Ga naar inhoud


Welke newsreader gebruiken jullie onder Ubuntu ?


Fatfreddy

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig om verschillende newsreaders uit te proberen in Ubuntu. Eerst Lottanzb maar die vertoont af en toe kuren . Hella werkt wel maar ik kan niet zien waar het programma mee bezig is zoals ik gewend ben bij Grabit of altbinz onder windows. Onder wine heb ik nu ff altbinz draaien maar dat is het toch ook niet helemaal .Vandaar dus de vraag : welke newsreader vinden jullie prettig draaien in Ubuntu ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik NZBGet met NZBGetWeb.

NZBGetWeb is een PHP applicatie die je dus moet draaien op een php-webserver. Je opent die in je webbrowser, upload een .nzb bestand en de rest gaat vanzelf.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld om te downloaden van nzb files aangezien je het over Hella(NZB?) heb?

 

Zelf gebruik ik al een tijd HellaNZB en Hella Web (zussaweb) tot volle tevredenheid. Heb ook nog SABnzbd later getest maar ik vond de HellaNZB oplossing die ik had draaien toch prettiger werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem met HellaNZB is dat het niet meer wordt bijgehouden dus mocht er een flink gat in zitten, dan wordt het niet meer gefixt.

 

Wat bedoel je trouwens met het downloaden van NZB-files? NZB-files zijn altijd locators die de rest van de post aangeven en dat downloaden deze applicaties nu juist.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal toch het NZB bestandje moeten download/openen/saven/samenstellen/hoe-je-het ook-noemt (met welke searchengine je ook gebruikt) om je programma de opdracht te geven aan de slag te laten gaan.

 

In het (xml) bestandje staat idd. wie/wat/waar staat en hoe het heet maar je zal toch eerst deze info binnen moeten halen.

 

OJA, SabNZBd had een eigen ingebouwde "webserver" wat ik niet prettig vond maar voor de rest deed het wat het moest doen (kan even geen andere "nadelen" bedenken). NZBGet (ziet er uit als een verder ontwikkelde HellaNZB) moet ik nog uit proberen dingen die beter of makkelijker zijn kunnen altijd de moeite zijn om naar toe te switchen wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het momenteel even geïnstalleerd maar ben er niet kapot van. Op de momenten dat Lottanzb wel goed draait ziet het er op zich best goed uit en ik verwacht dat het straks wel goed komt met dat programma. Voorlopig blijf ik maar ff onder windows downloaden totdat er een goede newsreader voor Ubuntu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...