Ga naar inhoud


Instellingen voor CD bij 'PKT mod 7.5 Tideglo rev 0.7.5'


-=[J-J]=-

Aanbevolen berichten

Ik heb 'PKT mod 7.5 Tideglo rev 0.7.5' opUSB draaien via multiboot. Ik heb NewCs draaien en daarnaast alle mogelijke Emu's geprobeerd, maar krijgnog steeds mij CD niet aan de praat. De kaart wordt ook niet gezien in mijn CI lijst.

 

Kan iemend me de juste emu in combinatie met NewCs adviseren en daarvan ook de juiste instellingen geven, zodat ik mijn NL zenders weer aan de praat krijg?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij gewoon de config mgcamd en config newcs geinstalleerd.

Dan de mgamd en newcs 1.65 genomen. (volgorde installatie heeft geen invloed)

Dan via de blauwe toets naar de EMU.

Eerst 2 van de interne cardreader intoetsen en 25sec wachten.

Daarna kan je pijltje rechts mgcamd selecteren en dan op de groene toets duwen.

Paar sec wachten en dan heb je normaal beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Mgcamd (1.33) en newCs 1.65 draaien,

Vervolgens via de blauwe toets de EMU geselecteerd en de tweede CI geselecteerd.

 

25 seconden gewacht, maar nog steeds niets.

Ik kan dus nog steeds geen MgCamd selecteren.

 

Ik kom opmet de volgende vragen:

 

1: In welke CI moet de kaart zitten? Ik neem aan 2.

 

Ik heb bij alle menu's geel, groen en blauw, 25 seconden gewacht, maar geen MgCamd.

 

2: Moet ik deze met de blauwe knop 'Select Caid' selecteren om mgCamd in de lijst te krijgen?

Als ik hier niets selecteer (omdat er niets is) en op de groene knopduk, crasht Enigma2 met een groen scherm.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -=[J-J
=-]Ik heb ook Mgcamd (1.33) en newCs 1.65 draaien,
Vervolgens via de blauwe toets de EMU geselecteerd en de tweede CI geselecteerd.

25 seconden gewacht, maar nog steeds niets.
Ik kan dus nog steeds geen MgCamd selecteren.

Ik kom opmet de volgende vragen:

1: In welke CI moet de kaart zitten? Ik neem aan 2.

Ik heb bij alle menu's geel, groen en blauw, 25 seconden gewacht, maar geen MgCamd.

2: Moet ik deze met de blauwe knop 'Select Caid' selecteren om mgCamd in de lijst te krijgen?
Als ik hier niets selecteer (omdat er niets is) en op de groene knopduk, crasht Enigma2 met een groen scherm.



1: Mijn kaart zit niet in de CI maar de interne kaartlezer van het toestel. (geen voorkeur welke)

2: na de installatie van MgCamd en de file config mgamd zou hij zeker in bovenste scherm moeten tevoorschijn komen. Zoals eerder gezegd met het pijltje naar rechts en dan zou daar MgCamd moeten staan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze op stick maar ik heb hetvolgende,

 

Ik heb een sat en een kabel tuner er in.

Ik heb alle zenders van ziggo er nu in staan maar heb per ongeluk zenders verwijderen gedaan met scannen.

Nu doen de kabelzenders goed alleen de sat geeft afstemmen mislukt met een aantal seconden aftellen.

Als ik een sat scan doe dan vind hij alle zenders wel maar als ik de box uit doe of herstart heb ik hetzelfde weer.

Na een volledige satscan doet de lijst het weer.

 

Wat kan ik hier aan doen?

Heb ook al via de online settings lijst van pkt geprobeerd maar hetzelfde resultaat.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. komt er ook te staan.

Maar verder geen verschil.

Ik heb ook de interne optie geselecteerd (2).

De 25 seconde gewacht (wordt ook duidelijk aangegeven op het display aan de voorkant).

 

Deze heb ik geselecteerd in de EMU manager en bij de opties 2 & 6 heb ik de volgende resultaten.

 

2: ECM/PID info

 

ECM info unavailable!!!

PID info unavailable!!!

 

6: EMD info

 

On IpBox wordks emu: mgcamd_133

 

Dit is voor mij een bevestiging dat de Emu draait.

 

 

Misschien wordt het duidelijker met deze extra info.

 

P.S. ik zit er toch niet naastmet de CI van de CD kaart. Dit zijn toch de twee smalle sloten, die bedoeld zijn voor deze kaarten. De andere twee noem ik maar PCMCIA sloten zoals er op je laptop zitten. Deze hebben weer een extra adapter nodig om je CD kaart in te kunnen steken. Niet nodig?, neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -=[J-J
=-]Klopt. komt er ook te staan.
Maar verder geen verschil.
Ik heb ook de interne optie geselecteerd (2).
De 25 seconde gewacht (wordt ook duidelijk aangegeven op het display aan de voorkant).

Deze heb ik geselecteerd in de EMU manager en bij de opties 2 & 6 heb ik de volgende resultaten.

2: ECM/PID info

ECM info unavailable!!!
PID info unavailable!!!


6: EMD info

On IpBox wordks emu: mgcamd_133

Dit is voor mij een bevestiging dat de Emu draait.


Misschien wordt het duidelijker met deze extra info.

P.S. ik zit er toch niet naastmet de CI van de CD kaart. Dit zijn toch de twee smalle sloten, die bedoeld zijn voor deze kaarten. De andere twee noem ik maar PCMCIA sloten zoals er op je laptop zitten. Deze hebben weer een extra adapter nodig om je CD kaart in te kunnen steken. Niet nodig?, neem ik aan.


De PCMCIA's zijn dus de CI's --> common interface
De sleuven waar de kaarten insteken zijn normaal de 'standaard' cardreaders van de ontvangers.

Heb je de kaart er wel correct insteken? Dus contacten van de chip naar onder en van achter.
Werken deze onder een NLB, SIF etc image?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dom dom dom,

 

 

Ik had de kaart er dus op zijn kop in zitten, met de chip naar boven. Nu in de bovenste sleuf gestoken met de chip naar onder. Verder geen verandering.

 

Omdat ik al zo lang aan het prutsen ben heb ik voor de zekerheid de kaart opnieuw geactiveerd, wie weet?

 

 

Ik heb de kaart ook niet wekren gekregen onder NLB (als eerste geprobeert en ook niet onder SIF).

 

Actueelheb ik PGI 4.0 op flash staan en PKT 7.5op USB. Beide geen beeld via CD.

 

Via telenet kan ik wel diagnose stellen in PGI, maar niet in PKT. Waarom weet ik niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...