Ga naar inhoud

Boulder's alternatieve EPG

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
dan heb je nog altijd de now/next epg en ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is, het is dan wel custom made voor de gebruiker per pakket...

Ik wil er wel niet in verdrinken, Hemertje.
Je kunt alles tegelijk proberen te doen, en dan verdrinken in de eisen die je jezelf stelt.
Op dit moment heb ik ook geen enkele tool om uit al die XMLTV files verschillende pakketjes te distilleren.
Het is immers niet zo dat alle Franse zenders van één bron komen, en alle Vlaamse van een andere, zo simpel is het helaas niet.
Je zou natuurlijk elke grabber meerdere keren kunnen draaien, en dan files gaan samenvoegen.
Dat lijkt mij dan nog het meeste doenbaar.

Ik hoop in elk geval dat men mijn moeite apprecieert, en het niet ziet als een 'aanval' op Rytec.
Zoals ik al zei, mijn eerste motivatie was om niet afhankelijk te zijn van één bron voor het verzamelen van de EPG.
Mijn tweede motivatie was om mijn persoonlijke voorkeuren wat te kunnen laten spelen, ook qua gebruik van grabbers.

Er zijn al veel grabbers geweest (zowel personen als programma's) die het na een tijdje voor bekeken hielden.
Met 2 heb je iets meer zekerheid dan als er maar 1 is.
Maar voor hetzelfde geld ben ik de eerste die ermee ophoudt, hoor wink

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

En de eerste versie staat nu online.

Met dank aan davev voor het gratis ter beschikking stellen van de webruimte.

Op dit moment is er nog geen pagina gedefinieeerd.

De files staan er gewoon.

Dus wie eens dat tellertje van het aantal events heel hoog wil zien oplopen moet het maar eens proberen.

Bij mij gaat ie (alle sources geselecteerd en lange beschrijvingen tot 14 dagen ver) tot aan 165.0061 events.

Het duurde wel een half uurtje tegen dat hij helemaal klaar was.

Download de sources file hier : http://www.db-epg.be/boulder-sources.zip

en de channels file hier : http://www.db-epg.be/boulder-channels.zip

Geplaatst:

Mooi werk Boulder naast uiteraard het al fantastische werk van Ryan.

Een alternatief is nooit weg, ik kan nu gewoon kiezen van wie ik de EPG wil bijv.

Is er ergens nog een overzicht welke import voor welke zenders is?

Bijv. Cine Tele Revue, UPC, XMLTVGUI, be.tv of Webgrab zegt me niks.

Hoe gaat de importer eigenlijk om met meerdere sources? Dus als ik zowel van Boulder als van Rytec bijv. de NL import kies vullen ze mekaar dan aan of overschrijft de laatste binnengekomen EPG de eerste?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satlover01rob
waarom niet voor enigma1 ? aangezien de EPG op E1 bij openpli enkel now/next is en ryan's EPG daar niet op werkt.

De Rytec sources werken wel op e1.

Kijk maar op www.rytec.be en scroll down naar enigma1

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
waarom niet voor enigma1 ? aangezien de EPG op E1 bij openpli enkel now/next is en ryan's EPG daar niet op werkt.

De Rytec sources werken wel op e1.

Kijk maar op www.rytec.be en scroll down naar enigma1

Willy

Hij haalt geen epg bestanden binnen (manual).

satlover forever

Geplaatst:

Ik denk dat enigma1 toestellen gewoon te weinig geheugen hebben om dat allemaal binnen te halen.
Ik wil wel eens een EPG.DAT file maken, zodat je dat kunt testen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Lexzie
Mooi werk Boulder naast uiteraard het al fantastische werk van Ryan.
Een alternatief is nooit weg, ik kan nu gewoon kiezen van wie ik de EPG wil bijv.

Er zitten ook zenders in die niet in Rytec's EPG zitten (en omgekeerd natuurlijk).
Ziggo, UPC en zo ga ik er niet instoppen.
Ik moet mij ergens beperken, want zoals ik al zei, je kunt er compleet in verdrinken.

Is er ergens nog een overzicht welke import voor welke zenders is?
Bijv. Cine Tele Revue, UPC, XMLTVGUI, be.tv of Webgrab zegt me niks.

Ik kan dat wel maken, maar ik vrees dat je weinig bronnen zult kunnen weglaten.
één+ bijv. komt van de tv.be grabber (eigen creatie), bijna alle Britse komen van de XMLTVGUI grabber, de meeste Nederlandse van de Webgrab grabber, een heel groot deel van alle zenders van de Skynet en Telenet grabbers (die laatste 2 via JXMLTV).
Enkel wie alleen DVB-T heeft zou volstaan met de Skynet en de tv.be grabbers.

Hoe gaat de importer eigenlijk om met meerdere sources? Dus als ik zowel van Boulder als van Rytec bijv. de NL import kies vullen ze mekaar dan aan of overschrijft de laatste binnengekomen EPG de eerste?

Dat lijkt mij een vraagje voor MiLo.
Ik vermoed dat hij ze gewoon in volgorde zal afhandelen, maar dat de laatste de eerste zal overschrijven.
Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: zzzzzzz

* Vlaamse DVB-T
* Telenet
* TV Vlaanderen
* Canal Digitaal
* Télésat
* een pak FTA kanalen
* een groot deel van de BskyB kanalen
* een stuk van de Canalsat kanalen

als je dan toch perfectionisch bezig bent zou ik de provider EPG ook nog splitsen in de aangeboden zenderpakketten, iemand met een STB pakket heeft niets aan de volledige EPG van CDS...

enne, wie is Boulder eigenlijk?

Boulder is zijn alter ego op Tik en Userbase en nog meerdere belgische sites smile
Geplaatst:

Ik denk dat enigma1 toestellen gewoon te weinig geheugen hebben om dat allemaal binnen te halen.
Ik wil wel eens een EPG.DAT file maken, zodat je dat kunt testen.

Ik heb eens de Offlineimporter op mijn sources losgelaten, en dan kom ik een file uit van 14,8 Megabytes (gecomprimeerd in ZIP formaat rond de 6 megabytes).
Heeft een enigma1 genoeg geheugen om dat aan te kunnen ?

Je kunt het eens testen, de file staat nu in ZIP formaat op :

http://www.db-epg.be/epg-enigma1.zip
Geplaatst:

Klopt, hij werkt ze een voor een af en de laatste "wint".
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Klopt, hij werkt ze een voor een af en de laatste "wint".

Dus eigenlijk zou je ze kunnen combineren.
Die sources waarvan je dan vindt dat ze de meest complete EPG hebben plaats je dan achteraan in je persoonlijke sources file.
Het voordeel is dan dat je bijv. ook Polsat heb, iets waar ik weinig animo voor voel, maar dat dan wel in Rytec's EPG zit.
En omgekeerd heb je dan bijv. Telenet en DVB-T, wat niet in de Rytec EPG zit.

Nadeel is natuurlijk dat je Dreambox algauw een uurtje zal bezig zijn met importeren.
Maar als je dat dan 's morgens schedulet is er geen vuiltje aan de lucht, lijkt mij.
Geplaatst:
Nadeel is natuurlijk dat je Dreambox algauw een uurtje zal bezig zijn met importeren.
Maar als je dat dan 's morgens schedulet is er geen vuiltje aan de lucht, lijkt mij.

dat is de reden dat ik de kant en klare rytec EPG.DAT files gebruik op mijn image.
ik doe een full be+nl+telesat epg update in 19 seconden
met sky uk = 23 seconden.

en wil ik 's avonds een updatje, tja : knopje indrukken en max 30 seconder hierna een "verse" epg...leuk toch :D
Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann

dat is de reden dat ik de kant en klare rytec EPG.DAT files gebruik op mijn image.

Ja, kan zijn, maar jullie vergelijken mijn versie 0.1 nu met een systeem dat al lang geëvolueerd is.
In het begin waren die zaken er bij Rytec ook allemaal niet.
Kun je trouwens die test ook eens doen met mijn kant-en-klare EPG.DAT ?

http://www.db-epg.be/epg-enigma1.zip
Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann

Dan is er iets mis met je image. Een 2MB .dat file laadt de 7025 in ongeveer 2 seconden in. Anders zou het opnieuw opstarten wel erg lang duren.

Trouwens, de xmltv import van nl+be kost op OpenPLi 2 minuten. En loopt probleemloos, ook als je nog 3 opnames in de achtergrond hebt lopen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen