Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: _Ron
Origineel bericht van: adjedream
ALLES werkt nagenoeg OK....


Loop ik nou achter of testen jullie de belangrijkste zaken gewoon niet?
- Je kunt toch nog steeds niet een gecodeerde zender opnemen terwijl je naar een andere gecodeerde zender kijkt, of twee gecodeerde zenders opnemen?
- DVD's afspelen zou niet goed werken
- Teletekst werkt niet
- Netwerk performance zou wat traag zijn.
- ...
Als ik het mis heb hoor ik het graag. Ik kan het zelf immers niet testen.
Graag goed testen en objectief zijn a.u.b.
Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd maar aan roze bril bevindingen hebben we niets.

Ron
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ron, je loopt achter.

 

punt 1 is verholpen

punt 2 en 3 wordt aan gewerkt/werkt gedeeltelijk al

punt 4 is mij niets van bekend

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar leden lezen dit soort berichten wel en kopen aan de hand van datt soort berichten mogelijk iets dat achteraf (nog) niet aan de op dit forum gewekte verwachtingen voldoet.

Iemand die er nog niet eens een HDD in heeft gebouwd en er nog maar 1 kabel aan heeft hangen en het ding net 2 uur aangeschakeld heeft en dan al roept dat alles nagenoeg perfect werkt is op zijn zachst gezegd niet bepaald objectief.

Ik ben nieuwsgierig naar wat wel goed werkt, maar wil ook erg graag weten wat juist NIET goed werkt.

Ik zit er over te denken misschien mijn DM800 te vervangen voor een twin en aangezien Dream geen twin heeft KAN dit een alternatief zijn.

Dat is het niet als ik er niet mee op kan nemen terwijl ik naar wat anders kijk, dus zodra daar verandering in komt, hoor ik dat graag. Hetzelfde geldt voor mijn andere vereiste: Probleemloos DVD images afspelen via het netwerk.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt toch nog steeds niet een gecodeerde zender opnemen terwijl je naar een andere gecodeerde zender kijkt, of twee gecodeerde zenders opnemen?


Werkt nog niet geheel vlekkeloos, ik krijg soms de melding geen beschikbare vrije tuner. Maar 1 opnemen en 1 kijken werkt redelijk. (gebruikte image: pli 12 jan 2009 getest op nl-kanalen)
Ik gebruik een usb-hdd.

groet,
toro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron

Ik zit er over te denken misschien mijn DM800 te vervangen voor een twin en aangezien Dream geen twin heeft KAN dit een alternatief zijn.

Ron
O, is dat zo?
Wel objectief blijven he?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch nog steeds niet een gecodeerde zender opnemen terwijl je naar een andere gecodeerde zender kijkt, of twee gecodeerde zenders opnemen?/quote]

 

Ja hoor dit gaat al 1 kanaal opnemen en 1 kijken (in Pli en zal ook snel worden gefixed in VTI )

 

Teletekst werkt wel in VTI image dus dit zal in PLi ook zo wel goed werken.

 

Ik kan gewoon .MKV files afspelen vanaf min NAS server dus snelheid is gewoon goed. Mytube loopt ook bijvoorbeeld ook supersnel.

Dus netwerk snelheid is prima.

DVDfiles lopen nog niet echt lekker.

 

Hij begint steeds meer in te lopen op mijn 8000 :D

 

@ron van die twin snap ik ook niet ????? de 8000 is toch een twin?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Als Dream nu wel een twin heeft hoor ik dat graag. Anders kan je dat soort niets zeggende opmerkingen misschien gewoon beter achterwege laten.
Ron

Tsjonge...slecht geslapen???

de Dreambox DM8000 HD DVD ondersteund Linux TV API.

- MPEG-2 / H.264 Decoding
- 10/100MBit compatible Ethernet Interface
- Twin-DVB-S2 Tuner
- Plug-in optioneel DVB-C of DVB-T
- Plug&Play
- 4 x Common Interface
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000 is veel meer dan een twin. Er kunnen immers 4 tuners in.

Daar moet je ook voor betalen en voor de woonkamer was me dat meer dan waard, want er zitten ook echt 4 tuners in (2 x DVB-S2 en 2 x DVB-C).

Ik ga echter voor de slaapkamer geen 1000 euro neertellen.

Als DVD afspelen echt goed gaat werken en zodra de twin functionaliteit van de VU+ echt goed en probleemloos werkt, ga ik hem serieus overwegen.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
De DM8000 is veel meer dan een twin. Er kunnen immers 4 tuners in.
Daar moet je ook voor betalen en voor de woonkamer was me dat meer dan waard, want er zitten ook echt 4 tuners in (2 x DVB-S2 en 2 x DVB-C).
Ik ga echter voor de slaapkamer geen 1000 euro neertellen.
Als DVD afspelen echt goed gaat werken en zodra de twin functionaliteit van de VU+ echt goed en probleemloos werkt, ga ik hem serieus overwegen.

Ron
Maar standaard is de 8000 een twin tuner...
Alleen dat wil je er niet voor uitgeven.
Iemand die 420,-- uitgeeft voor de vuduo+ en vindt dat hij waar voor zijn geld krijgt is niet objectief, omdat hij niet uittest wat voor jou belangrijk is....????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat het opnemen/kijken van verschillende transponders nog steeds niet lekker... Vandaag weer een mislukte opname.

 

DVD player werkt in PLi nog niet goed (hapert)

 

Teletekst werkt in PLi maar is erg traag...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat mensen de roze bril moeten afzetten, en dan kijken wat wel en niet werkt, voor hier alle lof uit te spreken. Op basis van dit topic wordt een aankoop beslissing genomen namelijk. Dan is het van belang dat er inderdaad een objectief "testverslag" gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...