Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: peter-nmgn
enigste nadeel van het updaten is dat de 2e dreambox de NFS gedeelde schijf niet meer ziet...

Networkbrowser plugin downloaden en dan een scan van het netwerk doen. Vervolgens kan je de disk met één druk op de knop mounten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Overigens kan ik nu nergens meer "software update" vinden, ook de plugin networkbrowser is nergens te vinden, zijn er meer gebruikers die hiervan last hebben?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Je kunt de software management plugin of de software update plugin (de laatste is de oude) gewoon downloaden... Maar de software management plugin hoort er al standaar in te zitten.

Maar ik doe de update meestal via telnet...

ipkg update

ipkg upgrade

reboot

;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt de software management plugin of de software update plugin (de laatste is de oude) gewoon downloaden... Maar de software management plugin hoort er al standaar in te zitten.

Maar ik doe de update meestal via telnet...

ipkg update
ipkg upgrade
reboot

;-)

Plugin gevonden, networkbrowser geinstalleerd alleen zie ik die niet staan bij "netwerk".

Iemand een verklaring?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

als je meerdere netwerk adapters hebt moet je er eerst een kiezen, daar krijg je hem dan pas te zien.

Ik vind het ook niet echt een logische plaats, maar de maker van de plugin vond dat blijkbaar wel handig zo.

Geplaatst:

ik vind hem ook niet handig geplaatst, maar eenmaal gevonden werkt ie geweldig cool

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:

Hoi...

Zojuist overgestapt van Vantage HD8000S naar Dreambox DM8000 HD PVR DVD.

Zonder DVD brabder/drive, maar wel met PLI image.

Tjee nu ben ik dus Dreambox newbee, maar eeh de Vantage is kinderspiele vergeleken bij de DM8000. Wat een gruwelijke berg mogelijkheden heef tde DM8000 :D

Ik ontdek nu dus PLI image. (eind 2009 versie)

Of is er verschil tussen pli(jade3) & openPLI.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky
Hoi...

Tjee nu ben ik dus Dreambox newbee, maar eeh de Vantage is kinderspiele vergeleken bij de DM8000. Wat een gruwelijke berg mogelijkheden heef tde DM8000 :D

ja zie eerdere topics en hierbovenaan...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky
Hoi...

welkom
open pli

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Oops, sorry voor topic vervuiling.

Ik gebruik Jade3 Enigma2 PLi.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
... of dat je TV beeld op z'n kop staat, ...
HAHA zou wel een bak wezen zeg! laughlaugh

Dus als ik het goed begrijp is via Menu > Instellingen > Software management > Software update voldoende om de OpenPLi versie van de afgelopen nacht in je box te laden? Dus niet meer opnieuw flashen en alles weer instellen en installeren?
Waarom staat er dan bij Menu > Informatie > Uw Dreambox
Enigma: OpenPLi 2010-01-11-master
Image: openpli-2009-10-17

Enigma wordt dus vernieuwd, maar de image niet? confused

Overigens, in MiLo zat een optie om je instelingen op de harde schijf in de map backup en de map backup\enigma2 te zetten die een nieuw geflashte MiLo image weer gebruikte om je instellingen te herstellen. En dan was er ook nog de mogelijkheid om automatisch plug-ins te laten installeren, ben even kwijt in welk bestand je dat defineerde.
Zit zoiets ook (al) in OpenPLi?

En worden plugins die je geïnstalleerd hebt dan ook automatisch vernieuwd?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
als je meerdere netwerk adapters hebt moet je er eerst een kiezen, daar krijg je hem dan pas te zien.
Ik vind het ook niet echt een logische plaats, maar de maker van de plugin vond dat blijkbaar wel handig zo.

Bedankt voor de tip! Ik had het anders echt niet gevonden!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lexzie
Dus als ik het goed begrijp is via Menu > Instellingen > Software management > Software update voldoende om de OpenPLi versie van de afgelopen nacht in je box te laden? Dus niet meer opnieuw flashen en alles weer instellen en installeren?
Waarom staat er dan bij Menu > Informatie > Uw Dreambox
Enigma: OpenPLi 2010-01-11-master
Image: openpli-2009-10-17

Mja, da's een tekortkoming in de versie weergave. Van de andere kant, zo kun je zien wanneer je het laatst volledig geflasht hebt, en wanneer geupdate. De titels zijn nu wel misleidend.

Origineel bericht van: Lexzie
Overigens, in MiLo zat een optie om je instelingen op de harde schijf in de map backup en de map backup\enigma2 te zetten die een nieuw geflashte MiLo image weer gebruikte om je instellingen te herstellen. En dan was er ook nog de mogelijkheid om automatisch plug-ins te laten installeren, ben even kwijt in welk bestand je dat defineerde.
Zit zoiets ook (al) in OpenPLi?
En worden plugins die je geïnstalleerd hebt dan ook automatisch vernieuwd?

De autorestore/autoinstall zit ook in PLi, exact dezelfde werkwijze als MiLo (zelfde auteur ook...)

Als je online update worden ook alle plugins en andere dingen die je geinstalleerd hebt vanuit de feed bijgewerkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen