Gast hagar Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 de eerste persconferenties van de grote merken zijn gegeven en ze komen allemaal met 3D tv's en BD spelers ( 3D blu rays ) het lijkt met natuurlijk een nieuwe 1.4 hdmi zodat we allemaal een nieuwe set moeten kopen. Prijzen en zo is nog niet bekend maar gesproken word voor een 3D tv van 2000-3000 euro. Naja, eerst maar eens zien wat dit 3D effect nu echt in de woonkamer brengt want het is nog een beetje nieuw.
Gast hagar Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Ik had iets gelezen gisteren over sony en een soort van shutter brillen, deze moeten eerst gekalibreerd worden met de ge-shutter van de tv en dan krijg je een heel goed 3D effect. Maar toch weer een brilletje. Ik hoop dat de technologie iets anders bedenkt dan een bril om de 3D effect te creëren in de korte toekomst.
Duwgati Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Ik zie de familie nog niet gezellig 's avonds op de bank hangen, allemaal getooid met een of ander zot brilletje Ik ben ervan overtuigd dat zo'n oplossing die alleen met een brilletje in 3D te bekijken is, bij voorbaat gedoemd is om te falen. Tenminste als we het hebben over TV kijken. Voor gamers kan zoiets misschien nog wel een markt opleveren, maar dan wel met dedicated schermen voor de gamer.
Gast hagar Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Origineel bericht van: Duwgati Ik zie de familie nog niet gezellig 's avonds op de bank hangen, allemaal getooid met een of ander zot brilletje een raar hoedje erbij en je hebt een feestje Origineel bericht van: Duwgati Ik ben ervan overtuigd dat zo'n oplossing die alleen met een brilletje in 3D te bekijken is, bij voorbaat gedoemd is om te falen. Tenminste als we het hebben over TV kijken. Voor gamers kan zoiets misschien nog wel een markt opleveren, maar dan wel met dedicated schermen voor de gamer. Sony heeft het over 3D Games op de ps3, dit lijkt mij wel wat
Gast hellohelloagain Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Eerst komen ze met LED-lcd en nu weer met 3D-lcd. Forget about it,OLED komt er langzaam maar zeker aan en het gaat heel mooi worden!
winwiz Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Origineel bericht van: hellohelloagain Eerst komen ze met LED-lcd en nu weer met 3D-lcd. Forget about it,OLED komt er langzaam maar zeker aan en het gaat heel mooi worden! Laat het eerst maar betaalbaar gaan worden. Dan ben je nog een paar jaar verder. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast hellohelloagain Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Klopt,maar tegen de tijd dat LEDlcd's uitontwikkeld zijn en er redelijk veel 3D-programma's voor weinig geld op tv komen zijn we ook een paar jaar verder.
Gast hellohelloagain Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Origineel bericht van: hagar Ik hoop dat de technologie iets anders bedenkt dan een bril om de 3D effect te creëren in de korte toekomst. In het begin zul je een 3D-bril nodig hebben later wordt dat overbodig(een goede reden om de eerste lichting 3D-televisies over te slaan)
Gast hagar Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Ik heb wat van deze interviews bekeken van verschillende fabrikanten en bv sony had het over hdmi 1.4 wat nodig is om de 3D op je tv te laten afspelen. Maar ook word gezegt dat de ps3 alleen een firmware nodig heeft om 3D spelen te aan te kunnen en deze heeft hdmi 1.3. Is allemaal nog wat nieuw maar ik denk dat deze hele 1.4 een verkoop praatje is want ik heb gelezen dat de band breedte hetzelfde is alleen de 1.4 een geluid terug gave heeft ( of zoiets ) waarmee 1 hdmi kabel naar de tv alle andere kabels van de blu ray speler naar tv en audio apparatuur overbodig zou maken.
winwiz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: hagar Ik heb wat van deze interviews bekeken van verschillende fabrikanten en bv sony had het over hdmi 1.4 wat nodig is om de 3D op je tv te laten afspelen. Maar ook word gezegt dat de ps3 alleen een firmware nodig heeft om 3D spelen te aan te kunnen en deze heeft hdmi 1.3. Is allemaal nog wat nieuw maar ik denk dat deze hele 1.4 een verkoop praatje is want ik heb gelezen dat de band breedte hetzelfde is alleen de 1.4 een geluid terug gave heeft ( of zoiets ) waarmee 1 hdmi kabel naar de tv alle andere kabels van de blu ray speler naar tv en audio apparatuur overbodig zou maken. Blu ray heeft maar 1 hdmi kabel nodig om alles weer te geven hoor. Voor 3d over hdmi is inderdaad hdmi 1.4 ontwikkeld. Grootste verschil is 3d, in staat tot hogere resolutie en ethernet over hdmi. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast hagar Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: winwiz Blu ray heeft maar 1 hdmi kabel nodig om alles weer te geven hoor. Voor 3d over hdmi is inderdaad hdmi 1.4 ontwikkeld. Grootste verschil is 3d, in staat tot hogere resolutie en ethernet over hdmi. ok maar hoe kan dan de ps3 met alleen een firmware update de 3D games afspelen/weergeven als de ps3 alleen hdmi 1.3 heeft
winwiz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: hagar Origineel bericht van: winwiz Blu ray heeft maar 1 hdmi kabel nodig om alles weer te geven hoor. Voor 3d over hdmi is inderdaad hdmi 1.4 ontwikkeld. Grootste verschil is 3d, in staat tot hogere resolutie en ethernet over hdmi. ok maar hoe kan dan de ps3 met alleen een firmware update de 3D games afspelen/weergeven als de ps3 alleen hdmi 1.3 heeft Misschien dat ze de interface ook kunnen updaten met een firmware update naar 1.4 Ze hebben in ieder geval aangegeven dat het zal kunnen. Citaat: Zo zegt Sony dat alle PlayStation 3 consoles 3D games en blu-rays kunnen afspelen. Dit zou mogelijk moeten worden na een firmware update die nog later dit jaar zal moeten verschijnen, een exacte datum is nog niet vrijgegeven. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
MacGuinness Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Op het Centraalstation van Amsterdam hangen zgn. 3D-TV's van Samsung. Ik weet niet wat daar nou zo mooi aan moet zijn. Als je langs loopt dan bobbelt het beeld. Indien je er recht voor staat is het 3d effect gering. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Gast hellohelloagain Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Ik heb ergens gelezen dat als SONY en SAMSUNG auto-stereoscopische displays introduceren,waarmee je waarschijnlijk 3D op een 3Dzender zonder 3Dbril in 3D kunt kijken,ze tegelijkertijd 4K2Ktv's (3840keer2160=8 294 400 beeldpunten)introduceren. Acht miljoen beeldpunten,een 42inch PLASMA kan maar twee miljoen beeldpunten 'hebben'. En wat gaan die kabel/satelliet providers dan doen, 1080P kunnen ze al niet aan. En hoe zit het met de huidige generatie blurayplayers, kunnen die dat wel aan? Het duurt natuurlijk nog enkele jaren voordat 4K2Ktv's op de markt komen maar het zet je wel aan het denken.
winwiz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Niet over nadenken, techniek gaat voort. Anders zaten we nog steeds in zwart/wit met 2 zenders. Gewoon weer nieuwe spullen kopen, daar gaat het toch om? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen