Ga naar inhoud

[Dreambox 800HD] te weinig spanning naar diseqc?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 3x lnb's die naar een max digital diseqc switch gaan.

Als ik deze diseqc met een kabel van 1,5 meter aansluit om mijn Dreambox 800 heb ik geen problemen met het schakelen tussen verschillende satellieten ,maar gebruik ik een kabel van circa 35 meter dan heb ik problemen met het schakelen tussen verschillende satellieten. (kabel: Belden h125)

Ik krijg wel gewoon beeld van 1 satelliet ,maar kan niet schakelen of het duurt extreem lang.

Als ik er een Dreambox 7025+ er tussen hang heb ik geen enkel probleem met het schakelen tussen verschillende satellieten.

Ik draai met de laatste Gemini 4.6.

Heb ook diverse ouderee versies geprobeerd ,maar helaas mocht dat niet baten. Signaal sterkte is ook zeer goed.

Ik heb zelf het idee dat de diseqc te weinig spanning krijgt van de 800hd ?

(send 12v staat ook aan)

Hopelijk kan iemand me verder helpen.:)

Geplaatst:

probeer eens een goeie switch, zapt vaak nog sneller ook.

spaun oid.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Er zijn nieuwe drivers van DMM uitgekomen waarin wat gefixt is mbt switches, misschien dat dat je probleem verhelpt?

Geplaatst:

Wat de snelheid betreft van het zappen mag ik niet klagen ,want hij zapt aardig snel.

Deze disecq is mij geadviseerd door een bekende satshop ,omdat andere disecq nog weleens problemen geven met de Dreambox.

Ik zal eens de nieuwe drivers proberen.

Iemand anders nog een idee? smile

Geplaatst:

Ik heb ook die switchen gehad, met 3 dreamboxen, op de ene werkt het wel op de andere niet goed, dan ga je tig keer het dak op kabels vervangen, controleren, uren met de configuratie spelen, extra diseq comando's, verhoogd voltage, noem het maar, alles proberen.

Dan koop je een ander merk erbij, ook weer goedkoop, begint al dat gezeur weer van voren af aan, op het ene type box werkt het op het andere type box is het gammel.

Dat suddert een half jaar zo door.

Dan probeer je uiteindelijk eens een Spaun en in 1 keer zijn alle problemen weg, gewoon met standaard configuratie, en zappen als een speer.

Kortom, goede leer is duur, in 1 keer een goeie switch kopen was veel goedkoper geweest en had veel ergernis bespaart.

Geplaatst:

Ik geef je groot gelijk.

Het geld maakt me ook niet zoveel uit.

Ik geef liever een paar tientjes meer uit dat het perfect werkt dan dat je telkens zit te kloten. Alleen ging ik op het advies van de verkoper af en wist dat ik hem voor een 800s ging gebruiken. Het kan natuurlijk zijn dat deze meneer niet op de hoogte was ,want hij adviseerde me speciaal deze en had hij met de spaun aangekomen had ik die vast en zeker ook genomen.

Bedankt voor je advies.

Maar een Spaun disecq zit wel in het topsegment?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bertran
Maar een Spaun disecq zit wel in het topsegment?

Spaun IS het topsegment

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Het is algemeen bekend dat de DM800 niet goed schakeld met "goedkopere" switches.

Probeer maar eens een Spaun en jou problemen zijn weg.

Als iemand een Maximum switch bij een DM800 adviseerd, heeft hij het waarschijnlijk niet zelf geprobeerd want dat geeft 9 van de 10x problemen.

Gr.

Marc

Gast michel 33
Geplaatst:

Ik moet zeggen ik heb ook een db800 met een maximum diseq 4/1 .

Maar het zappen van de ene naar de andere satelliet gaat snel

Er zit eigenlijk geen vertraging in.

Maar wie weet reageert mijn 800 goed op de maximum

.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen