satcat Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Dat was nou ook weer niet de bedoeling om het goed te hebben ,want ik ben aan het koken en ben nog steeds niet in staat om plaatjes te plakken. Daarom gaf ik ook alleen een hint en zou iemand anders moeten inkoppen. Ondanks dat iemand het uitgelegd heeft ben ik bang dat het veel te veel tijd kost voordat er een nieuwe opgave is. (Ik heb geen idee hoe ik een plaatje van google maps of earth kan vastleggen.)
TangoBravo Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Ok, dan tossen we er gewoon om: Degene die het eerst een plaatje uit Google Earth invoert geeft de nieuwe zoekopdracht Dus, wie het eerst komt, het eerst maalt.... T B
Gerdy Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 OFF TOPIC! Af en toe kom ik even kijken naar dit topic en vraag mij af HOE antwoorden (plaatsen) kunnen gevonden worden? Gaan jullie werkelijk in google earth gaan scrollen tot jullie dat "beeld" vinden??? Is toch een naald op een wereldbol zoeken? Als moderator heb je uiteraard die tijd niet maar toch enige toelichting Enkele tips welkom en dan terug naar het spel! Gerdy
Gast Agent Mike Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 soms weet je de plek zo aan te wijzen. soms ga ik een kwartiertje googlemaps afstruinen. het is echt een leuk spel, geeft je beetje topografische kennis. het leukste is om als eerste het juiste antwoord te geven. tips: ik google-afbeelding vaak op dingen. bijv. die van de racetrack van Mazda. ik googelde op racetrack+corkscrew en kreeg enkele hits. daarna is het enkel in googlemaps de gevonden resultaten opzoeken. groet, Agentmike
Gast Kimble Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Veel ook met Wikipedia. Laatst geplaatste foto lijkt op een fort. Print hem uit, anders moet ik steeds switchen.Zoek op "fort" op Wikipedia dan krijg je een lijstje als dit; Fort bij Edam Fort bij Kwadijk Fort benoorden Purmerend Fort aan de Nekkerweg Fort aan de Middenweg Fort aan de Jisperweg Fort bij Spijkerboor Fort bij Marken-Binnen Fort bij Krommeniedijk Fort aan Den Ham Fort bij Veldhuis Fort aan de St.Aagtendijk Fort Zuidwijkermeer Fort bij Velsen Fort bij IJmuiden Fort benoorden Spaarndam Fort bezuiden Spaarndam Fort bij Penningsveer Fort bij de Liebrug Fort aan De Liede Fort bij Vijfhuizen Batterij aan de IJweg Fort bij Hoofddorp Batterij aan de Sloterweg Fort bij Aalsmeer Fort bij Kudelstaart Fort bij De Kwakel Fort aan de Drecht Fort bij Uithoorn Fort Waver-Amstel Fort in de Botshol Fort aan de Winkel Fort bij Abcoude Fort bij Nigtevecht Fort bij Hinderdam Fort Uitermeer Vesting Weesp Vesting Muiden (met Westbatterij en Muizenfort Kustbatterij bij Diemerdam Fort aan het Pampus (zie ook Pampus en Stelling van Amsterdam) Kustbatterij bij Durgerdam Fort aan de Klop Fort Nieuwersluis Fort op de Voordorpse Dijk Fort bij Vechten Vesting Naarden Fort werk 4 Fort Kijkduin Fort Henricus Fort De Roovere Fort Pinssen Fort Moermont Redoute Orange (Bredevoort) (verdwenen) Fort Nassau Fort Pannerden Fort aan den Hoek van Holland Fort Asperen Fort Vuren Fort Erfprins Fort Sint Pieter (Maastricht) Fort Willem I (Maastricht) Fort Willem I (Breskens) Fort Frederik Hendrik Havenfort Fort Isabella Fort Rammekens Fort De Ruyter Fort Ellewoutsdijk Fort Moerschans Fort De grote Rape Fort Zandberg Fort Penscherdijk (Westvoorne) Fort Noordijk (Hellevoetsluis) Kloosterschans Bredevoort De Engelse Schans 1627 Wierickerschans bij Bodegraven] Fort Amsterdam Fort Nassau (Noortrivier) Fort Oranje Fort Nassau (Zuydtrivier) Fort Goede Hoop Fort Casimir Fort Altena Fort Wilhelmus Fort Beversreede Fort Nya Korsholm Fort de Bruin Fort Frederik Hedrik (nu Cinco Pontas) Fort Ghijsselingh Fort Oranje Fort Schoonenborch Fort Waerdemburch En dan ga je op je gemak even ze allemaal af met Google-Maps. Is het dan niet in Nederland dan ga je het buiten de grenzen zoeken.(zijn er honderden tot duizenden meer) ......kost je hoogstens één of twee batterijen voor je muis of een gat in je muismat Dan heb je hem misschien uiteindelijk gevonden en dan blijkt in het Topic iemand je al een halve dag voor te zijn Met de gedachte dat er maar 30% land is op de aarde valt het wel mee.
TangoBravo Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Soms is het een kwestie van iets meteen herkennen. Bijvoorbeeld het holocaust monument in Berlijn. Omdat de schaal ook op de foto stond kreeg ik al meteen een indruk hoe groot het object was. De stenen netjes in rij gaven mij eerst de indruk van een begraafplaats. En meteen daarna herinnerde ik mij dat monument, het was de eerste plaats waar ik zocht. Als iets aan het water ligt, dan weet je vrij snel of je aan een westkust of een oostkust moet zoeken. (En soms pak je dan de verkeerde hoogte en herken je het niet terwijl je eroverheen gaat... ). De kleur is ook een hulp, als het wat donkerder is kan het een aanwijzing zijn dat je ver van de evenaar zit. Diverse woeste gebieden hebben elk hun eigen kleur. En bossen hebben ook diverse schakeringen groen. Ook helpt het soms om in Google Earth bepaalde zaken wel of niet aan te klikken. Bij het zoeken schakel ik Street View en diverse andere labels uit, omdat de labels soms juist het object verbergen. Of je schakelt bijvoorbeeld de vulkaanlabels in, als je naar een vulkaan zoekt. En het goed lezen en interpreteren van de hints. Bij de grote "parkeerplaats" kwam de hint van een rivier. Dan is het een kwestie van "over de rivieren vliegen". En ik ben bij de Rijn begonnen. Bij het zeehondencentrum gaf ik uiteindelijk de hint dat het niet ver van de zee aflag. Niet dat je het daardoor meteen gemakkelijker in Google Earth kan vinden, maar dan link je het wellicht op een andere manier aan de zee. En Google is inderdaad ook een heel goede bron, Wikipedia is dan vaak een hulp met diverse "verzamelingen". Een groot beeldscherm (24 inch 1900*1080) helpt ook. En desondanks geef ik vaak ook de moed op T B
Outta space Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 En wanneer je met wikipedia zoekt op bepaalde zaken, zoals bv eerder het hier aangehaalde fort, kan je bij de vindresultaten vaak de gps coordinaten aanklikken (staan meestal rechtsboven) en kom je op een pagina waar je via diverse sites direct de (lucht) foto's kan bekijken van het object. En meestal gaat het toch om een vorm van herkenning waarmee je verder kan zoeken. Zo had ik ooit eerder een foto van het kantoor van google gezien en ging er toen bij mij een lampje branden.
Alventali Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Inderdaad. Alleen heb ik niet gezocht op fort zoals Kimble maar op bastion. Daar stond bij dat de eerste bastions uit de nederlandse geschiedenis er een in antwerpen stond gebouwd rond 1540 En het andere in vlissingen fort Rammekens 1547. Wat dan ook het fort is op de foto. BTW Kimble hij staat er ook op jou lijst tussen. Het ergste is dat ik nu weer ff een nieuw plaatje moet gaan zoeken. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Alventali Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 nieuwe dan maar weer Redelijk makkelijk volgens mij. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast roger4007 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Garmisch-Partenkirchen, Duitsland ? maar op maps zonder de sneeuw
GreenPolo Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Whistler Olympic Park, Canada Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Alventali Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Origineel bericht van: GreenPolo Whistler Olympic Park, Canada Yep helemaal goed. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten