Gast zzzzzzz Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 De volgende EPG update zal iets langer op zich laten wachten dan verwacht. Dat komt omdat er nog wat verbeteringen bijkomen (meer zenders, maar ook een leuk extraatje).
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Damn, damn damn. Pure tegenslag. Mijn zelfgeschreven tv.be grabber werkt niet meer omdat de layout van de site tv.be sedert vandaag nogal gewijzigd is (andere HTML tags bijv.). Ik stond op het punt om dus een nieuwe update uit te brengen, maar wil nu natuurlijk eerst dat oplossen, anders heb ik dus een pak zenders waar ik geen EPG meer van kan halen. Ik denk nu niet dat ze dat daarom veranderd hebben, maar gewoon dat ze eens een nieuwe look wilden.
ocram1 Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Naar aanleiding van mijn vorige vraag, ben ik zelf dus gestart met het maken van een programma, om de HTPC gebruiker ook hiervan te kunnen laten genieten. Deze download dus 1 of meerdere sources, voegt deze samen, hernoemt de kanalen zoals zelf gewenst, verwijdert kanalen die niet gewenst zijn, en slaat dan het bestand op op 1 of meerdere locaties, zoals zelf ingesteld. Hopelijk heeft iemand er wat aan... EPG Downloader Console.zip
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: ocram1 Naar aanleiding van mijn vorige vraag, ben ik zelf dus gestart met het maken van een programma, om de HTPC gebruiker ook hiervan te kunnen laten genieten. Deze download dus 1 of meerdere sources, voegt deze samen, hernoemt de kanalen zoals zelf gewenst, verwijdert kanalen die niet gewenst zijn, en slaat dan het bestand op op 1 of meerdere locaties, zoals zelf ingesteld. Hopelijk heeft iemand er wat aan... Mooi, als je het niet erg vindt ga ik dat later eens testen, daarmee zou ik dan zelf ook XMLTV files op maat kunnen bieden. Bijv. DVB-T, en dan haal ik uit mijn eigen XMLTV files alle kanalen die op DVB-T zitten en stop die in één aparte XMLTV file. Dat maakt het makkelijker dan om combinatiefiles te maken. Het was zelf mijn idee om iets dergelijks te maken, maar ik ben er nog niet aangeraakt. En dus nu zit ik met die grabber die ik moet opnieuw aan de praat zien te krijgen. De korte omschrijvingen lukt wel al weer, maar de rest (correcte eindtijden en uitgebreide omschrijvingen) is nog een ander paar mouwen.
ocram1 Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Test het gerust eens uit, en laat maar weten wat je ervan vindt.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: ocram1 Test het gerust eens uit, en laat maar weten wat je ervan vindt. OK, zal ik doen. In elk geval, als ik iets gebruik van jou, zal ik het ook op de site vermelden (ook nog niet echt online momenteel)
ocram1 Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Hier is een nieuwe versie, was vergeten ook de programma info te verwijderen bij het verwijderen van een kanaal. EPG Downloader Console.zip
Alex1970 Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz één+ bijv. komt van de tv.be grabber (eigen creatie) Ik heb (nog) geen DVB-T op de Dreambox dus als het om die zender gaat heb ik die grabber niet nodig. Maar ik neem aan dat er meer zenders in zitten... Origineel bericht van: zzzzzzz bijna alle Britse komen van de XMLTVGUI grabber Ik kan 28,2°O (nog) niet ontvangen. Maar eigenlijk boeit het me niet dat de import langer duurt als ik heel veel EPG van veel (alle?) sources binnenhaal. Wat me meer boeit is de grootte van epg.dat als dat in het interne geheugen staat dan. Op een USB-stick of de harde schijf maakt niet uit, daarop is plek zat. (Waar staat de EPG informatie eigenlijk?) En als een hele grote epg.dat de werking van de EPG niet vertraagd. (Nog niks van gemerkt overigens) Origineel bericht van: Lexzie Hoe gaat de importer eigenlijk om met meerdere sources? Dus als ik zowel van Boulder als van Rytec bijv. de NL import kies vullen ze mekaar dan aan of overschrijft de laatste binnengekomen EPG de eerste? Origineel bericht van: zzzzzzz Dat lijkt mij een vraagje voor MiLo. Ik vermoed dat hij ze gewoon in volgorde zal afhandelen, maar dat de laatste de eerste zal overschrijven. Origineel bericht van: MiLo Klopt, hij werkt ze een voor een af en de laatste "wint". Hoe beïnvloed ik de volgorde van de sources (de beste en/of met de meeste zenders het laatst) en ev. welke zenders een bepaalde source wel/niet binnenhaalt? Voor dat laatste moet je ook weer weten welke zenders door welke grabber van EPG worden voorzien. Origineel bericht van: zzzzzzz Die sources waarvan je dan vindt dat ze de meest complete EPG hebben plaats je dan achteraan in je persoonlijke sources file. Ik heb gewoon alle sources.xml files en channel.xml files in /etc/epgimport/ gezet. In de plugin staan de sources op de volgorde zoals op het plaatje in de bijlage. Had ik die moeten combineren tot één bestand? Dat overschrijven van EPG gebeurd ook op zenders die door de eerste al van EPG zijn voorzien maar die in de tweede grabber niet van EPG worden voorzien? (EPG weer weg dus). Dit i.v.m. met onderstaande: Origineel bericht van: zzzzzzz Er zitten ook zenders in die niet in Rytec's EPG zitten (en omgekeerd natuurlijk). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
ocram1 Geplaatst: 12 januari 2010 Geplaatst: 12 januari 2010 Het toevoegen van het woord Film aan een titel, is op zich een leuke toevoeging, maar iedereen die geen nederlands kan, zal zich afvragen wat dat rare woord daar staat te doen. Denk je niet dat een aantal sterren het al duidelijk maken dat het over een film gaat? Misschien kun je ook een apart zoveel mogelijk origineel bestand houden, want een HTPC kan perfect overweg met al deze aparte velden...
Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 januari 2010 Geplaatst: 12 januari 2010 Origineel bericht van: ocram1 Het toevoegen van het woord Film aan een titel, is op zich een leuke toevoeging, maar iedereen die geen nederlands kan, zal zich afvragen wat dat rare woord daar staat te doen. Denk je niet dat een aantal sterren het al duidelijk maken dat het over een film gaat? Misschien kun je ook een apart zoveel mogelijk origineel bestand houden, want een HTPC kan perfect overweg met al deze aparte velden... Hmm, ik heb die vraag al in dat nieuwe forumtopic beantwoord.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 12 januari 2010 Geplaatst: 12 januari 2010 Origineel bericht van: Lexzie Ik heb (nog) geen DVB-T op de Dreambox dus als het om die zender gaat heb ik die grabber niet nodig. Maar ik neem aan dat er meer zenders in zitten... Ik maak die EPG natuurlijk voor meer dan één persoon. Origineel bericht van: Lexzie Wat me meer boeit is de grootte van epg.dat als dat in het interne geheugen staat dan. Ik dacht dat die altijd naar intern geheugen gecopieerd werd, ook als die tijdelijk op harddisk staat (bijv. importeren van EPG.DAT). Origineel bericht van: Lexzie Hoe beïnvloed ik de volgorde van de sources (de beste en/of met de meeste zenders het laatst) en ev. welke zenders een bepaalde source wel/niet binnenhaalt? Voor dat laatste moet je ook weer weten welke zenders door welke grabber van EPG worden voorzien. Mocht ik van jou zijn ik zou gewoon één sources file maken waarin je beide bronnen zet. Volgens mij overloopt hij ze dan in volgorde binnen die sources file. Qua uitgebreidheid denk ik dat de mijne wat uitgebreider zijn, maar niet altijd in aantal dagen. Microsofts EPG heeft meestal 14 dagen, maar ik heb mijn twijfels bij de accuraatheid ervan. Indertijd gebruikte ik Mediacenter analoog, en vond het fantastisch dat ik 2 weken EPG had, alleen merkte ik regelmatig dat de EPG niet klopte. Het gebeurde soms ook dat er een tijdje geen EPG was voor bepaalde zenders. Zwakste punt in mijn lijstje zijn de Nederlandse zenders (behalve dan weer NED1-2-3), denk ik. Dat komt omdat ik ze met een Windows product (Webgrab) binnenhaal (alles komt via Windows binnen bij mij), en die beperkt het aantal dagen tot 7, om de server van tvgids.nl niet teveel te belasten. Ik had natuurlijk liever ineens 2 weken gegrabd, ik vermoed dat die Linux scripts verder kunnen grabben dan dat. Misschien is het echter mogelijk die Linux scripts te doen draaien onder Windows, net zoals de OfflineImport onder Windows kan gedraaid worden. Sowieso vind ik tvigds.nl nogal zuinig met informatie als ik dat vergelijk met de info die je over de Vlaamse zenders krijgt in de Vlaamse gidsen. En op dit moment zitten er bij mij dus nog geen Spaanse commerciële of Poolse pakketten in (die laatste zie ik niet echt zitten). Dus eigenlijk zou je al mijn sources kunnen aanzetten, en dan van Rytec zijn Digital+ en Poolse pakket, en dan zul je nauwelijks overlappingen hebben.
tisten Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Dag Zzzzzzz, hierbij enkele DVB-T pids van Waalse en franse zenders te ontvangen in Zuid-West-Vlaanderen. DVB_T-pids DM8000; Visiosat BIG BiSAT Gemini 2.5 EPG van Rytec
Gast zzzzzzz Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Origineel bericht van: tisten Dag Zzzzzzz, hierbij enkele DVB-T pids van Waalse en franse zenders te ontvangen in Zuid-West-Vlaanderen.DVB_T-pids Dank je, maar mag ik vragen zijn dit de Dreambox PID's ? la une p:rtbf,c:000021,c:010022,c:020026,c:030021 0001:00ebb15c:0014:0002:1:0 Normaal verwacht ik iets in de stijl van 1:0:1:2505:2260:FBFF:00820000:0:0:0: (alle SD TV zenders op Dreambox beginnen normaal gezien met 1:0:1)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen