Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Even de vraag, die ontvanger is PVR ready! Kan je en mag je zelf een hdd inbouwen of niet? en tot hoeveel mag je gaan in Gb? Als je dit doet vervalt de garantie of niet?

 

In wel formaat wordt er geschreven door de ontvanger, is die gemakkelijk omzet baar om dvd te plaatsen?

 

Ziet er altijd maar beter en beter uit die box!

 

homer

 

 

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Invertist
Origineel bericht van: Triax-88
Vu plus heeft nu ook een ondersteuningswebpagina geopend. klik

Fijn: daar staat ook een handleiding. Als ik die zo eens door spit, zie ik nogal wat tekortkomingen. Vandaar de vraag (nogmaals: ik heb geen DM ervaring):
- Ik neem aan dat deze handleiding is gebaseerd op het fabrieksimage: andere images zullen dus andere eigenschappen/minder tekortkomingen hebben. Kan zo'n ander image /kunnen andere images naast de fabrieksimage draaien (ik bedoel dus of multiboot mogelijk is)? m.a.w. is het mogelijk te "spelen" met images en vlak voor het journaal van 8 uur te booten naar een werkend systeem?

- Ik heb gevolgd wat hierboven over drivers is gezegd (zoals dat DM updates voor zijn drivers verzorgt). Ik neem aan dat dit hetzelfde verhaal is als met hardware drivers in een PC-omgeving: er worden zo nu en dan verbeterde drivers uitgebracht. Dat betekent dus dat het niet voldoende is als VU+ eenmalig de drivers beschikbaar stelt (en daarna zou kunnen omvallen). Met dit soort vragen probeer ik een beetje gevoel te krijgen voor de levensvatbaarheid van dit systeem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Multiboot; voor de dreambox bestaat dit, wellicht is dit gemakkelijk aan te passen voor de vu+. Hoewel op de dreambox _iedereen_ alternatieve software gebruikt en deze stabiel genoeg zijn voor voortdurend gebruik. De multiboot oplossing wordt vooral gebruikt om verschillende images te vergelijken.

 

Drivers; in iedere driver zitten bugs. Daarnaast is een driver gecompileerd met een specifieke versie van de gcc compiler voor een specifieke versie van de linux kernel. Als image bakkers een nieuwe linux kernel of gcc versie gaan gebruiken, dienen de drivers ook getest, evt geupdate en opnieuw gecompileerd te worden. Doorgaans wordt de sourcecode van drivers niet vrijgegeven, dus ben je hiervan afhankelijk van de fabrikant.

 

Over de levensvatbaarheid van deze ontvanger... dat is koffiedik kijken. Als ik de verhalen zo lees geeft deze ontvanger een hele goede indruk, terwijl hij net nieuw is. Voor de rest is het afwachten.

 

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgenomen bestanden zijn in .TS formaat. Makkelijk te lezen met VLC of om te bouwen naar een ander formaat. Ik neem films op en speel ze af bij mijn dochter die geen sat heeft, maar zo'n mediaspeler.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: wian
De multiboot oplossing wordt vooral gebruikt om verschillende images te vergelijken.

Dat is eigenlijk ook zo'n beetje wat ik bedoel: één image is uiteindelijk uitverkoren voor het huis-tuin-en-keukengebruik; met een multibootsysteem heb je dan de gelegenheid met andere images te "spelen". Begrijp ik goed dat de mogelijkheid tot multiboot afhankelijk is van de inspanningen van de imagemakers?

Dat driververhaal is duidelijk: je blijft dus voor doorontwikkeling afhankelijk van de fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fdm
Ik heb de box nu sinds 2 weken spelend hier. CCcam draait perfect, opnemen en afspelen is een fluitje van een cent.TNTsat kaart doet het ook. Meer doe ik er niet mee, maar enigma2 draait zeer goed. In mijn normaal gebruik heb ik nog geen bugs gezien.


Kan je ook een gecodeerde zender opnemen, en een adere gecodeerde zender uit een andere transponder bekijken?
Dit werkt bij mij nog niet goed.

VU+ DUO 500 GB met open PLI, Triax 78 cm schotel met DUO Qaud LNB.

Openbox S9 met Triax 64 cm schotel, DUO Twin LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Zou een hulpprogramma als DremaEdit werken (of werkend gemaakt kunnen worden) met de VU+? Dit soort "omgevingszaken" zijn van tamelijk groot belang om uiteindelijk fijn te kunnen werken.

 

Zou het ook mogelijk zijn om tot een WLAN-oplossing te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Zou een hulpprogramma als DremaEdit werken (of werkend gemaakt kunnen worden) met de VU+? Dit soort "omgevingszaken" zijn van tamelijk groot belang om uiteindelijk fijn te kunnen werken.

DreamboxEdit werkt met een VU+ DUO ik heb net een paar zender lijsten er in gezet!

VU+ DUO 500 GB met open PLI, Triax 78 cm schotel met DUO Qaud LNB.

Openbox S9 met Triax 64 cm schotel, DUO Twin LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet getest, maar omdat eerder genoemd is dat enigma2 niet speciaal aangepast is voor de vu, kun je ervan uitgaan dat settingslijsten voor de dreambox gewoon werken in de vu. DCC, dbedit, restream en dreamstream zullen ook wel werken.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
VU+ kan deze denk ik best vrijgeven, ze zijn nu in opkomst.


Nee dat kan niet. Die drivers zijn non-disclosure agreaments voor getekend met Broadcom en mogen dus niet vrijgegeven worden.
Verder is het natuurlijk zo dat je zodra de drivers goed zouden draaien en de fabrikant er toch mee stopt of omvalt, je hoogstwaarschijnlijk blijft hangen op de enigma II versie van dat moment. Daar veranderd namelijk regelmatig wat in in verband met tevens gewijzigde dream multimedia drivers en die wijzigingen werken dan mogelijk niet meer met de vu+.
De kans dat er een of ander team met de capaciteiten om zoiets voort te zetten opstaat en software gaat maken voor een receiver die niet meer verkocht wordt is nihil.
Het is allemaal natuurlijk nogmaals een beetje koffiedik kijken.
Ik geef deze receiver in ieder geval meer kans dan alle andere naar mijn mening mislukte pogingen een enigma of andere linux box op de markt te zetten.
Ik blijf dit in ieder geval hoopvol volgen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: _Ron
..... geef deze receiver in ieder geval meer kans dan alle andere naar mijn mening mislukte pogingen een enigma of andere linux box op de markt te zetten.

Kan je ook aangeven waarom je dat denkt (ik volg het ook hoopvol!)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is waarschijnlijk de eerste linux ontvanger die echt werkt met enigma2, met uitzondering van de drivers zoals eerder genoemd.

Het lijkt erop de de gebruikte broadcom een recenter type is.

Hij draait echt flitsend. Trek mytube open en je weet niet wat er gebeurt. Het gaat haast nog sneller dan op een PC. Ook het installeren en andere zaken werken uitermate snel en goed.

Het is dat de DM 8000 zo ontzettend flexibel is, anders kwam deze er te staan.

Dit is wat mij betreft een blijvertje. Nu mag/moet de leverancier van de hardware bewijzen dat ze ook een lange adem hebben en lang ondersteuning blijven bieden.

Het is minimaal een waardige vervanger van de 7025 en de 800.

 

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Roodkapke
Het is dat de DM 8000 zo ontzettend flexibel is, anders kwam deze er te staan.

Wat is er zo flexibel aan de DM (vergeleken met de VU+)?
Is het mogelijk een lijstje met verschillen tussen die twee te maken?

Je vindt hier info over de gebruikte chip en hier een datasheet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Het doorlezen van de handleiding roept bij mijn onderstaande vragen en opmerkingen op, waarbij ik mij realiseer dat de handleiding gebaseerd is op een (mogelijk al verouderde) versie van het fabrieksimage, en dat (de eerste versie van) een handleiding vaak onvolledig is:

 

1- interne loopthrough (van tuner 1 naar tuner 2), netzoals DM dat heeft;

2- geen audio Coax-output (wel optisch);

3- bij de scart aansluitingen wordt niet vermeld welke formaten ondersteund worden. Verderop in de handleiding staat wel dat de TV-scart RGB/composiet/S-video ondersteunt. Over de VCR-scart wordt niets vermeld;

4- het is onduidelijk (want niet vermeld) of een scartrouterfunctie wordt ondersteund (in ieder geval niet in deep stand-by, want dan is alles uitgeschakeld);

4- er zijn alleen USB-host aansluitingen: er is geen USB aansluiting om data naar de PC over te halen (kan uiteraard via LAN);

5- Volgens de Specs wordt DiSEqC 1.2 ondersteund: USALS wordt niet genoemd. Echter: bij de (summiere) aanwijzingen om een motor te gebruiken staat een schermafbeelding waarin de eigen positie kan worden ingevuld. Dat is alleen van belang bij USALS: wordt dat dus toch ondersteund?

6- is DiSEqC 1.0 plus 1.1 (dus twee switches achter elkaar) mogelijk?

7- Teletekst wordt niet opgeslagen (op de achtergrond, zodra op en kanaal dat TT uitzendt wordt afgestemd). Subpage navigatie is niet mogelijk.

8- Timeshift is "primitief" geïmplementeerd. De timeshift wordt pas gestart ne druk op een knop, en loopt niet automatisch altijd op de achtergrond mee. Er kan dus nooit worden "teruggespoeld" naar het moment dat een kanaal werd ingeschakeld. Ook worden timeshift-opnames niet bewaard en ze kunnen ook niet (achteraf) worden omgezet naar een echte opname.

9- EPG ziet er volledig uit. Mist iemand daar nog iets in?

10- Instant recording ziet er goed en volledig uit.

11- Is van opnames de volledige EPG-data te zien?

12- Kan bij het afspelen van opnames ook teletekst gepresenteerd worden?

13- Hebben opnames alle geluids- en ondertitelsporen?

 

 

Let wel: dit zijn allemaal opmerkingen gebaseerd op de handleiding, niet getoetst aan de praktijk. Ik vel dus geen enkel waardeoordeel, ik probeer alleen maar wat eigenschappen te achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...