Ga naar inhoud


ab ipbox 200s : jtag nog te doen of box dood?


scienide

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Een oude sat doos die ik uitgeleend had, mijn oude ipbox 200s

 

Dacht deze samen met een monoblock kado te doen aan mijn ouders die nog een verouderde ontvanger hebben staan.

 

Monoblock erop, sat gezocht. Channel scan om te kijken of die op de goede sat zat. Maar toen, de kanalenlijst werd opgeslagen en de box sloeg vast met "HAL7".

 

Rebooten, error hal7, power off ...

 

Box mee naar huis genomen en wat images erop proberen te flashen. Alleen bleef alles hangen bij boot of vlak erna (ENIG).

 

Toen bij de originele firmware (ja ook de bijbehorende uboot) bij een reboot alleen nog maar 8888 in het scherm.

 

Nou schijnt dat op te lossen te zijn met een jtag, maar is dat nog de moeite waard aangezien de aard van de problemen waarmee de doos overleden is?

 

Overigens heb ik geen jtag kabel, en ben ik niet zon goede met het solderen, zijn er kant en klare kabels te krijgen voor de ipbox? Ik heb wel kabels gezien voor de dreambox, maar deze zullen waarschijnlijk niet universeel zijn ofwel?

 

Gaarne advies.

 

Met vriendelijke groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me i.d.d. tijd om Jtag te gebruiken.

Op zich is dit niet zo ingewikkeld, maar je zal toch een specifiek kabeltje nodig hebben tussen PC en de box.

 

Ik weet dat op het forum van denktenk zoiets bestaat (maar of dat nog zo is.....) als een Jtag service. Je kan dan een kabeltje via de post te leen krijgen, als je hem daarna weer netjes terugstuurd.

 

Succes !

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Klopt via de site van Denktenk kun je een kabeltje lenen.

Heb ik zelf ook een keer gedaan en moet zeggen dat ik dit super vond. Het is voor hem uiteraard maar weer afwachten of hij het kabeltje weer terug krijgt incl. zijn verzendkosten.

 

Maar waarschijnlijk krijg je wel je box weer aan de praat op deze manier.

 

Grtz.

 

Eppoo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...