Ga naar inhoud

[DM800HD] Sommige HD zenders doen het de meesten niet. De HD zenders die het doen zijn DVB-S ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok het onderwerp is een beetje moeilijk te formuleren en hoop het goed gedaan te hebben anders mijn excuses.

Mijn DM800HD doet sinds enkele dagen geen HD zenders meer, krijg altijd 'tune failed'. Nu merk ik op dat sommige HD zendes het wel doen zoals bv. Einsfestival, BBCHD en HD suisse als ik ga kijken bij de info (menu -> information-> service -> transponder) dan staat er bij deze zenders (de zenders die het doen) DVB-S en niet DVB-S2 maar het zijn toch HD zenders. Alle andere HD zenders die het niet doen zijn dus wel DVB-S2.

Ben ik hier iets op het spoor? HD zenders horen toch altijd DVB-S2 te zijn? heeft iemand een oplossing?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satter
Ben ik hier iets op het spoor? HD zenders horen toch altijd DVB-S2 te zijn? heeft iemand een oplossing?

Neen, dat is niet zo.
HD of geen HD staat los van MPEG2 of H264 en staat los van DVB-S of DVB-S2.
Omwille van efficiëntie vind je ze wel vaak alle 3 samen : HD in DVB-S2 in H264.
Maar BBC HD is effectief HD, H264 en DVB-S.
Zo wordt in de VS vaak nog HD uitgezonden in MPEG2.
Geplaatst:

Wat kan dan de reden zijn dat mijn ontvanger geen DVB-S2 doet?

Geplaatst:

Ik heb af en toe ook zo'n probleem. De vorige keer die de HD zenders "tune failed" aangaven heb ik een andere settings ingeladen. Toen deden zij allemaal goed, maar sinds gisteren heb ik weer wat problemen met enkele zenders.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Iemand een oplossing?

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: satmania
Ik heb af en toe ook zo'n probleem. De vorige keer die de HD zenders "tune failed" aangaven heb ik een andere settings ingeladen. Toen deden zij allemaal goed,

Ehm, de kanalen maar eens zelf scannen dan?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen