Rigolo Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Geplaatst: 17 januari 2010 goed nieuws ... SVN versie 4103 heeft de nodige aanpassingen in zich om beter te kunnen werken met Ziggo. Je kan nu een Ziggo Netwerk ID opgeven en ook de gecodeerde Ziggo zenders kunnen gedecodeerd worden als je smartcard je daar toegang tot geeft. Als je deze versie wilt compileren op een Debian/Ubuntu systeem dan moet je zorgen dat je daar de juiste packages voor hebt geinstalleerd. Daarnaast moet je een kleine aanpassingen maken aan de /debian/changelog file. Hier moet je op de eerste regel het versie nummer aanpassen naar 2.7.svn4103 (of welke versie je ook gedownload hebt) en je moet een regel toevoegen wie de maintainer is van de code (neem de regel over uit het changelog gedeelte van versie 2.7 en pas de naam/email en tijd aan) Daarna kan je debuild intikken en na een tijdje staat er een .deb voor je klaar welke je met dpkg -i kan instaleren. Happy testing :-)
Gast opdenkamp Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik had ook veel last van bad ecm replies bij het gebruik van tvheadend + newcs waardoor het vaak lang duurde voor ik een correcte reply kreeg en voor er beeld verscheen. Sommige zenders kreeg ik helemaal niet door vanwege de incorrecte ecm requests. Na wat debuggen kwam ik erachter dat er bij elk kanaal 4 ecm verzoeken worden gedaan, de eerste twee met een chanid kleiner dan 1000 en die leverden altijd bad ecm replies op. Na een kleine hack in de source van tvheadend werden die verzoeken niet meer naar newcs gestuurd. Alleen de (waarschijnlijk) correcte chanid's worden zo verstuurd en ik krijg nu overal vrijwel direct beeld en geen bad ecm gezeur meer. Code: diff -Naur src.orig/cwc.c src/cwc.c--- src.orig/cwc.c 2010-03-07 21:58:52.086142705 +0100+++ src/cwc.c 2010-03-07 21:58:52.086142705 +0100@@ -1114,6 +1114,15 @@ tvhlog(LOG_DEBUG, "cwc", "Filtering ECM channel %d", channel); return; }++#if 1+ if(channel < 1000)+ {+ tvhlog(LOG_DEBUG, "cwc", "Ziggo hack: filtering ECM channel %d: cs < 1000", channel);+ return;+ }+#endif+ es->es_seq = cwc_send_msg(cwc, data, len, sid, 1); tvhlog(LOG_DEBUG, "cwc", Getest op svn revision 4180.
ArChie Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: opdenkamp Ik had ook veel last van bad ecm replies bij het gebruik van tvheadend + newcs waardoor het vaak lang duurde voor ik een correcte reply kreeg en voor er beeld verscheen. Sommige zenders kreeg ik helemaal niet door vanwege de incorrecte ecm requests. Na wat debuggen kwam ik erachter dat er bij elk kanaal 4 ecm verzoeken worden gedaan, de eerste twee met een chanid kleiner dan 1000 en die leverden altijd bad ecm replies op. Na een kleine hack in de source van tvheadend werden die verzoeken niet meer naar newcs gestuurd. Alleen de (waarschijnlijk) correcte chanid's worden zo verstuurd en ik krijg nu overal vrijwel direct beeld en geen bad ecm gezeur meer. Heb je toevallig een nieuwe smartcard waarop nog een preview periode zit voor alle kanalen? Zo ja, dan gaat deze oplossing waarschijnlijk niet meer werken zodra je abonnement in gaat. Als je al wilt filteren dan kan je beter iets inbouwen waarmee een lijstje wordt aangelegd van channel ID's per kanaal die een Bad ECM reply opleveren zodat je dan de volgende keer weet dat je die ECM niet meer hoeft aan te bieden bij dat kanaal. Wel zorgen voor een reset mechanisme voor het geval je aanvullende abonnementen gaat nemen. Een andere mogelijkheid is om eerst te bepalen welke channel ID's er op de smartcard geregistreerd en nog geldig zijn zodat je bij voorbaat al weet welke ECM's er aangeboden moeten worden.
Rigolo Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: ArChie [Als je al wilt filteren dan kan je beter iets inbouwen waarmee een lijstje wordt aangelegd van channel ID's per kanaal die een Bad ECM reply opleveren zodat je dan de volgende keer weet dat je die ECM niet meer hoeft aan te bieden bij dat kanaal. En deze oplossing zit ook in Tvheadend ... zodra er op een kanaal wordt afgestemd wordt er voor all CHID's de ECM's naar de NewCS server gestuurd (paralel aan elkaar zelfs). Per request wordt het antwoord bijgehouden. Als er een Not OK terug komt dan wordt die CHID voortaan gefilterd. Code: Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Filtering ECM channel 3Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Filtering ECM channel 8Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Sending ECM (channel 11) section=2/4, for service RTL 4 (seqno: 18666)Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Filtering ECM channel 9998Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Filtering ECM channel 9999Mar 7 22:29:54 tv tvheadend[952]: cwc: Received ECM reply (channel 11) for service "RTL 4" even: 87.5a.72.53.b0.08.59.11 odd: 28.ce.be.b4.fa.72.0c.78 (seqno: 18666) Wat ik merk is dat de CHID's 9999 en 9998 meestal wel problemen kunnen geven met Bad ECM replies idd, maar daar gaat de NewCS server die ik gebruik niet over klagen.
Niels Wagenaar Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Hmm... Ik ga vanavond maar eens kijken of ik nu wel Canal Digitaal kanalen via NewCS kan openen. Sowieso las ik ook dat de laatste SVN van XBMC nu een workaround heeft om VDPAU altijd te activeren, hiermee zouden de problemen van 100% CPU opgelost moeten zijn. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
ArChie Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: Rigolo Wat ik merk is dat de CHID's 9999 en 9998 meestal wel problemen kunnen geven met Bad ECM replies idd, maar daar gaat de NewCS server die ik gebruik niet over klagen. Die hoge CHID's worden meestal gebruikt voor de preview pakketten, dus na het aflopen van het preview pakket "abonnement" zullen bij jou de hoge CHID's juist bad ECM replies opleveren omdat die ECM pakketjes niet langer door de CAM en smartcard gebruikt kunnen worden. opdenkamp geeft aan dat hij juist bad ECM replies krijgt op CHID's met een lager nummer dan 1000 waaruit ik dan opmaak dat hij nog wel een geldig "abonnement" heeft op het preview pakket.
Gast opdenkamp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Ik heb inderdaad twee smartcards waarvan 1 (de laatst geteste) inderdaad nog een preview kaartje is. Ik zal het vanavond even met de geregistreerde kaart proberen. Ik zag inderdaad in de debug logs van tvheadend dat hij de kanalen die incorrecte ecm replies leveren filtert. Het probleem is (bij mij) dat ik zie dat tvheadend bij het zappen naar een nieuw kanaal alle ecm verzoeken verstuurt naar newcs, dat de eerste twee altijd incorrecte replies opleveren (bij alle tests die ik heb uitgevoerd) en de laatste of op-een-na-laatste wel een correcte reply krijgen. Dit gaat echter alleen de eerste keer goed. Bij het zappen naar een volgend kanaal zie ik tvheadend netjes 4 ecm requests sturen, maar komen er maar 2 (incorrect) replies terug van newcs. De laatste twee (waar de juiste tussen zit) krijgen geen reactie terug. Nu vermoed ik dat dat ergens fout zit in newcs, maar ik kan geen problemen vinden in mijn configuratie aan die kant. Ik heb zowel newcs onder WinXPsp3 als onder Linux (gentoo & ubuntu) geprobeerd en het gedrag is overal hetzelfde. Mijn newcs.xml is gebaseerd op die uit http://cid-d8886e62a723eeb9.skydrive.liv...NewCS/newcs.xml (afkomstig van http://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ziggo-digitale-tv-op-de-pc.html ) en daar lijkt me het probleem ook niet te zitten. Ik zal vanavond nog eens kijken wat de resultaten zijn met een geregistreerde kaart en nog wat verder debuggen. Suggesties zijn uiteraard welkom :-)
Gast opdenkamp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Sowieso las ik ook dat de laatste SVN van XBMC nu een workaround heeft om VDPAU altijd te activeren, hiermee zouden de problemen van 100% CPU opgelost moeten zijn. Die workaround is een best wel smerige hack die ik een paar dagen geleden ook heb gezien. Het komt erop neer dat vdpau wordt geforceerd zonder te checken of het uberhaupt wel mbv. vdpau gedecodeerd kan worden (de checks die dat nagaan zijn gewoon weg gecomment). Het zal vast werken met een hele reeks inputs, maar een echte oplossing is het natuurlijk niet :-) Ik ben ook een beetje aan het rommelen geweest met de pvr-testing2 branch maar die is niet echt stabiel en levert mij, behalve een epg, niet veel extra's op de main branch. Ik wacht liever even nog wat ontwikkelingen af daar, tot die branch in de main terecht komt. De main branch geeft me vdpau op vrijwel alles waar vdpau gebruikt zou kunnen worden en is (vrij) stabiel.
ArChie Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: opdenkamp Ik zag inderdaad in de debug logs van tvheadend dat hij de kanalen die incorrecte ecm replies leveren filtert. Het probleem is (bij mij) dat ik zie dat tvheadend bij het zappen naar een nieuw kanaal alle ecm verzoeken verstuurt naar newcs, dat de eerste twee altijd incorrecte replies opleveren (bij alle tests die ik heb uitgevoerd) en de laatste of op-een-na-laatste wel een correcte reply krijgen. Op zich is dit correct gedrag. Een CHID vertegenwoordigt een pakket en een RTV kanaal kan deel uitmaken van één of meerdere pakketten. Vandaar dat er ook meerdere ECM's met ieder een eigen CHID bij een kanaal horen. Op de smartcard worden de CHID's bijgehouden waarop je als klant een abonnement hebt. Dat onderhoud van die CHID's op de smartcard verloopt via de EMM's. Via de debug interface van de softCAM is veelal een lijstje op te vragen van alle CHID's die geregistreerd zijn op de smartcard en of die CHID's nog geldig zijn. De CHID's van pakketten waarvan je abonnement is afgelopen blijven geregistreerd op de smartcard, maar zijn niet meer geldig. Als er een bad reply terug komt op een aangeboden ECM dan wil dat zeggen dat de smartcard niet langer een geldige of geen regististratie voor de CHID heeft en dus de data van het ECM pakketje niet kan verwerken.
Gast opdenkamp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 het probleem (bij mij) was echter dat de laatste twee ecm requests niet aankwamen bij newcs of dat newcs geen reactie verstuurde, ook geen "bad ecm reply". ik zag ze in ieder geval niet langs komen in de output van newcs, maar die had debugging niet aan staan. ik zal vanavond eens kijken in de debug logs wat er exact gebeurt (na gtst, anders maakt mijn vriendin me af )
ArChie Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: opdenkamp het probleem (bij mij) was echter dat de laatste twee ecm requests niet aankwamen bij newcs of dat newcs geen reactie verstuurde, ook geen "bad ecm reply". ik zag ze in ieder geval niet langs komen in de output van newcs, maar die had debugging niet aan staan. ik zal vanavond eens kijken in de debug logs wat er exact gebeurt (na gtst, anders maakt mijn vriendin me af ) Dat is inderdaad vreemd gedrag waarbij ik ook even geen idee heb wat er aan de hand kan zijn.
Gast opdenkamp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Ik heb inderdaad wat zitten googlen op dit probleem en kwam vrijwel niks vergelijkbaars tegen. Ik dacht eerst dat het misschien aan de smargo lag, omdat die een keer een tik heeft gehad toen ik de pc omgooide (niet geheel gepland). De usb connector lag eraf, maar verder waren geen contacten beschadigd en het ding reageert wel correct als er maar niet teveel onjuist ecm requests binnen komen dus het lijkt me niet iets aan de hardware kant. Jammer dat newcs niet open source is, dat had het debuggen heel wat eenvoudiger gemaakt. Ik was daarom aan het denken om over te stappen op oscam, maar dat schijnt een hel te zijn om te configureren. Heeft iemand ergens een (werkende) oscam configuratie liggen voor ziggo smartcards zodat ik kan uitsluiten dat het aan newcs ligt? Of een aanwijzing hoe ik dat correct kan instellen zonder eerst een berg docs van dat product door te hoeven lezen?
Niels Wagenaar Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Gebruik in dat geval dan oscam. Die heeft namelijk een uitstekende log mogelijkheid, newcamd connectiemogelijkheden en je kan je smargo koppelen. Oh en het is opensource Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast opdenkamp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: ArChie Origineel bericht van: Rigolo Wat ik merk is dat de CHID's 9999 en 9998 meestal wel problemen kunnen geven met Bad ECM replies idd, maar daar gaat de NewCS server die ik gebruik niet over klagen. Die hoge CHID's worden meestal gebruikt voor de preview pakketten, dus na het aflopen van het preview pakket "abonnement" zullen bij jou de hoge CHID's juist bad ECM replies opleveren omdat die ECM pakketjes niet langer door de CAM en smartcard gebruikt kunnen worden. opdenkamp geeft aan dat hij juist bad ECM replies krijgt op CHID's met een lager nummer dan 1000 waaruit ik dan opmaak dat hij nog wel een geldig "abonnement" heeft op het preview pakket. net even een snelle test gedaan: bij de ongeregistreerde kaart werkte deze hack perfect; bij de geregistreerde kaart werkte er juist helemaal niks. verder niet in de logbestanden gekeken maar ik ga er vanuit dat wat jij zei dus gewoon klopt dan even over newcs die geen reply geeft (volgens de logs van tvheadend). newcs heeft standaard toch geen soort van DoS beveiliging of iets dergelijks, zodat requests gefilterd worden als er veel in een korte periode binnenkomen? ik kan namelijk geen reden vinden hiervoor. tenslotte even over die emm berichten: heeft iemand toevallig daar de juiste specs van? ik kan vanalles vinden over irdeto, ecm en emm, maar dat gaat vrijwel allemaal over irdeto1 en niet v2. als het niet teveel werk wordt wil ik eens kijken of ik emm kan implementeren in tvheadend. de specs die ik op internet ervan kan vinden zijn vaak tegenstrijdig doordat v1 en v2 door elkaar heen staan.
Rigolo Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: opdenkamp net even een snelle test gedaan: bij de ongeregistreerde kaart werkte deze hack perfect; bij de geregistreerde kaart werkte er juist helemaal niks. verder niet in de logbestanden gekeken maar ik ga er vanuit dat wat jij zei dus gewoon klopt Ja, Archie weet alles van CHID's etc. Staat allemaal in zijn Ziggo tabellen op tweakers.net Origineel bericht van: opdenkamp dan even over newcs die geen reply geeft (volgens de logs van tvheadend). newcs heeft standaard toch geen soort van DoS beveiliging of iets dergelijks, zodat requests gefilterd worden als er veel in een korte periode binnenkomen? ik kan namelijk geen reden vinden hiervoor. Ik denk dat jij bedoelt op de <rate> tags in het user gedeelte van de newcs.xml. Ik haal deze er altijd helemaal uit. Als er idd sneller dan in de rate aangegeven aantal second request binnen komen, dan worden die idd geweigerd. Maar dat kan je zien in de newcs debug logs. Hier is mijn debug gedeelte van mijn newcs.xml Code: <debug> <password>newcsdebug</password> <mode>advanced</mode> <level>internal</level> <type>all</type> <output>tcp</output> <console_options>normal,init</console_options> <tcp_port>1001</tcp_port> <tcp_options>normal,init</tcp_options> <logfile>/tmp/newcs-1.67RC1.log</logfile> <file_options>internal,all</file_options> </debug> het wachtwoord moet langer zijn dan 8(?) characters om de advanced instellingen van de debug te kunnen benaderen. Hier staan ook nog de logfile debug optie in, maar deze staat niet aan want in de <output> tag staat alleen tcp, dus ook geen logging naar de console. Origineel bericht van: opdenkamp tenslotte even over die emm berichten: heeft iemand toevallig daar de juiste specs van? ik kan vanalles vinden over irdeto, ecm en emm, maar dat gaat vrijwel allemaal over irdeto1 en niet v2. als het niet teveel werk wordt wil ik eens kijken of ik emm kan implementeren in tvheadend. de specs die ik op internet ervan kan vinden zijn vaak tegenstrijdig doordat v1 en v2 door elkaar heen staan. Het is idd lastig om deze te vinden, maar vdr-sc, oscam etc kunnen er mee overweg dus kan je daar misschien de code in duiken om te zien wat en hoe het werkt. Het zou wel erg prettig zijn als het werkt. Ik kom er gewoon niet aan toe met mijn werk op dit moment en mijn gebrekkige/niet bestaande C programmeer kennis.Misschien dat appiemulder ons een handje op weg kan helpen, want ook acamd ondersteund irdeto EMM's begreep ik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen