Ga naar inhoud


en DM800HD : HD-picons 60x100 voor gebruik met HD-skin


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Niet echt het goeie topic om het in te vragen, maar niet elke stick werkt samen met een dreambox, heb hier ook 4 sticks liggen waarvan er maar eentje ondersteund word.

 

 

Als het is om je picons in te zetten, waarom zet je ze niet gewoon in je flash geheugen van dreambox zelf, dat heb zelf ook.

 

Gewoon in de map /usr/share/enigma2/picon

 

Als je alleen de picons pakt van de zenders die je daadwerklijk kijkt neemt t bijna geen ruimte in beslag.

 

Op de harde schijf moet je ze al helemaal niet zetten want elke keer als je dan zapt springt je schijf uit de slaapstand en dat kost idd tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de picons nu op een CF kaart van 8 GB staan, werkt supergoed. Alleen van de zenders van bijvoorbeeld de 9 East kan ik een kopie van maken en dan de juiste naam geven.

 

Ik gebruik sinds een tijdje Dream Elite en ik ben hier uitermate tevreden over. Een heel mooie image, snel met alles.

Picons worden netjes op de CF kaart gezet en het toevoegen is echt een eitje.

 

Nu heb ik de volgende vraag over het opslaan van bestanden, geen picons, maar de EPG. Deze image zet standaard de EPG.DAT op de harde schijf. Elke keer als de DreamBox de EPG wil benaderen spint de harde schijf weer op. Ik ben al aan het kijken hoe ik dit kan verplaatsen naar de CF kaart.

Het zoeken op dit forum levert niet de resultaten op die ik wil, onoverzichtelijk en teveel dezelfde resultaten. Gericht zoeken geeft vaak geen resultaat op.

 

Is er iemand met de ervaring hoe ik de EPG.DAT standaard laat draaien van de CF kaart.

 

Alvast bedankt.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Die image loopt echt als een trein.

 

Zijn er trouwens ook picons voor Ziggo beschikbaar?

Ik kan het zelf ook doen voor de meeste zenders.. maar dan blijven er een paar over die alleen op de kabel zijn, maar niet op satelliet.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: Jakkus
Ik heb er weer eentje gemaakt.

1_0_1_6FB8_42C_1_C00000_0_0_0.png

Is er er hier niemand handig met photoshop of zo? Het is kinderlijk eenvoudig om die picons zelf te maken.

Ja, die layout die jij gebruikt is inderdaad kinderlijk eenvoudig om te maken.
Maar ik houd meer van deze layout, ik vind die andere veel te flets.
Helaas heb je daar niet alleen Photoshop maar ook nog wat plugins voor nodig, en dan moet je nog de exacte settings en bewerkingen kennen, want anders krijg je het niet gelijkig.
De man die ze maakt, wil zijn scriptje niet prijsgeven, in de plaats mag je hem wel PNG files geven, en hij maakt er dan (HD) picons van.

post-36145-1318261281,2963_thumb.png

post-36145-1318261281,3048_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...