bedrijfslijn plat is er veel geld mee gemoeid. Daarnaast zit je met vele mensen te werken op één netwerk. Bij normaal gebruik wordt een datalijn door een gebruiker maar een enkele keer kortstondig gebruikt, bij radio is dit constant het geval. Zitten er veel mensen radio te luisteren had er op die ruimte toch weer een aantal mensen kunnen werken.
jacksparrow Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Een gemiddeld radio station gebruikt 64kbit(8kbyte) dan wel 128kbit(16kbyte) per seconde. Een gemiddelde bedrijfsverbinding heeft toch minimaal wel 8mbit (800kbyte/s) tegenwoordig. Dus je moet het wel erg bont maken als de boel dan traag wordt. Daarnaast is een webbased ERP systeem vaak op locaal (lees LAN) en daar gelden snelheden van 100mbit/1000mbit of zelfs wel meer. Wordt het gehost bij een webhoster en ben je dan afhankelijk van je internetverbinding dan kan het in een heel extreem geval wel traag worden. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Dide Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 (wel een beetje off topic) Ons bedrijf heeft op een vestiging een deticated E1 leased lijn van 2Mb up/down voor internet en VPN. We zitten te ver van de centrale om bv 8Mb te krijgen. Met 50 gebruikers moet ik toch niet aan denken dat de helft naar een 128Kb station luistert....dan is de koek toch echt op! En heb je toch echt een probleem met een ERP systeem op een andere vestiging Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen