Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Ik snap nu je argumentatie hemertje.

Volgens mij heeft DM de plank vooral misgeslagen door de prijsstelling van de 8000, de paar extra features zijn bij lange na het prijsverschil niet waard.

 

WiFi kan d.m.v. een draadloze USB stick voor 15 euro wel toegevoegd worden aan de VU+, DVD kan ook extern op een USB poort voor de liefhebbers.

Het enige onoverbrugbare verschil is de mogelijkheid om extra tuners bij te prikken, mensen die dit als een must ervaren zijn beter met de 8000 uit.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: _Ron

Heeft dan inmiddels iemand al geprobeerd DVD images via het netwerk naar de VU+ af te spelen met de DVD player plugin?
Werkt dan Dolby AC3 en DTS?
Ik speel ook geen DVD's meer af, maar wel altijd images via de DM8000 en dat werkt perfect.

Ron


Volgens mij zijn er nog problemen met DTS, AC3 werkt wel heb ik gelezen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal slechts een kwestie van vraag en aanbod.

Zolang er geen concurrentie is, zal de vraag en dus ook de prijs hoog blijven.

Zodra deze receiver een serieuze concurrent wordt, zal de vraag naar de DM8000HD PVR DVD en dus ook de prijs zakken.

Voorlopig moet ik eerst nog maar eens zien dat deze Koreaanse fabrikant echt goede driver ondersteuning gaat en blijft bieden want alleen dan wordt het echt een interessant alternatief voor de (iets) minder veeleisende HD liefhebber.

Ervaringen uit het verleden leren dat:

1. Dream Multimedia geen concurrentie duld en de boel vaak saboteert.

2. Koreaanse fabrikanten niet echt uitblinken in ondersteuning en continuïteit.

Hardware maken kan iedereen, het gaat om de software en die moet zich nog bewijzen.

Ik blijf dit in ieder geval met gematigd optimisme volgen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaringen uit het verleden leren dat:

1. Dream Multimedia geen concurrentie duld en de boel vaak saboteert.

2. Koreaanse fabrikanten niet echt uitblinken in ondersteuning en continuïteit.

 

1 Vindt ik interessant, heb je voorbeelden?

 

2 Is wel een beetje rationaliserend maar inderdaad afwachten.

 

Dream Multimedia dankt haar succes m.i. voornamelijk aan imagebouwers zoals PLI, een Dreambox met fabrieksimage is niet echt aantrekkelijk voor de meeste mensen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Triax-88

de prijsstelling van de 8000, de paar extra features zijn bij lange na het prijsverschil niet waard.



Echt wel, al bieden ze het dubbele, gaat niet meer weg.


Fanboys vindt je overal :D :D

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbeelden te over te beginnen met de magic module.

Maar ook later de diverse trucs met software, bootloader killers, wijzigingen in drivers en enigma die het opzettelijk (en logisch trouwens) diverse concurrenten lastig maakten.

Dream Multimedia dankt haar succes overigens niet aan alternatieve images, maar een een team geniale programmeurs waar de mensen in die "teams" qua capaciteiten nog een puntje aan kunnen zuigen.

Dream Multimedia is gewoon met hun ontwikkelingsteam, drivers en "hun" enigma I en II extreem goed.

De diverse images bouwens zijn hoofdzakelijk verzamelaars van software ontstaan uit een hype die het werk is van Dream Multimedia zelf.

Ik denk, of weet zelfs wel zeker dat je ze nu toch echt zwaar onderschat.

Ik ben ook een grote fan van de diverse images, incl. PLi, maar vergis je niet. Die images bestaan voor 96% uit software gemaakt door de mensen van Dream, voor 3% uit toevoegingen door derden (hobbyisten) en voor 1% uit code die de images bouwens zelf hebben geschreven om die boel lekker te laten samenwerken en addons gemakkelijk te kunnen downloaden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
de prijsstelling van de 8000, de paar extra features zijn bij lange na het prijsverschil niet waard.


Origineel bericht van: Harley
Echt wel, al bieden ze het dubbele, gaat niet meer weg.


Origineel bericht van: Triax-88
Fanboys vindt je overal :D :D


Ik zie mijzelf niet als een fanboy, want komt er iets beters op de markt dan een dreambox, koop ik dat. Ik ben absoluut niet merk trouw.
Feit is simpelweg dat de Dreambox DM8000HD PVR DVD op dit moment nog steeds de meest stabiele en meest uitgebreide HD DVD receicer op de markt is.
Om die reden gebruik ik een DM8000. Dan kan iedereen roepen dat hij te duur is, maar als je mij een goedkoper alternatief voor een receiver met deze mogelijkheden kunt laten zien, zou ik dat extreem knap van je vinden:-) Als je het zo bekijkt is de DM8000HD PVR DVD eigenlijk nog te goedkoop wink

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Voorlopig moet ik eerst nog maar eens zien dat deze Koreaanse fabrikant echt goede driver ondersteuning gaat en blijft bieden want alleen dan wordt het echt een interessant alternatief.

Precies: dat is ook de hoofdreden dat ik nog even afwacht. Maar hoe lang moet je wachten om daar een goed gevoel over te krijgen?

Geef mij eens een idee over hoe DM de zaak zou kunnen saboteren? Ik kan me daar helemaal geen voorstelling van maken. Maar als ze dat kunnen, is dat een grote, potentiële dreiging!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij draaide enigma al voor de dreambox er was op dbox2... En dit vind ik ook nogal overdreven:

Citaat:
Dream Multimedia dankt haar succes overigens niet aan alternatieve images, maar een een team geniale programmeurs waar de mensen in die "teams" qua capaciteiten nog een puntje aan kunnen zuigen.

Dream Multimedia is gewoon met hun ontwikkelingsteam, drivers en "hun" enigma I en II extreem goed.

Dreambox is alleen maar groot geworden doordat deze box enkele "leuke" features had m.b.t. het educatief kijken. Triple Dragon had bijvoorbeeld ook een paar hele goede programmeurs, wat minder management .... Bij de Triple Dragon was de schil kompleet "nieuw" (non enigma) en minstens zo goed. Met deze nieuwe box gaan ze het lastig krijgen denk ik.. Maar das ook wel weer goed nieuws voor de fans (lagere prijzen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ik zoek voor de buurman nog een leuke vervanger voor de DM7025s.

 

Hoe verloopt het schakelen met deze ontvanger op de verschillende satellieten??

 

Komt hier ook het SID NOT FOUND IN PAT regelmatig aan de orde?Dat is eigenlijk de reden dat de 7025 een schop krijgt..we hebben nooit het probleem kunnen verhelpen bij de Dream.

 

 

Ik lees het wel..

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Volgens mij draaide enigma al voor de dreambox er was op dbox2... En dit vind ik ook nogal overdreven:

Jij mag vinden wat je wilt maar FEIT is dat enigma I pas "geboren" is toen het eerste prototype Dreambox bij de programmeurs van Dream Multimedia kwam te staan.
Enigma I is ontstaan uit EliteDVB dat toen op de Dbox2 eigenlijk nog niets kon, behalve een TV zender weergeven. De maker van EliteDVB is Felix Doemke en dat is....... juist, een (dé) programmeur van Dream.
Enigma II bestaat pas sinds de Dreambox 7025 en is 100% het werk van Dream.

Citaat:
Dream Multimedia dankt haar succes overigens niet aan alternatieve images, maar een een team geniale programmeurs waar de mensen in die "teams" qua capaciteiten nog een puntje aan kunnen zuigen.
Dream Multimedia is gewoon met hun ontwikkelingsteam, drivers en "hun" enigma I en II extreem goed.

Origineel bericht van: soktic
Dreambox is alleen maar groot geworden doordat deze box enkele "leuke" features had m.b.t. het educatief kijken. Triple Dragon had bijvoorbeeld ook een paar hele goede programmeurs, wat minder management .... Bij de Triple Dragon was de schil kompleet "nieuw" (non enigma) en minstens zo goed. Met deze nieuwe box gaan ze het lastig krijgen denk ik.. Maar das ook wel weer goed nieuws voor de fans (lagere prijzen).


Dat mag jij denken, maar vraag je dan maar eens af waar cccam vandaan komt, waar scam vandaan kwam etc. etc.
Juist, van Dream Multimedia of in ieder geval financieel zwaar gesponsored door DMM.
Wie denk je dat de meeste software teams gesponsoreed heeft? Gemini, Ronaldd, Pli etc. hebben een berg gratis receivers gekregen van DMM.
Dream heeft de hype wel echt zelf "verzonnen". De hobbyisten hebben hun voorbeeld met een "duwtje" in de rug braaf gevolgd.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: _Ron

Heeft dan inmiddels iemand al geprobeerd DVD images via het netwerk naar de VU+ af te spelen met de DVD player plugin?
Werkt dan Dolby AC3 en DTS?
Ik speel ook geen DVD's meer af, maar wel altijd images via de DM8000 en dat werkt perfect.

Ron


Volgens mij zijn er nog problemen met DTS, AC3 werkt wel heb ik gelezen.



Heb ik geprobeerd met dvd plugin en open pli, werkt bij mij zeer traag met nfs mount beeld hapert constant zowel ook met cifs en opgenomen bestanden die ik wil bekijken.Dts niet geprobeert wel ac3 en dat werkt.
met vti image heb ik er geen last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel waar cccam vandaan komt. Maar jij beweerde dat deze box populair is geworden door de geweldige software en programmeurs. Ik beweer dat het komt omdat men destijds nog met funcards e.d. zat te klooien. Toen de DM kwam hoefde dat niet meer door emus, later card sharing. En dat is de reden van het suc6 van DM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Ik zoek voor de buurman nog een leuke vervanger voor de DM7025s.

Hoe verloopt het schakelen met deze ontvanger op de verschillende satellieten??

Komt hier ook het SID NOT FOUND IN PAT regelmatig aan de orde?Dat is eigenlijk de reden dat de 7025 een schop krijgt..we hebben nooit het probleem kunnen verhelpen bij de Dream.


Ik lees het wel..

Gr.Merkedesch


Schakelen verloopt goed astra1,2,3 en hotbird, net zo snel als de dm800 en tot nu toe geen sid not fond in pat of afstemmen mislukt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...