Ga naar inhoud

Voeding probleem ? PLI-3 reboot tijdens zappen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn DM7020S doet zo af en toe een enigma reboot tijdens het zappen. Maw wanneer ik van een zender naar een andere zap gaat de box rebooten wat uiteraard niet de bedoeling is.

Ik heb PLI-3 de originele dus niet een "unstable versie" erin zitten en inmiddels al 3X deze versie vers gedownload en PLI er opnieuw ingezet; 1X dmv de web flash methode; 1X dmv Dreamup incl netwerk; 1X dmv Dreamup zonder netwerk.

Helaas hebben deze acties niet mogen baten.

Typisch is dat wanneer ik de DM een nacht spanning loos laat staan dit probleem verdwenen is voor zo'n 8 uur, dan begint het verschijnsel weer te spelen.

De DM7020S staat ruim geventileerd en is ook echt niet warm te noemen, ik heb er geen HD in zitten, geen multiboot tbv andere images. Wel heb ik er een Spaun SUR 410 switch achter zitten tbv ontvangst van 3 satellieten.

Komt iemand dit verschijnsel bekend voor,

Huub

Geplaatst:

mijn 7020 heeft dit ook?

reboot ook regelmatig als deze op standbij staat.

en tydens kijken ook.

soms om de 10 min,en dan weer dagen niet.

heb er al een nieuwe voeding ingezet.

maar geen resultaat.

had eerst gemini erop nu ook pli-3.

zal wel condensatoren op het mb zijn.

hoop dat er iemand is die een oplossing heeft.

Geplaatst:

Inmiddels mijn disecq switch ertussenuit gehaald en de DM rechtstreeks op de ASTRA Sat aangesloten geeft geen verbetering.

Niemand verder met deze ervaring en info betreft wat er aan de hand kan zijn ? Settings die bij firmware change niet wijzigen en nu niet goed staan, een bekend HW issue ?

Huub

Geplaatst:

Volgende genomen stap:

Originele Dream Enigma Firmware ge-installeert. Box speelt nu al 2 dagen zonder problemen.

Iemand die mij kan aangeven hoe CC-Cam hierop te installeren ?

Huub

Geplaatst:
Origineel bericht van: hlaan
Volgende genomen stap:
Originele Dream Enigma Firmware ge-installeert. Box speelt nu al 2 dagen zonder problemen.

Huub

Ik vrees dat dit niet gaat lukken, je pli of een ander image installeren en via de "download software" CCCam en de config file installeren .

groet
Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )

Geplaatst:
Origineel bericht van: dorus43
Origineel bericht van: hlaan
Volgende genomen stap:

Huub

Ik vrees dat dit niet gaat lukken, je pli of een ander image installeren en via de "download software" CCCam en de config file installeren .

groet
Dorus

Gezever,

plaats alle files in /var/etc (voor het gemak)
chmod777 files

manueel opstarten (command line):
/var/etc/CCCAM.SH -d

automatisch opstarten:
Maak een cron job aan om dit bestand /var/etc/CCCAM.SH te starten bij het booten(of in init.d/... plaatsen).

(testen via command line /var/etc/CCCAM.SH -d en webinterface)

done.

satlover forever

Geplaatst:

Vreemde is dat het met de disecq switch en PLI-3 eerst wel een tijdje goed (dus zonder enige problemen) gewerkt heeft. Dus een driver incompabiliteit lijkt mij iets dat direct problemen zou moeten geven maar goed we gaan het even via deze weg proberen voordat we een andere switch gaan aanschaffen.

Ik heb nu de disecq switch weer aangesloten met nog steeds de originele Enigma Firmware erin. Ik kijk naar C+ zenders met een oude Aston 1.03 CI (waar niet alle zenders lekker mee werken in combi Seca III). Verder gedraagt de DM zich nu goed incl de disecq switch.

Volgende stap is een poging te doen CC-Cam handmatig te installeren, verwacht hier straks wel wat support nodig te hebben.

Bedankt voor het meedenken zo ver.

Huub

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dag Erik,

Dank voor de tip echter is dat niet mijn probleem. Ik kan wel degelijk de hoge band ontvangen maar het begint met "uitval" van enkele zenders waar ik dan ook een redelijk hoog BER error percentage zie staan in het streaming info veld. Even later kan ik dan 1 (van de 3) gehele satelliet niet meer ontvangen.

Huub

Geplaatst:

Inmiddels alweer een tijdje verder met de originele Dream Firmware erin. Afgelopen weekend kwam het probleem weer terug waarmee het niet aan de firmware lijkt te liggen.

Ik heb toen de disceq switch ertussen uit gehaald en kijk weer enkel op de Astra zonder problemen. Dit is anders dan ik eerder heb ervaren met PLI erin zie eerder in dit draadje, maar ik heb deze ronde bij constatering wel direct de switch ertussen uit gehaald en in de eerdere poging eerst nog een tijdje lopen rommelen met de switch ertussen.

Hiermee lijkt het probleem te liggen in het disecq signaal, drivers hiervoor of de switch zelf.

Nu heb ik een SPAUN SUR 410 hangen en wil ik toch eens gaan testen met een ander merk en/of type.

Welke switch is aan te raden ?

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Het is al even terug maar hierbij mijn bevindingen en oplossingen;

Ik had 2 problemen te weten,

-Reboot van de DM

-Wegvallen van de Astra satelliet

Het reboot probleem dat opkwam tijdens het zappen is opgelost door een origineel Dream image te laden en later weer een vers PLI Image.

Het wegvallen van de Astra was niet te wijten aan de disecq aansturing of switch, de 2 andere satelieten bleef ik ook gewoon ontvangen. Ik heb een ander merk ontvanger aangesloten op de schotel en het wegvallen van de Astra bleef...

Ik vermoed "slachtoffer" te zijn van een straal verbinding die niet continu in werking is.

Ik heb de schotel verplaatst (een meter lager opgehangen) en nu heb ik op specifiek 12575GHz nog enkele BER fouten maar het blijft nu werken inclusief de disecq opstelling.

MvG

Geplaatst:

Hebben jullie misschien de sqlite epg aan staan. Zet die eens uit en kijk of het dan weer stabiel is...

Wil je er toch mee werken maak dan de sqlite map eens leeg.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen