Gast m.boretti Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Mijn (nieuwe) Rebox 9000 doet sinds vanochtend het niet meer, dwz als ik de stroom er van af haal, gaat hij wel aan, maar bij wisselen van kanaal doet de Rebox niets meer. Ook kan ik wel in menu instellingen veranderen komen, maar dan stopt alles. Dus terug naar fabrieskinstellingen of dergelijke gaat ook niet meer. Ik heb de stroom er nu voor een halve dag, en dan nog maar eens zien. Iemand nog ander ideeen?
krutchie Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Mijn Rebox liep de laatste tijden ook erg vaak vast en alleen na schakelaar omhalen kwam er weer leven in. Mijn leverancier had bij rebox navraag gedaan. Die kende deze problemen niet. Zij hadden als idee fabrieksinstellingen (wat al niet werkt bij jou) en HDD formateren. Nu werkt deze weer redelijk, alleen gaf deze gisteren aan dat op beide tuners geen signaal zat na reset deed alles het weer. Maar goed dit ter zijde. MIsschien eens idee om HDD los te koppelen en te kijken wat deze doet. KOrtom zo kaal mogelijk je rebox draaien.
Peter38 Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn Rebox 8000. Voor mij was het een oplossing de LNB's los te koppelen. Pas hierna kon ik van kanaal wisselen en de box op een normale manier opstarten. Vraag me niet waarom, maar de problemen bij mij lijken Astra 2 gerelateerd..... Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec
Gast m.boretti Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Peter, dat van de Astra 2 is interessant! Gister de Rebox afgelsoten op RTL4, vanochtend stond hij aan, op een een of ander onbekend kanaal op de Astra 2. Ik heb nu een 'oud' ontvangertje aanstaan, ik zal morgen eens kijken wat ie doet. Ook heb ik nog eens de nieuwe software geladen, en zal deze USB eens in de rebox doen, en kijken wat ie doet als ie opstart.
Jürgen Geplaatst: 9 januari 2010 Geplaatst: 9 januari 2010 Heb jij al de ingebouwde HDD (mits aanwezig) tijdelijk verwijdert om de controleren of de HDD eventueel het probleem veroorzaakt. Het is een kleine moeite maar dan sluit je ook uit dat het daaraan zou kunnen liggen. Ik weet in elk geval dat er veel verkeer met de HDD wordt gegenereerd en dat een niet goed werkende HDD veel problemen kan veroorzaken. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast m.boretti Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Ik heb een HD van 750 GB, standaard gekocht bij de dealer. Ik zal hem morgen eens loskoppelen, dan zullen we eens zien.
Gast m.boretti Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Tja, ik heb een dag later de Rebox weer aangesloten, en deze werkte weer als vanouds: dus prima! Het vreemde was dat bij het bekijken van de HDD er niets meer opstond. Nadat ik de Rebox weer van de stroom had afgehaald, en weer aangezet had, kreeg ik alle opgenomen programma's weer terug. Conclusie: de Rebox is, en blijft, een mooi apparaat, maar nog niet alle foutjes zijn er uit.
Jürgen Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Blijft nog steeds de vraag of dit probleem aan de ontvanger of aan de HDD ligt. Ik denk dat je uit jouw bevindingen kunt opmaken dat op enig moment de HDD niet wordt herkend want anders zou je op het éne moment de inhoud van de HDD kunnen zien en op het andere moment niet. Dus het zou aan de ontvanger (HDD controler) kunnen liggen of aan de HDD. Mocht het probleem zich weer voordoen is het misschien handig om te kijken of je dan via FTP de HDD wel kunt zien. Ook zou je als alternatief i.p.v. de interne HDD een grotere USB stick kunnen gebruiken om te bekijken of het probleem dan ook verschijnt. Wel dan eerst de HDD loskoppelen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
hhh Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Is het bij een van de gebruikers ook bekend of er door rebox een aanbevolen hdd aangegeven wordt? Op de site kan ik hier niets over vinden.
Jürgen Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Voor zo ver ik door mijn dealer ben geïnformeerd is er door Rebox geen voorkeur uitgesproken. Ik gebruik een WD Green HDD en die voldoet prima en volgens een tweetal bij mij bekende dealers gebruiken zij ook o.a. de WD Green HDD. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast m.boretti Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Ik heb de ontvanger gekocht met standaard een 750 GB HD. Ik heb verder niets losgekoppeld: ik heb gewoon na een dag de Rebox weer opgestart, met in het achterhoofd het idee om, als dit niet zou werken, weer op te starten met de usb stick met de nieuwe V81 software, om te zien of het zo wel ging. het laatste alternatief was om dan de HD los te koppelen. Alles is dus niet nodig geweest, en de Rebox werkt weer als vanouds. De reden van storing?, geen idee, maar als hij blijft werken zonder problemen, zal het mij, om eerlijk te zijn, een zorg zijn!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen