skisat Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Ik heb 2 afstandbedieningen (=AB) voor DM600 & DM800 die naast elkaar staan. Echter na een stroomonderbreking zijn de boxen die instellingen kwijt. Daarom worden onderstaande scripts uitgevoerd vanuit opstarten van Windows PC. Werkt wel maar niet echt fraai. Kent iemand hoe je de instelling blijvend kan maken, dus ook na een stroomonderbreking? SatGrtz ######################################################## tst10.exe ooit ergens eens gevonden om telnet commando's automatisch te laten uitvoeren. Dus soort batch bestand voor telnet. De AB zijn geprogammeerd, AB DM600 op 4 en AB DM800 op 2 ========= Remotecontrol.bat J: cd j:\dreambox\config tst10 /r:tsdm600.txt /o:J:\dreambox\config\tsdm600rslt.txt /m tst10 /r:tsdm800.txt /o:J:\dreambox\config\tsdm800rslt.txt /m =========== tsdm600.txt 192.168.xxx.aaa 23 WAIT "dm600pvr login:" SEND "root\m" WAIT "root@dm600pvr:~>" SEND "echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask\m" WAIT "root@dm600pvr:~>" =========== tsdm800.txt 192.168.xxx.bbb 23 WAIT "dm800 login:" SEND "root\m" WAIT "root@dm800:~>" SEND "echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0\m" WAIT "root@dm800:~>"
Littlesat Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Met de DM800 en pli is er een plugin waarmee je het kanaal van de AB kunt instellen... In de 600 kun je een scripje kwijt in rcS of zo. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Blackbriar Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Regeltje toevoegen aan /etc/init.d/bootup : echo n > /proc/stb/ir/rc/mask0\m Wel weer de permissies van bootup op 755 zetten! Anders boot de box niet meer.
mobieltje Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Dit is veel eenvoudiger, hier werk ik al een jaar mee. Tot 4 boxen naast elkaar, ieder zijn eigen AB. Klik hier Grts.
skisat Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Thx all, Ik denk te gaan voor de oplossing van Blackbriar. Echter het risico van een niet bootende box vind ik wat tricky... Wat bedoel je met "weer op 755 te zetten"? Ik zou het bootup bestand via ftp downloaden, aanpassen en terug uploaden. Volstaat dit of dient er dan nog iets te gebeuren? Ik ben niet zo vertrouwd met Linux.
Blackbriar Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 Het bootup script is een executable en moet dus execute permissie hebben. Dit doe je in telnet met chmod 755 bootup De cijfertjes bepalen wie er kan lezen, schrijven en uitvoeren. Niet te bang zijn voor een niet-bootende box. Hou een vers image klaar voor als er iets fout loopt, dat is altijd een goed idee. Succes
skisat Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Duidelijk! Efkes gezocht op chmod 755 en blijkbaar kan het ook met de ftp-client (filezilla) die ik gebruik. Wat ik gedaan heb: 1 bootup gedownload 2 bootup aangepast 3 bootup geupload 4 rechten bootup goed gezet 5 bootup nog eens gedownload 6 nog eens gecontroleerd en goed bevonden 7 box gereboot en start normaal op So far so good Maar daarna slikt hij echter alle commando's van ieder DM-AB. Doelstelling mislukt :-( Kan het helpen om de laatste regel bovenaan te plaatsen? Kan dat straffeloos? De inhoud van m'n bootup DM600 is geworden: #modprobe lcd mount -t proc proc /proc mount -t sysfs sysfs /sys depmod -Ae swapon -a mount -at nonfs,nosmbfs,noncpfs 2>/dev/null tar xzf /etc/var.tar.gz -C / modprobe head #modprobe dreambox_keyboard [ -e /etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key ] && /usr/bin/showiframe /boot/bootlogo.mvi || /usr/bin/showiframe /boot/bootlogo_wait.mvi hostname -F /etc/hostname ifup -a mount -at nfs,smbfs,cpfs 2>/dev/null [ -e "/etc/sysctl.conf" ] && /sbin/sysctl -p "/etc/sysctl.conf" ldconfig [ ! -e /dev/dvb/card0/demux1 ] && ln -s demux0 /dev/dvb/card0/demux1 [ ! -e /dev/dvb/card0/dvr1 ] && ln -s dvr0 /dev/dvb/card0/dvr1 [ ! -e /dev/fb0 ] && ln -s fb/0 /dev/fb0 wget http://start -O - & 2>/dev/null echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask\m
Blackbriar Geplaatst: 3 januari 2010 Geplaatst: 3 januari 2010 In mijn DM800 had ik het volgende staan op de laatste regel: echo 1 > /proc/stb/ir/rc/mask0 Heeft altijd feilloos gewerkt naast een DM7025. Probeer eens om de \m weg te laten. Wat is trouwens de functie daarvan?
skisat Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Geplaatst: 3 januari 2010 Dat was de boosdoener. Die \m moest idd weg Net uitgezocht. Dat is nodig voor scripts via m'n Windows PC Opstarten in de tst10.exe Het is een optie om CR/LF toe te voegen na de regel. Maar in bootup ging het daardoor niet goed Alvast hartelijk dank voor de hulp! En weer wat bijgeleerd SatGrtz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen