Ga naar inhoud


Garagebox kopen, goede investering?


Koen B

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bigtwin
Ook onroerend goed doet de laatste tijd wat gek. Om nog maar niet te spreken van garageboxen, waar de waarde inderdaad aan de wispelturigheid van de overheid onderheig is. Mag je straks met een diesel, oldtimer en motor de stad niet meer in: jammer voor je garagebox. Worden de parkeervergunningen afgeschaft: jammer. Worden de parkeervergunningen 5 x zo duur, goed voor je garagebox.

Als het over auto, milieu en/of uitstoot van schadelijke stoffen gaat, weet je de komende jaren niet waar het heen gaat. Ik denk echter dat er meer en meer auto-pesterijen zullen ontstaan, zéker in NL.

Dus het lijkt me gokken om een garagebox als investering aan te schaffen. Ik zou er in ieder geval nog even over nadenken...


Het is en blijft een inverstering met heel weinig rendement, en daarom zeg ik nee.

Onroerend goed is altijd het beste om je geld (voor een wat langere termijn) in te stoppen, maar in NL valt hier (haast) niets meer mee te verdienen.

Je zei je dit geld 10 jaar ofzo niet meer nodig hebt... ga er dan mee spelen, beetje geld kopen en verkopen kan leuk zijn. Je eerst bekend maken met de markt. Ik kan je bijvoorbeeld vertellen dat wij vrij veel met Euro - Turkse Lira en Noorse Kroner doen.

Zomers, wanneer de vraag groot is naar de Lira ivm vakanties, verkopen we, 's winters kopen we veel. Je zou ook een obligatie kunnen kopen maar ik weet niet of ze zulke kleine hebben... (vorig jaar 19% rendement).

Wil je echter zekerheid dat je geld niet 'oplost' (extreme buitengewone gebeurtenissen uitgesloten) en ook zekerheid dat je niet echt veel zal verdienen dan is een GB wel leuk... denk ik...

En kweek je hennep gewoon op zolder... in je GB ben je zo de l tot en met de l en daar tussen een Utje.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik betaal hier 45 euro per maand voor een garagebox dus 540 euro per jaar.

Ga je hem kopen dan ben je er met 12500 niet er komen nl. nog kosten bij tel daarbij op het jaarlijk onderhoud, verzekering en gemeentelijke belastingen ed.

Denk dan dat je snel tot de conculsie zult komen dat (de waarde verhoging even buiten beschouwing gelaten) je op een andere manier meer resultaat kunt halen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren

 

Ik lees het allemaal met interesse, dank voor de input. wink

 

Er worden ook andere beleggingsmogelijkheden genoemd (met name de beurs). Uiteraard heb ik daar wel eens aan gedacht, maar ik ben te voorzichtig (en heb te weinig geld!) om meteen een voor mij groot bedrag in aandelen te stoppen.

 

Een klein bedrag beleggen (enkele honderden euro's of zo) lijkt me nog wel leuk, meer voor de sport dan voor het gewin, maar mijn hele 'fortuin'? Daar is vader te voorzichtig voor. wink

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oude bankdirecteur die ik ken vertelde eens het verhaal dat een klant van hem na het verkopen van zijn bedrijf veel geld te beleggen had en advies vroeg waar hij dat in moest doen. Na wat heen en weer praten ontdekte die bankdirecteur dat zijn klant een groot liefhebber was van oude boeken. Zijn advies was toen om daarin te gaan beleggen.

 

Zijn redenen waren:

De klant had daar veel plezier in.

De klant had daar ook redelijk verstand van. Dus er bestond een redelijke zekerheid dat de klant verstandig zou beleggen.

Als de klant niet veel winst zou boeken uit deze belegging (en dat blijft altijd mogelijk, wie garandeert wat de markt volgend jaar doet?) dan zou de klant in ieder geval blij zijn met het plezier wat hij aan deze hobby zou beleven.

 

Conclusie:

Beleg alleen daarin waar je zelf genoeg verstand van hebt om te weten wat je doet, en zorg ondertussen dat je er ook lol van hebt, dat nemen ze je later niet meer af.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Een oude bankdirecteur die ik ken vertelde eens het verhaal dat een klant van hem na het verkopen van zijn bedrijf veel geld te beleggen had en advies vroeg waar hij dat in moest doen. Na wat heen en weer praten ontdekte die bankdirecteur dat zijn klant een groot liefhebber was van oude boeken. Zijn advies was toen om daarin te gaan beleggen.

Zijn redenen waren:
De klant had daar veel plezier in.
De klant had daar ook redelijk verstand van. Dus er bestond een redelijke zekerheid dat de klant verstandig zou beleggen.
Als de klant niet veel winst zou boeken uit deze belegging (en dat blijft altijd mogelijk, wie garandeert wat de markt volgend jaar doet?) dan zou de klant in ieder geval blij zijn met het plezier wat hij aan deze hobby zou beleven.

Conclusie:
Beleg alleen daarin waar je zelf genoeg verstand van hebt om te weten wat je doet, en zorg ondertussen dat je er ook lol van hebt, dat nemen ze je later niet meer af.

T B




Zo simpel kan een zéér verstandig advies zijn...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Hier in Amsterdam kost een garage al snel 27500 Euro 5 jar terug kocht mijn zoon er 1 voor 15000. dus vul maar in.

Huizen prijzen blijven stijgen kijk maar eens naar de afgelopen 100 jaar is er ooit een moment geweest waarin de prijs zakte???????????????????????
Ja in een moeilijke tijd maar dan wacht je even en bingo.

Kortom vastgoed is en blijft een hele goede investment.


Zijn die vraagtekens om je argument kracht bij te zetten?
Natuurlijk zijn er in het onroerend goed prijsdalingen geweest in de afgelopen 100 jaar. Wat dacht je van de perioden van de wereldoorlogen. Dat dat je huizen dan lekker stijgen, terwijl de economie terugloopt; dus wat je zegt is echt grote onzin en laat zien dat je er geen verstand van hebt.

Ik denk dat het met garageboxen is als met huizen: locatie, locatie, locatie. De 3 belangrijke regels.
Idd als je kunt investeren in een box waar de gemeente het parkeer beleid gaat aanscherpen zit je denk ik goed. Maar je bent op dat moment niet de enigste die daaraan denkt..dus prijzen zijn dan al aan het stijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat hij wel gelijk heeft, over het algemeen genomen zijn de vastgoedprijzen enorm gestegen. Echter behoor je over lange termijn ook de geldontwaarding mee te nemen, maar dan nog is vastgoed de beste investering.

Uiteraard telt locatie, vraag en aanbod en de staat van het object mee.

 

Als ik zo'n 15.000 euro zou moeten gaan investeren zou ik dat zeker doen in vastgoed (garagebox)......maaaaar eerst goed de markt verkennen.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...