Littlesat Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Citaat: je TV beeld op z'n kop staat Leuk feature... Citaat: Maar wat ik een beetje mis, (of nog niet gevonden heb) is een korte uitleg wat er in zo'n ubdate is gewijzigd cq verbeterd. Dan kijk een lees eens hier: http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb-index.cgi Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
henniek Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: Patman @Henniek: je kan je aanmelden zodat je dagdagelijks in een mail de changes toegelicht in je mailbus krijgt. Openpli-git-commits mailing list Openpli-git-commits@lists.sourceforge.nethttps://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/openpli-git-commits Bedankt, ik heb er bladwijzer van gemaakt. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
Neptunus Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: peter-nmgn enigste nadeel van het updaten is dat de 2e dreambox de NFS gedeelde schijf niet meer ziet... Networkbrowser plugin downloaden en dan een scan van het netwerk doen. Vervolgens kan je de disk met één druk op de knop mounten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Overigens kan ik nu nergens meer "software update" vinden, ook de plugin networkbrowser is nergens te vinden, zijn er meer gebruikers die hiervan last hebben? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2010 Geplaatst: 12 januari 2010 Je kunt de software management plugin of de software update plugin (de laatste is de oude) gewoon downloaden... Maar de software management plugin hoort er al standaar in te zitten. Maar ik doe de update meestal via telnet... ipkg update ipkg upgrade reboot ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Je kunt de software management plugin of de software update plugin (de laatste is de oude) gewoon downloaden... Maar de software management plugin hoort er al standaar in te zitten. Maar ik doe de update meestal via telnet... ipkg update ipkg upgrade reboot ;-) Plugin gevonden, networkbrowser geinstalleerd alleen zie ik die niet staan bij "netwerk". Iemand een verklaring? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast pieterg Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 als je meerdere netwerk adapters hebt moet je er eerst een kiezen, daar krijg je hem dan pas te zien. Ik vind het ook niet echt een logische plaats, maar de maker van de plugin vond dat blijkbaar wel handig zo.
Patman Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 ik vind hem ook niet handig geplaatst, maar eenmaal gevonden werkt ie geweldig DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Gast Jeroensky Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Hoi... Zojuist overgestapt van Vantage HD8000S naar Dreambox DM8000 HD PVR DVD. Zonder DVD brabder/drive, maar wel met PLI image. Tjee nu ben ik dus Dreambox newbee, maar eeh de Vantage is kinderspiele vergeleken bij de DM8000. Wat een gruwelijke berg mogelijkheden heef tde DM8000 Ik ontdek nu dus PLI image. (eind 2009 versie) Of is er verschil tussen pli(jade3) & openPLI.
hemertje Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Hoi... Zojuist overgestapt van Vantage HD8000S naar Dreambox DM8000 HD PVR DVD. Zonder DVD brabder/drive, maar wel met PLI image. Tjee nu ben ik dus Dreambox newbee, maar eeh de Vantage is kinderspiele vergeleken bij de DM8000. Wat een gruwelijke berg mogelijkheden heef tde DM8000 Ik ontdek nu dus PLI image. (eind 2009 versie) Of is er verschil tussen pli(jade3) & openPLI. ja zie eerdere topics en hierbovenaan... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
ferrarisat Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Hoi... Zojuist overgestapt van Vantage HD8000S naar Dreambox DM8000 HD PVR DVD. Zonder DVD brabder/drive, maar wel met PLI image. Tjee nu ben ik dus Dreambox newbee, maar eeh de Vantage is kinderspiele vergeleken bij de DM8000. Wat een gruwelijke berg mogelijkheden heef tde DM8000 Ik ontdek nu dus PLI image. (eind 2009 versie) Of is er verschil tussen pli(jade3) & openPLI. welkom open pli DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast Jeroensky Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Oops, sorry voor topic vervuiling. Ik gebruik Jade3 Enigma2 PLi.
Alex1970 Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Origineel bericht van: MiLo ... of dat je TV beeld op z'n kop staat, ... HAHA zou wel een bak wezen zeg! Dus als ik het goed begrijp is via Menu > Instellingen > Software management > Software update voldoende om de OpenPLi versie van de afgelopen nacht in je box te laden? Dus niet meer opnieuw flashen en alles weer instellen en installeren? Waarom staat er dan bij Menu > Informatie > Uw DreamboxEnigma: OpenPLi 2010-01-11-master Image: openpli-2009-10-17 Enigma wordt dus vernieuwd, maar de image niet? Overigens, in MiLo zat een optie om je instelingen op de harde schijf in de map backup en de map backup\enigma2 te zetten die een nieuw geflashte MiLo image weer gebruikte om je instellingen te herstellen. En dan was er ook nog de mogelijkheid om automatisch plug-ins te laten installeren, ben even kwijt in welk bestand je dat defineerde. Zit zoiets ook (al) in OpenPLi? En worden plugins die je geïnstalleerd hebt dan ook automatisch vernieuwd? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Neptunus Geplaatst: 13 januari 2010 Geplaatst: 13 januari 2010 Origineel bericht van: pieterg als je meerdere netwerk adapters hebt moet je er eerst een kiezen, daar krijg je hem dan pas te zien. Ik vind het ook niet echt een logische plaats, maar de maker van de plugin vond dat blijkbaar wel handig zo. Bedankt voor de tip! Ik had het anders echt niet gevonden! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MiLo Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: Lexzie Dus als ik het goed begrijp is via Menu > Instellingen > Software management > Software update voldoende om de OpenPLi versie van de afgelopen nacht in je box te laden? Dus niet meer opnieuw flashen en alles weer instellen en installeren? Waarom staat er dan bij Menu > Informatie > Uw DreamboxEnigma: OpenPLi 2010-01-11-master Image: openpli-2009-10-17 Mja, da's een tekortkoming in de versie weergave. Van de andere kant, zo kun je zien wanneer je het laatst volledig geflasht hebt, en wanneer geupdate. De titels zijn nu wel misleidend. Origineel bericht van: Lexzie Overigens, in MiLo zat een optie om je instelingen op de harde schijf in de map backup en de map backup\enigma2 te zetten die een nieuw geflashte MiLo image weer gebruikte om je instellingen te herstellen. En dan was er ook nog de mogelijkheid om automatisch plug-ins te laten installeren, ben even kwijt in welk bestand je dat defineerde. Zit zoiets ook (al) in OpenPLi? En worden plugins die je geïnstalleerd hebt dan ook automatisch vernieuwd? De autorestore/autoinstall zit ook in PLi, exact dezelfde werkwijze als MiLo (zelfde auteur ook...) Als je online update worden ook alle plugins en andere dingen die je geinstalleerd hebt vanuit de feed bijgewerkt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen