Ga naar inhoud


[TF7700PVR] receiver loopt telkens vast


wout02

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd loopt de topfield na ongeveer 1 uur in gebruik vast. De enige toets op de afstandbediening die dan nog werkt is de aan/uit knop. Na uitschakelen en vervolgens meteen weer inschakelen krijg je eerst het scherm 'controleren mappen en bestanden'.Vervolgens doet hij het weer gewoon voor ongeveer een uur,voordat hij weer vastloopt.

Wie herkend het probleem en/of weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


En mocht het niet opgelost zijn, dan kan je nog kijken of een andere harde schijf oplossing biedt. Als er bestanden en mappen moeten worden gecontroleerd, heeft dat meestal met het bestandssysteem te maken.

Ik had in het begin die melding ook erg vaak, en omdat ik toch een grotere HD wilde heb ik die een keer vervangen. Daarna heb ik die melding nooit meer gezien. Maar misschien helpt een format ook wel (of een format op een PC, zodat de 'rotte plekken' meteen gemarkeerd kunnen worden).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe firmware erover heen gezet en jawel hoor, de hele avond zonder problemen gekeken. Totdat ik iets op de harde schijf wilde bekijken. Nergens meer te vinden. Na 1 X uit/aan was de harde schijf weer aanwezig, echter: ook het vastloopprobleem!!!

Wat nu te doen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jou laatste bericht zo lees denk ik dat je HDD niet goed meer werkt !!!

 

heb je nog een andere nog zo ja zet deze er is in en kijk of je het probleem nog steeds hebt dan weet je waar het aan ligt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de hd geeft een probleem, los koppelen en kijken of je tf dan zonder problemen werkt of de voeding begint het te begeven.In het laatste geval moet je 2 of 3 elco's vervangen op de voedingsprint. Wacht hier niet te lang mee want anders kost het je een complete nieuwe voeding als deze uberhaupt te leveren zijn want tf staat niet meer bekend om zijn service op het gebied van spareparts

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijk voor jullie gesneden koek, maar zou je me uit kunnen leggen hoe ik deze los koppel. Het lijkt me ook waarschijnlijk dat het iets met de hard disc te maken heeft. Immers, toen de Topfield de hard disc niet herkende speelde hij probleemloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er een zegel op je topfield zo ja hoe lang heb je hem zit er nog garantie op???

 

anders de kap er af halen en dan zie je vanzelf de HDD zitten daar even de conectors van los maken.

 

maar wat Alfred schrijft zou ook kunnen dat de voeding niet goed meer is en hier door te wijnig spanning leverd maar ik denk dat je dan meer problemen moet hebben.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de foto zie je een zwarte pijl dit is de HDD als je daar de conectors van los maakt

 

kijk dan gelijk even naar de Elco's op ed voeding (zie links boven op de foto) als deze bol staan is daar iets mee mis.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...