Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met een vraagje over tuners.

Neem ik wil iets bekijken EN iets anders opnemen tegelijk. Dan moet ik een dual tuner hebben. Maar... moet ik dan 2 kabels binnentrekken hiervoor? Of gaat die tuner alles regelen?

Ik ga binnenkort naar een systeem met 4 quattro lnb's met (afhankelijk van het antwoord) een switch voor 4 of 8 uitgangen.

Ik zou dus graag hebben dat iedere receiver iets kan opnemen EN kan bekijken tegelijk, onafhankelijk van de gebruikte kop en wat de ander aan het bekijken/opnemen is.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Geplaatst:

elke tuner heeft zijn eigen kabel nodig, en zijn eigen disecq om naar 1 van de 4 lnb's te gaan.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Dus als ik 8 receivers wil, moet ik switch nemen met 16 uitgangen als ik het goed begrijp.?

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

Geplaatst:

kijk maar hier maar even je kunt het beste voor elke ontvanger kabel gebruiken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Tot zo ver was ik al maar als ik dus wil kijken EN opnemen tegelijk, heb ik dus 2 kabels nodig naar mijn receiver?

* PopcornHour C200

Geplaatst:

als je 8 receivers wilt die onafhankelijk van elkaar kunnen kijken & opnemen dan heb je 8 twin-tuner receivers nodig met dus 16 kabels die elk naar hun eigen lnb gaan. Je gaat dus 4 quattro-lnb's nodig hebben en dus ook 4 schotels.

je kan niet zomaar meerdere tuners op 1 lnb zetten omdat elke lnb steeds slechts 1/4e van de frekwentieband kan ontvangen (low-high, hor-vert).

en hiermee ontvang je dus maar één satelliet. Voor 2 satellieten bvb heb je 16 disecqs nodig met 8 quattro-lnb's op 4 schotels.

een centraal antennesysteem is ook mogelijk, maar dit is een professionele oplossing die zeer kostelijk zal zijn.

heb je je vraag wel goed gesteld (8 receivers voor weergave & opnemen) ? Lijkt nogal een forse installatie ...

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Hehe,

Ja m'n vraag klopt wel degelijk. Maar het aantal 8 is een veiligheidsmaatregel. (We gaan binnenkort met meerdere mensen samenwonen in 1 groot huis).

Ik wil eigenlijk 4 sat's ontvangen (Astra 123 en HB). Met 8 dual tuner receivers (DM 8000 of ipbox9000).

Ik zou een opstelling nemen zoals hieronder:

http://***geen-reclame***/nl/8participants-type_conf_8p_4s_ms178.html

Maar kan ik dus dan opnemen en kijken tegelijk door slechts 1 kabel per receiver aan te sluiten? Of kan ik met behulp van bovenstaande opstelling slechts 4 receivers aansluiten (2 kabels per receiver dus)

* PopcornHour C200

Geplaatst:

Als ik het fout heb graag verbeteren smile

Voor de opstelling van je link is een 17/8 EMP gebruikt

EMP 17/08 voor 4 satellieten op 8 ontvangers

Daarmee heb je naar elke receiver één kabel. Jij wilt/moet twee kabels per receiver hebben. Dus heb je een 17/16 EMP nodig.

EMP 17/16 voor 4 satellieten op 16 ontvangers

@ Jean-Claude

"Voor 2 satellieten bvb heb je 16 disecqs nodig met 8 quattro-lnb's op 4 schotels."

Voor 2 satellieten heb je toch geen 8 quattro lnb's nodig?

4 quattro lnb's is genoeg voor 4 satellieten toch. 2 voor 2

4 schotels hoeft ook niet, één schotel is toch voldoende voor drie Astra's en Hotbird.

Geplaatst:

ik weet niet wat een EMP 17/16 switch precies doet, maar de vraag ging over 8 receivers die terzelfdertijd kunnen kijken én opnemen, dat zijn dus 16 onafhankelijke tuners.

volgens mij heeft elke tuner zijn eigen LNB nodig. Om 4 satellieten te ontvangen heb je dus 4 lnb's nodig met per lnb 16 aansluitingen ? En dat ben ik nog niet tegengekomen, ik dacht dat 4 aansluitingen op 1 lnb (de "quattro's" het maximuum was). Voor 16 tuners heb je dus 4 "quattro's" nodig die alle 4 naar dezelfde satelliet wijzen. Hoe ga je dat doen met één schotel ? Je kan geen 2 lnb's op dezelfde schotel-positie plaatsen, laat staan 4. Vandaar mijn redenering 4 quattro lnb's op 4 schotels, dan heb je 16 lnb uitgangen die naar één satelliet wijzen voor je 16 tuners.

Om 4 satellieten te ontvangen heb je dus 4x4 quattro lnb's nodig, met 16 disecq switches en 16 kabels die naar de 16 individuele tuners gaan.

verbeter maar als ik er naast zit .......

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude
ik weet niet wat een EMP 17/16 switch precies doet

Daar sluit je 4 z.g. Quattro LNBs op aan, en indien gewenst terrestrial.
Een Quattro heeft 4 uitgangen, dit x 4 = 16. Plus terrestrial = 17.
Dat is het eerste getal.
De 16 staat voor het aantal uitgangen. Genoeg voor 8 twin tuners.

Plaatje

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@ vGnp

Ja, maar volgens jouw plaatje gaan ze er vanuit dat je dus ook vier verschillende satellieten ontvangt, maar wil de ts. dat ook, Ik heb hem nl. niets over vier verschillende satellieten kunnen ontvangen, gehoord. Ik kan me voorstellen dat alleen de astra 1 afdoende zou zijn, en heb je dus ook maar 1 quatro lnb nodig volgen dit schema

Link 1

of

Link 2

of

Link 3

ps Ik heb ook wat geleerd, ik dacht dat een lnb maar naar 1 tp kon kijken laugh

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Geplaatst:

zoals ik het tekeningje zie komt dit inderdaad overeen met de situatie die de vraagstelster wenst : 4 satposities die over 16 tuners verdeeld worden - maar ..... ik zie vanuit de EMP maar 4 lijntjes naar boven naar elke lnb gaan.

komt dit er op neer dat de EMP switch de 4 frekwentiegebieden van de lnb individueel instelt, en het signaal vervolgens naar de tuner stuurt die dit signaal vraagt ?

op die manier kan het werken, ja.

Geplaatst:
Origineel bericht van: naze1975
@ vGnp

Ja, maar volgens jouw plaatje gaan ze er vanuit dat je dus ook vier verschillende satellieten ontvangt, maar wil de ts. dat ook, Ik heb hem nl. niets over vier verschillende satellieten kunnen ontvangen, gehoord.

TS zegt:

Origineel bericht van: Seba
Ik ga binnenkort naar een systeem met 4 quattro lnb's

Lijkt me duidelijk dat je die toch niet alle vier op dezelfde satelliet uitricht.. sick

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

de op stelling is zo voor 16 deelnemers heb je 4 x universele Quattro lnb nodig en 1schootel voor ontvangst van 4 satellieten

en om alles te delen heb een 1 x17/16 multiswitch zou je het willen verdubbelen neem je een

Maximum-Digiality Octo LNB voor de aansluiting van 8 tuners en een 1 x17/16 multiswitch er bij nu heb je voor 16 ontvangers 2 aan sluitingen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Kort samengevat:

Ik wil,

4 sat's ontvangen (Astra 1,2,3 en Hotbird)

Deze sats wil ik kunnen bekijken en opnemen op 8 receivers (8 x 2 =16)

Hiervoor heb ik dus 4 Quattro LNB nodig (geen Quad of Octo LNB, zie hieronder)

1 switch voor 16 receivers (dus 16 (4uitgangen x 4 LNB)IN , 16 UITgangen) (aangezien ik bij iedere receiver wil kijken en opnemen)

Quad LNB

The quad LNB provides four outputs, each capable of providing each of the four frequency bands and polarisations. The LNB outputs are switched by the satellite receiver, as explained above, with a 22Hz tone and a switching voltage. This is like a universal LNB with four outputs.

In a simple residential satellite TV installation it is normal to install a quad LNB. In a Sky installation, often two of the outputs from a quad LNB will be used to feed a Sky+ receiver (it has two feeds so you can record while watching live TV), with either the other two feeding a second Sky+ receiver or just a single output feeding a regular Sky box.

A quad LNB is ideal where a maximum of four satellite feeds is required and there is not much possibility of expansion.

Quattro LNB

The quattro LNB provides four outputs, each with a single band/polarization specific to that output. The band/polarization available at each output is fixed at the time of manufacture. It is not possible to switch the band/polarization with a tone or switching voltage.

A quattro LNB is normally used to feed a large distribution system. A single dish with a quattro LNB fitted and a multiswitch (or IRS) is able to feed anything between 4 and 100 locations. The multiswitch (or IRS) is able to provide any of the input signals at each output, depending on a tone/voltage sent up the cable by the receiver at each location. It's as though the receiver at each location has it's own dedicated LNB.

The outputs on a multiswitch (or IRS) are able to be controlled with a 22Hz tone and switching voltages in the same way that the outputs from normal universal LNB can be, i.e. to change band and polarisation. The satellite receivers in each of the locations behave as though they are connected to their own dedicated dish and LNB, but in reality are just connected to a multiswitch (or IRS) output.

Quattro LNBs are considered to have a better lifetime than quad LNBs as they are not being continually switched.

* PopcornHour C200

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen