Ga naar inhoud

Boulder's alternatieve EPG

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ocram1
Dit project ziet er heel leuk uit, eindelijk een fatsoenlijke EPG, jullie maken gebruik van een Dreambox, maar ik gebruik een HTPC, dus dit is voor mij ook interessant.

Ik heb de beschikbare xml bestanden van op uw site al eens bekeken, maar het is me niet duidelijk welke elk kanaal van je lijstje bevat met ook de nette naamgeving, of is dit nog niet beschikbaar? Of zal dit enkel met het epg.dat bestand beschikbaar komen?

Via de boulder.channels.xml kun je in elk geval al de "propere" naam vinden aan de hand van de technische naam.
Daarmee weet je inderdaad nog niet uit welke XMLTV file elk van die afkomstig is.
Het eerste deel van elke XMLTV file bevat echter een opsomming van welk kanaal erin zit, dus in feite heb je wel al alle informatie.
Op Dreambox is het eigenlijk ook niet nodig om te weten welk kanaal in welke XMLTV file zit.
Ik heb nog niet geprobeerd of DVBViewer op PC bijv. mijn data kan importeren, zonder te hoeven op te geven welke XMLTV file welk kanaal bevat.

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Hier een lijstje van de kanalen die ik tot hiertoe in mijn EPG heb.

Kanalenlijst Boulder's EPG 07/01/2010
-------------------------------------

National Geographic HD
National Geographic Wild

Wa's daar de source van, die mis ik nog namelijk whistle

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley

Kanalenlijst Boulder's EPG 07/01/2010
-------------------------------------

National Geographic HD
National Geographic Wild

Wa's daar de source van, die mis ik nog namelijk whistle

De eerste komt gewoon van Telenet (via JXMLTV).
Het verwondert mij dat Rytec op zoek bleef naar die informatie, terwijl ik weet dat hij toch een licentie op dit product heeft.
De tweede komt uit listing.xmltv (dit zijn kanalen die ik van tv.be grab, met een zelfgeschreven grabber).
Geplaatst:
Citaat:

National Geographic HD
National Geographic Wild

Deze zitten nu ook in de rytec download

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Citaat:

National Geographic HD
National Geographic Wild

Willy

Heb idd deze in de channellijst staan, maar worden hier als enige niet geupdate.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Je was net iets vlugger. de nieuwe refs staan nu op mijn site en zouden vanaf morgen de epg moeten vullen hiervoor.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Kabeltje87
Citaat:

National Geographic HD
National Geographic Wild

Willy

Heb idd deze in de channellijst staan, maar worden hier als enige niet geupdate.
<channel id="I528.750976.microsoft.com">1:0:1:1647:07e9:0002:011a0000:0:0:0:</channel> <!-- NGC Wild -->

Ik heb het volgende gemerkt bij het maken van mijn lijst :

Vooral bij de Microsoft grabbers komt het volgende fenomeen vaak voor :

1) je downloadt heel de lijst voor een bepaald land en postcode.
2) Hoera, je vindt een bepaalde naam terug aan het begin van de lijst.
3) Als je dan nog eens zoekt op die ID verder in de lijst blijkt hij niet meer voor te komen.

Anders gezegd : de inhoudsopgave doet uitschijnen dat er EPG voorhanden is, maar dat is maar schijn.
Precies om die reden gebruik ik de EPG van Microsoft maar als laatste in rij.
Volgens mij moeten er nog een pak van die ID's zijn, waar dus zogezegd EPG van is, maar in werkelijkheid is ze leeg.
Dat zal niet altijd opvallen, want soms is er dan voor die zenders EIT EPG aanwezig, en dan denk je "jammer, hij heeft maar 3 dagen."
Normaal gezien haalt Microsofts EPG echter 14 dagen binnen.
Dus als het veel minder is, is de kans groot dat je zo'n lege EPG hebt.
In mijn lijst zet ik daar dan bij "(nog) geen EPG beschikbaar".
Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
Je was net iets vlugger. de nieuwe refs staan nu op mijn site en zouden vanaf morgen de epg moeten vullen hiervoor.

Toppie

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Dus uw lijst in één van de vorige posts is dus alle aparte xmltv bestanden tesamen, heb je de intentie van een bestand beschikbaar te stellen, waardat 'alle' kanalen inzitten, een All In One zegmaar?

Niet dat dit een noodzaak is, maar dan zal ikzelf moeten uitdokteren om ze samen te voegen, maar jij hebt er blijkbaar meer verstand van....

Geplaatst:
Origineel bericht van: ocram1
Dus uw lijst in één van de vorige posts is dus alle aparte xmltv bestanden tesamen, heb je de intentie van een bestand beschikbaar te stellen, waardat 'alle' kanalen inzitten, een All In One zegmaar?

Niet dat dit een noodzaak is, maar dan zal ikzelf moeten uitdokteren om ze samen te voegen, maar jij hebt er blijkbaar meer verstand van....

Er zijn heel veel dingen te doen, hee.
Een startpagina op de website maken, nog extra kanalen toevoegen, een aparte EPG.DAT maken voor wie liever dat systeem gebruikt.
Verwacht niet alles ineens.
Er staat nu al een epg.dat.gz op de site.
Een all in one maken, ik weet niet of dat zo simpel is.
Milo heeft indertijd op mijn vraag een aanpassing gedaan zodat de importer niet valt over het feit dat de seconden ontbreken.
Nu weet ik niet hoe dat zal reageren als er bepaalde delen van een XMLTV wel en andere niet die seconden hebben.

Ik zal het op mijn todo lijstje zetten, maar verwacht het niet een dezer dagen.
Geplaatst:

zzzzzzzzzzzzz

ik herstart mijn box nooit na een epg.dat update.

de nabilo image is zo gemaakt dat een herstart niet nodig is.

tot nu toe de enige image voor dm800 die dat kan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
zzzzzzzzzzzzz

ik herstart mijn box nooit na een epg.dat update.
de nabilo image is zo gemaakt dat een herstart niet nodig is.

tot nu toe de enige image voor dm800 die dat kan.

Ahzo, goed om weten.
In elk geval heeft het dus niets met de EPG.DAT op zich te maken.
De mijne zou dus evengoed werken bij u.
Ik heb hier op PLi al getest, ik moet wel rebooten, maar hij pakt hem dan direct.
Dat gaat dan natuurlijk supersnel.
Maar ik ga voor dat detail nu niet van image veranderen, want daar zitten dan gegarandeerd weer andere nadelen aan verbonden.
Op dit moment ben ik heel tevreden van PLi.
Geplaatst:
Ik moet zeggen dat ik niet alle talen erin gestopt heb.
Luxemburgs, Iers, Pools, Arabisch, Hindi, ... heb ik er niet ingestopt.

in Ierland is engels dus wel de voertaal, hé. Enkel TG4 brengt programma's in de Ierse taal en die zijn dan nog meestal ondertiteld in het Engels.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude
Ik moet zeggen dat ik niet alle talen erin gestopt heb.
Luxemburgs, Iers, Pools, Arabisch, Hindi, ... heb ik er niet ingestopt.

in Ierland is engels dus wel de voertaal, hé. Enkel TG4 brengt programma's in de Ierse taal en die zijn dan nog meestal ondertiteld in het Engels.

Ah, ik dacht dat dat in het Gaëlic was of zo smile
Nu, ik heb eens gekeken in de grabbers die ik gebruik.
Van je lijstje vind ik :

RTE One
RTE Two
TV3
TG4
3E (Microsoft EPG)
De rest vind ik niet terug, behalve dan BBC Entertainment (zit er al in, maar dan de BskyB versie).
Ik heb er geen idee van of de programmatie op die zender gelijk is aan die op de gewone BBC Entertainment.
En PID's kan ik ook niet opzoeken voor zenders die buiten de 4 posities zitten die ik zelf kan ontvangen.

Qua kanalen ben ik momenteel bezig met de Franse, nadien ging ik de Britse nog wat aanvullen, en zal ik die Ierse erbij pakken, ten minste die die ik kan EPG voor vinden.
Geplaatst:

Eventjes melden dat de huidige status is :

Telenet : klaar

DVB-T Vlaamse zenders : klaar

TV Vlaanderen : klaar

Télésat : klaar

Canal Digitaal : klaar

Franse pakketten : klaar

BskyB : bezig

De betekenis van "klaar" is hier dat elke zender overlopen werd, en er EPG voor gezocht werd met een aantal grabbers.

Als er EPG gevonden werd werd die gecontroleerd op juistheid.

Bestaat er (momenteel) geen EPG van of bleek die niet correct te zijn, dan werd een lijn met een dergelijke omschrijving toegevoegd aaan de channels file.

In het geval dat er minstens 7 dagen voorhanden zijn via de standaard EIT (veel Duitse zenders), wordt geen EPG import gedaan, maar wordt dit gemeld in de channels file.

Soms maak ik hier dan toch weer een uitzondering op, in het geval dat ik die data toch al heb moeten downloaden voor de kabel bijv.

Minstens volgende kanalen zijn bijgevoegd, en komen in de volgende update (ergens vandaag of morgen) :

Canal Sat

: 13ème Rue

: 13ème Rue HD

: Canal+ HD

: Cinécinéma Classic

: Cinécinéma Famiz

: Cinécinéma Premier HD

: Comédie!

: Discovery Real Time

: Disney Cinémagic

: Disney Cinémagic + 1

: Disney Cinémagic HD

: Disney Playhouse

: Disney XD

: E! Entertainment

: ESPN Classic Frans

: L' Equipe

: National Geographic Frans

: National Geographic Frans HD

: National Geographic Wild Frans

: Odyssée

: Piwi

: Planète Thalassa

: Sci Fi HD

: Télé Melody

: Téva

Ook nog eventjes opmerken dat elk kanaal dat ik toevoeg in principe ook gecontroleerd is.

Dat wil zeggen dat er toch gechecked is of de EPG klopt met wat er op het scherm komt (gevraagd aan anderen, want ik heb natuurlijk niet al die pakketten).

Behalve als ik een fout maak, mogen er dus geen lege zenders in mijn lijst voorkomen, of zenders waar de EPG voor een andere versie is van een zender met dezelfde naam.

Soms lijkt het misschien daardoor dat ik van sommige zenders geen informatie heb, terwijl anderen dat wel hebben.

Wat bedoel ik met lege zenders ?

Als je EPG zoekt bots je vaak op het volgende fenomeen (vooral bij de Microsft Mediacenter EPG) : je vindt een id (bijv. Motors TV, de Franse versie : id I88.751950.microsoft.com).

Je voegt die dus toe aan je channels lijst, en denkt dat je nu EPG zult hebben voor Motors TV, Franse versie.

De Microsoft server heeft echter wel die ID, maar levert geen data aan.

Als je dan dus in je XMLTV file gaat kijken zie je de ID I88.751950.microsoft.com maar één keer staan, helemaal aan het begin in de inhoudsopgave.

Als je daar niet speciaal op let, krijg je op die manier een pak zenders waarvan je PID's intypt in je lijst, en uiteindelijk toch geen EPG voor blijkt te hebben.

Het kan zelfs zijn dat dit niet al te hard opvalt, als de EIT bijv. al standaard 5 dagen EPG aanlevert, want dan krijg je de indruk dat die informatie uit je XMLTV bestand komt.

Het kan ook zijn dat de informatie gewoon verkeerd is.

Zo heeft de Nickelodeon France versie die je krijgt als je Franse EPG informatie opvraagt bij Microsoft wel data, maar dat blijkt niet van de Franse Nickelodeon te zijn.

Vriendelijke hint naar de "concurrenten" : kijk eens bij de laatst toegevoegde zenders.

Daar zitten 2 zulke fouten bij (Foxlife en Bib, beiden komen niet overeen qua programmatie met de Canal Digitaal / TVV versie).

Als iemand toch fouten in mijn EPG opmerkt (missen is menselijk) , gelieve dit te melden zodat ik het kan controleren.

Dus ergens later op de dag of morgen komt een update met deze ontbrekende Franse zenders, en mogelijks ook nog wat Britse zenders, en heel misschien ook de ontbrekende Ierse zenders (vraag van Jean-Claude).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen