Earthfinder Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Ik ben inmiddels Mythbuntu aan het testen om eventueel mijn W7 MCE te vervangen. Ik heb een onboard nVidia 8200 kaart die dus vdpau ondersteund. Als ik deze optie aanzet in MytTV, dan wordt het beeld schokkerig. Niet enorm, maar wel irritant en vermoeiend voor de ogen. Ik heb de instellingen van MythTV-wiki even uitgeprobeerd, maar het blijft schokkerig... Met HD-zenders is het nog erger. Onder W7 MCE heb ik nergens last van. Maar om bepaalde redenen, geniet MythTV mijn voorkeur. Weet iemand raad? Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Lamko Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Misschien hele logische dingen maar is de nvidia driver goed geinstalleerd, daarnaast werkt vdpau uberhaupt wel ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Earthfinder Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Geplaatst: 8 januari 2010 Volgens mij is de nVidia-driver goed geïnstalleerd. Bij de installatie heb ik geen foutmeldingen gekregen. Hoe kan ik dit controleren? En hoe controleer ik of VDPAU wel (goed) werkt? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
FreddyX Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Speel met mplayer een 1080p bestand af en kijk in een terminal met "top" hoe hoog het cpu verbruik is. Ik heb een Q6600 met NVidia 8500 en daar ligt het zo tussen de 5-30%. Als één core 100% gebruikt dan doetie het niet via VDPAU. Geef mplayer wel de opties -vo vdpau -vc ffh264vdpau mee. Als dit werkt weet je dat VDPAU werkt en kun je verder met MythTV.
NINjak Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Een manier om te controleren of VDPAU goed geinstalleerd is kan je oa. met Code: xine --list-plugins |grep vdpau doen. Bij mij staat er dan: Citaat: vdpau, xv, raw, xshm, xxmc, none, vidix, vidixfb, fb, xvmc. vdpau_vc1, vdpau_mpeg12, realvdec, mpeg2, vdpau_h264, ffmpegvideo, theora, Dan ga ik er wel vanuit dat je Xine op je linux installatie heb staan. Mogelijk dat mplayer een soortgelijke manier heb om de "plugins" te checken!
Earthfinder Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Geplaatst: 10 januari 2010 Bedankt voor alle reacties! Ik blijf voorlopig toch maar even met W7 MCE werken. Dat is allemaal toch wat makkelijker voor elkaar te krijgen en zonder schokkerig beeld. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen