Ga naar inhoud


Motor plaatsen geeft geen LNB signaal meer


farmer

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb even wat advies nodig want ik kom er niet uit.

Ik wou gisteren mijn schotel draaibaar maken, ik heb daarvoor een motor gehaald deze geinstalleerd en de boel op de Sirius gericht. Tot zo ver geen probleem, echter toen ik de coax loshaalde en de motor er tussen plaatste ging het 'mis' ik krijg gewoon geen signaal op mijn ontvanger.

Ik heb wel een groen lampje en inmiddels heb ik mijn dreambox ook al verteld dat we een motor hebben. En wanneer ik met mijn laptop naast de schotel sta en ik klik op een andere satelliet gaat de motor ook draaien (leuk gevoel geeft dat, muisklik en bzzzzzzt)

 

Maarja om terug te komen op het probleem, ik heb dus de Sirius die gaat goed maar als ik de motor er tussen plaats heb ik geen signaal meer.

 

Ergens gaat er wat fout, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft want mijn vingers doen ondertussen letterlijk zeer van het los en vast draaien van de connectoren.

 

CU

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt de connectoren van de motor losschroeven en de kabels verbinden met 'n koppelstukje, als je dan wel weer beeld heb licht het aan de motor.

 

Gr, Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu idd (eerst alles uitgezet) de volgende opstelling:

 

DM7020 --------- satfinder ------ LNB

 

En ik heb weer signaal. Het piept en op het scherm zie ik ook weer SNR 60% AGC 80%

 

En helaas ook zo nu en dan wat BER.

 

Kan ik hieruit concluderen dat mijn ontvanger nog 100% is?

 

Wellicht nu we toch zo bezig zijn wat zijn de beste stappen die ik kan ondernemen?

 

Eerst de satfinder er tussenuit en dan deze satelliet scannen?

Of meteen (alles uitzetten ;-)) en de motor er tussen plaatsen.

 

Wat me overigens wel opviel was dat als ik mijn coax tussen de satfinder en de LNB plaats ik geen piep hoor en als ik het bijbehorende kabeltje van 10CM gebruik ik wel een piep hoor.

 

CU

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de tuner omzeep is , valt nog af te wachten, Je hebt wel een foutje gemaakt,

Je mag dan wel mooi uitgericht hebben, van het moment dat je de Dreambox aanzette en de motor ook maar even werd gestart, zal de schotel zeker verdraaid zijn en dan is het natuurlijk gedaan met ontvangst.

Je moet met de Dreambox gewoon het commando geven om naar sirius 4,8 Oost te draaien, op 4,8 Oost zal de motor stoppen.

Dus simpelweg op een zender gaan staan op Sirius en de OK knop intoetsen en laat maar lopen.

Dat heeft niks te maken met ontvangst dat is de positie berekend vanuit de USALS waar de motor heen moet.

Dan pas regel je de schotel af op de satelliet waarop je gericht hebt, in dit geval Sirius.

Een motor aansluiten en werkend krijgen is niet zo moeilijk.

Het enige waar je echt moet op letten is de hoekstand van de motor die aan de muurbeugel zit. Deze moet dezelfde hoek hebben als de Latitude van je woonplaats, dat zal +/- 51 graden zijn.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Of de tuner omzeep is , valt nog af te wachten, Je hebt wel een foutje gemaakt,
Je mag dan wel mooi uitgericht hebben, van het moment dat je de Dreambox aanzette en de motor ook maar even werd gestart, zal de schotel zeker verdraaid zijn en dan is het natuurlijk gedaan met ontvangst.
Je moet met de Dreambox gewoon het commando geven om naar sirius 4,8 Oost te draaien, op 4,8 Oost zal de motor stoppen.
Dus simpelweg op een zender gaan staan op Sirius en de OK knop intoetsen en laat maar lopen.
Dat heeft niks te maken met ontvangst dat is de positie berekend vanuit de USALS waar de motor heen moet.
Dan pas regel je de schotel af op de satelliet waarop je gericht hebt, in dit geval Sirius.
Een motor aansluiten en werkend krijgen is niet zo moeilijk.
Het enige waar je echt moet op letten is de hoekstand van de motor die aan de muurbeugel zit. Deze moet dezelfde hoek hebben als de Latitude van je woonplaats, dat zal +/- 51 graden zijn.


klopt en als je dit gedaan hebt dan naar 19.2 draaien
hier nog een keer alles nalopen en signaalsterkte controuleren
evt iets bijstellen en draaien maar.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het enige waar je echt moet op letten is de hoekstand van de motor die aan de muurbeugel zit. Deze moet dezelfde hoek hebben als de Latitude van je woonplaats, dat zal +/- 51 graden zijn.


In friesland is het trouwens 53 graden. De schotel heeft een hoek nodig van ca 22 graden. Rotor op nul graden zetten en dan gaan uitrichten op de sirius of, wanneer je in het oosten van nederland woont kun je ook nog een poging wagen om op de eutelsat 7 te gaan uitrichten.
En desondanks dat het vies koud is, gewoon goed gaan uitrichten.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...