Ga naar inhoud


[Premium HD] HD krijgt te weinig tijd om op te starten


Gast woutervg

Aanbevolen berichten

Ik heb een AZbox premium met daarin een Samsung harde schijf. Wanneer ik een opname plan werkt dit 2 van de 3 keer niet. Als ik dan de volgende ochtend de AZbox aan zet herkent hij geen harde schijf. De enige manier om de box de harde schijf weer te laten herkenen is dan opstarten met de usb met de patch.bin file erop en dan kiezen voor optie 5 (boot without update).

Op een ander forum las ik iemand die hetzelfde probleem heeft en die aangaf dat dit komt doordat de harde schijf te weinig tijd krijgt om op te starten waardoor de AZbox al wil opnemen wanneer de harde schijf hier nog niet klaar voor is.

 

Hebben anderen ditzelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een WD Caviar Green 500GB harddisk aangeschaft en ingebouwd. Hiermee is het probleem opgelost. Samsung Harddisk werkte dus niet goed... Hoop dat ze nu snel de bug oplossen dat een opname niet werkt wanneer de je de box uitzet op een zender die op een andere sat zit dan de zender die je op wil nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het bij toeval 1,5 terra

als dat zo is dan ligt het aan de kernel die de schijf niet snel genoeg kan bewerken

die kernel is voor 1 terra goed niet voor grotere schijven

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fredo
Was het bij toeval 1,5 terra
als dat zo is dan ligt het aan de kernel die de schijf niet snel genoeg kan bewerken
die kernel is voor 1 terra goed niet voor grotere schijven


Nee, het was een 500GB. Las op internet dat meer mensen problemen hebben met Samsung harddisks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik ongeveer voor 100 GD heb opgenomen op mij harde schijf komt het probleem terug. Weer brand 's ochtends het rode lampje en wordt de schijf niet meer herkend. Het is een SATA 2 schijf. Kan het probleem verholpen worden met een jumper om er een SATA 1 van te maken?

 

Ik la op een ander forum dat na et plaatsen van de jumper de hele schijf geformatteerd moet worden. Klopt dit?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

typ effe het serienummer in google in, plaats de jumper op waarschijnlijk brugje 3 en hij loopt de helft langzamer op sata1. gegarandeerd alle problemen opgelost.

 

je moet in de azbox gewoon een schijf niet sata2 willen laten lopen, dat kán problemen opleveren. als sata1 is alles gewoon in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...