Gast 260648 Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Wie kan mij helpen? Ik ben geen technicus dus zou ik graag uitleg (overzicht) willen van de aansluitingen via en aan de hifi/vidio e.d. Mijn configuratie ziet er als volgt uit: TV=Sharp 46" ful HD Sony PS3 AV receiver TX-SR 605 (1080) Rebox RD 9000 HD PVR 5.1 Heko boxen set Het werkt niet naar behoren mn de aansluitingen op elkaar. Waar moeten de HDMI kabels (rechts streeks) naar toe e.d. Kunnen jullie mij helpen svp. bij voorbaat dank
RobbieT Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Heeft je TV een digitale (optische) uitgang voor het geluid? Zo ja, dan is het meestal het handigste om alle apparatuur met HDMI aansluitingen rechtstreeks op je TV aan te sluiten. En dan kan je het geluid via een digitale (optische / coax) interlink op je versterker aansluiten. Als je het op die manier aansluit dan kan de TV eventuele delays zelf regelen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast 260648 Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb een een digitale (optische) uitgang, we gaan het gelijk proberen. Je hoort het nog wel of het gelukt is. Dank je wel Robbie
Gast satbird2002 Geplaatst: 2 januari 2010 Geplaatst: 2 januari 2010 je hebt een onkyo AV met 2 hdmi ingangen en 1 uitgang. je kunt je ps3 op 1 ingang(1) aansluiten en je rebox ontvanger ook op een ingang(2) , vanuit de onkyo hdmi uitgang ga je met hdmi naar je LCD, thats it. wel in je onkyo je ingangen defineren staat in de handleiding van je onkyo. betekent wel dat je altijd je onkyo aan moet hebben om beeld en geluid te krijgen. tip: als je nog een scart heb liggen kun je de rebox nog als extra naar je LCD aansluiten. handig als je alleen de lcd wilt horen vooral in de ochtend met het journaal.
bigtwin Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ik zou je graag helpen, voor zover ik daar toe in staat ben, maar dan zou je iets meer info moeten geven. Wat heb je gedaan, wat is het probleem? Alleen "het werkt niet" is net te weinig. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast 260648 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Duidelijk, ik zal het proberen uit te leggen. Het probleem zit hem in het moment dat ik bv een film via de rebox over de onkyo naar mijn boxen laat gaan, dat gaat gepaard met een iritante ruis. Zie ik een film via de Sony PS3 over de onkyo gaat het geweldig. Satbird 2002 geeft aan altijd via je receiver tv te kijken, dat wil ik eigelijk alleen als er een mooie film te zien is. Het zal wellicht zoals Satbird 2002 meld ook aan de instelling van de receiver liggen ben ik bang, dat is voor mij een probleem. Ik hoop hiermee wat duidelijker tezijn. Groet
Gast satbird2002 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 als eerste moet je kijken in je rebox dat het geluid wat via de hdmi gaat als bitstream staat gekozen, je hebt beeld maar geen normaal geluid. de onkyo is flexibel qua video en geluid, de gekozen video input kan men een willekeurige geluidsbron aan toekennen. je zult toch in het onkyo menu moeten kijken of IN1 staat gekozen(mits je rebox op IN1 zit aangesloten) op CAB/SAT video input, wellicht dat dit de ruis is van een andere bron.
Gast 260648 Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 ik ga het proberen, dank je wel voor de uitleg, ik hou je op de hoogte.
Gast dijkie Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Eindelijk, ik ben er achter. Het brommen door de speekers kwam omdat ik de het geluid van de Rebox 9000 niet voluit had staan en van de receiver (onkyo) wel. Andersom geluid in de ontvanger voluit de tv middel en de receiver naar gelang de behoefte, prima. Allemaal bedankt voor de reacties Groet Dijkie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen