Skypatrol Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Sinds gisteren ben ik ook toe getreden tot het"Dreamboxland". Ik heb er al veel over gelezen en weet dus dat dit niet de eenvoudigste ontvanger is. Hiervoor had ik een Xtreme waarmee ik veel mee heb zitten vogelen, maar die is nu richting Kliko. In zijn laatste dagen had ik veel problemen met de ontvangst en heb dus met de schotel lopen rommelen. Na het aansluiten van de Droomdoos heb ik beeld maar niet geweldig. Veel blok vorming en stilstaand beeld. Het signaal is 79 bij een kwaliteit van 90. Opzich redelijke waarden. Alleen mijn BER is tussen de 4000 en de 8000. Ik heb ergens gelezen dat deze gewoon nul moet zijn. Ik krijg dit helaas niet voor elkaar. Mijn klauwen vroren haast vast aan het staal dus ben er maar mee opgehouden. Kan iemand mij zeggen of mijn probleem echt aan de afstelling ligt van de wok of zijn er nog andere instellingen die ik over het hoofd zie. De firmware is nog orgineel uit doos. Hopelijk kunnen er mensen zijn die mij verder opweg kunnen helpen. Twee keer rechts, is ook terug VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor
hemertje Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 ber moet keihard 0 zijn! dus je schotelafstelling perfectioneren. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
petty Geplaatst: 7 januari 2010 Geplaatst: 7 januari 2010 Heb je geen vriend met een sattuner, zodat je kunt zien of de schotel goed staat door zijn tuner even bij jou te proberen? Of je dreambox even daar aansluiten en kijken of het daar werkt? Zeg nooit nooit
Satdorus Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 BER moet inderdaad gewoon nul zijn. Maar wat je ook nog zou kunnen doen is de F-connectors er opnieuw aanzetten. Misschien heb je vocht problemen bij de connectoren.
Cobus R Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 sluit hem eens aan bij een ander om eventueel te testen of daar de ber wel nul is en het dus niet de dream is wie mischien niet goed is en anders eens andere lnb's proberen. maar het meest waarschijnlijk is toch de afstelling hoor. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
dream7020 Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Ik zou de extreme maar weer uit de kliko halen. Blijkbaar was die niet defect omdat je dezelfde problemen nu ook met een dream hebt. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
paardengek Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Je signaal is veel te weinig. Dus: Schoteluitrichting controleren Eventueel vervangen van de LNB Controleer de f-konnektors op corredatie c.q. vocht. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast SatMann Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 kleine correctie : met professionele meetap. zal je ber nooit 0 zijn. maar op je dm scherm zal hij wel altijd 0 tonen. en je waarden zijn inderdaad aan de lage kant. staat je schotel wel waterpas in twee richtingen?
iemand Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Er ligt vast gewoon sneeuw op de LNB tip: mogelijk de 22uF van de 22Khz. Kan geen kwaad die preventief te vervangen gr. Erik
Littlesat Geplaatst: 8 januari 2010 Geplaatst: 8 januari 2010 Met een E1 Pli image kun je de improved ber aanzetten. dan is het getal negatief genomen tot de mag tien de bit error rate. Dus 3 is 1 op de 1000 bits fout en 6 (het maximum) 1 op de 1000000 bits fout of beter.... De BER 0 hier is dus no sync en alles fout... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
MR_B Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Wanneer kan deze BER uitslaan; Uw schotel is niet goed uitgericht en daardoor te weinig regen- sneeuw reserve. Uw schotel installatie is instabiel (denk hierbij aan windvlagen) Er staan bomen in de weg ! U heeft een te kleine of kwalitatief slechte schotel. Bekabeling defect, eventueel door huisdieren of oxidatie ! Motor defect. (indien aanwezig) LNB defect. Plak sneeuw op uw schotel / lnb’s, schotel voorzichtig vrijmaken Zenderlijst corrupt, zenders in scannen kan helpen Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
petalo Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 de ber kan ook uitslaan op bepaalde kanalen door storing van een draadloze telefoon, draadloze modems, enz enz
peter-nmgn Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 je signaal sterkte is ook veeeelste laag... op NL1 moet je toch snel een waarde van 95% kunnen krijgen Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
MR_B Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Origineel bericht van: petalo de ber kan ook uitslaan op bepaalde kanalen door storing van een draadloze telefoon, draadloze modems, enz enz Klopt DECT telefoon in combinatie met slechte coax kabel. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen