Ga naar inhoud


Rebox 9000HD: Beide tuners gebruiken?


PeeJay

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als eerste nog de beste wensen voor 2010 smile

 

Ten tweede heb ik een vraag over mijn Rebox 9000HD.

 

Mijn setup:

1 Visiosat G4

4 Alps Twin LNB's

2 4/1 Disecq switches

 

Er gaan netjes 2 kabels van de switches naar mijn Rebox tuner. Kabel 1 naar Tuner1 en kabel 2 naar Tuner2.

 

Beide kabels afzonderlijk leveren prima signaal.

Als ik met fastscan de zenders laat zoeken, vindt de Rebox netjes alle zenders.

 

Het probleem: zodra ik 1 zender opneem en vervolgens verder zap naar een andere zender, dan krijg ik de melding 'geen signaal op tuner2' als ik op een zender kom die op een andere frequentie staat.

 

Wat doe ik verkeerd? En wat moet ik vervolgens doen om het opgelost te krijgen?

 

Alvast bedankt!

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh man, je gaat mij toch niet vertellen dat het zo simpel is hè? blush

 

En ik maar denken dat de Rebox dat zelf wel doorhad dat ik niet aan het doorlussen ben smile

Zodra ik thuis ben (over een paar dagen), dan zal ik dit direct proberen!

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Er is een nieuwe zenderlijsteditor uitgekomen. Het is nog wel een test versie en alleen in het Duits, maar het ziet er goed uit.

 

Zoek even naar het volgende bestand om hem te downloaden:

PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3

 

 

 

Door gebruik te maken van het programma PolarEdit_OCTAGON_1008_1018_Setup_V0.1.3 kan ik nu wel schakelen tussen tuner één en tuner twee, met behulp van dat programma heb ik mijn probleem voor de rebox 9000 hd kunnen vinden en op die wijze de zenderinstellingen kunnen aanpassen. Door de tuners van False op True te zetten. Iets waar je met DrEditHD nooit achter gekomen zou zijn omdat het programma dat niet aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb mijn Rebox 9000 wel op duslussen staan, en

maar 1 kabel.

Toch heb ik ook wel eens het bericht: geen signaal op tuner 2 gehad.

De stroom er totaal van af halen, was het enige wat hielp.

Met de nieuwste software heb ik deze melding nog niet gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 500GB HDD FAT32 via usb voorkant, kan hier op niet opnemen heb geprobeerd via inst. opnemen harddisk, opnemen via usb, maar alle instellingen helpen niet hij ziet de harddisk, bij aansluiten wel melding van USB. na 1x proberen te opnemen geeft melding opname mislukt en daarna blijft hij hangen kan niet meer zappen moet rebooten via achter uitzet schakelaar.

 

heeft iemand raad?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb een 500GB HDD FAT32 via usb voorkant, ....

Volgens mij heeft deze vraag totaal niets te maken met de door de Topic starter gestelde vraag.
Het is raadzaam om dergelijke nieuwe vragen in een nieuw topic te starten dan wel in een topic te plaatsen waar deze vraag mogelijk al eerder is behandelt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb mijn Rebox 9000 wel op duslussen staan, en
maar 1 kabel.
Toch heb ik ook wel eens het bericht: geen signaal op tuner 2 gehad.
De stroom er totaal van af halen, was het enige wat hielp.
Met de nieuwste software heb ik deze melding nog niet gehad!


Het is toch logisch dat je die melding krijgt als je een zender pakt die op een andere frequentie zit?

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, gisteravond direct de oplossing geprobeerd.

 

Het werkt goed, alleen doet het volgende probleem zich nu voor:

 

Op tuner 1 worden alle satellieten en zenders gevonden, op tuner 2 niet. De 2 kabels heb ik omgewisseld om te kijken of het daar aan lag, maar beide kabels doen het op tuner 1 goed en beide op tuner 2 niet.

 

Bij tuner 1 wordt aangegeven signaal 91% en kwaliteit 89%.

Zodra je overschakelt naar tuner 2, dan blijft het signaal 91%, maar valt kwaliteit weg naar 0%.

 

Enig idee hoe dit kan? Is tuner 2 op mijn Rebox kapot?

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de disecq instellingen in het lnb menu exact zo in te stellen als voor T1.

Als je dat gedaan hebt uit het menu, dan op ok drukken, dan de blauwe knop indrukken, je krijgt een optielijst, onderaan zie je staan copy, copieer de zenders van T1 naar T2.

Dit zou je probleem kunnen oplossen.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen voor T2 zijn volgens mij exact gelijk aan die van T1.

Als je voor T2 een satelliet kiest, geeft hij ook netjes aan welke uitgang van de switch het is.

 

Ik zal de aansluitingen op de switches vanavond nogmaals langslopen, om er zeker van te zijn dat deze gelijk zijn aan elkaar.

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend meerdere keren de instellingen gecontroleerd, maar T1 en T2 zijn exact hetzelfde ingesteld. Ik begin te denken dat T2 op mijn rebox niet goed functioneert.

 

Iemand nog een laatste suggestie?

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even de ontvanger onder je arm klemmen en naar de eerste de beste Rebox dealer gaan, die kan je onmiddellijk vertellen of de tuner defect is.

Want wat je nu laat horen lijkt wel heel erg op een defecte tuner.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt aan de instellingen van de rebox die niet goed werken, dit probleem had ik zelf eerst ook. Het inscannen van de zenders gaat goed maar indien je een zender van tuner twee wilt bekijken krijg je een mooie rodebalk met de mededeling dat er geen zender is op tuner één (super ergernis).

Met het programma PolarEditOctagon1018 wat hier eerder ook beschreven is heb ik het kunnen oplossen door de zenders van tuner twee uit te schakelen op tuner één, gewoon de kruisjes onder tuner één vandaan halen welke op tuner twee staan iede andersom.

daarna in de receiver ingelezen en mijn probleem was over.

Staat nergens beschreven maar ja na even zoeken kon ik het dus op die wijze oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...