Ga naar inhoud

Boulder's EPG update 12/01/2010

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ocram1
Zo, en zeg nu niet dat de chinizen ook het woordt 'Film' gebruiken :D

Aangezien het woord "film" een zeer correct Engels woord is (movie is eerder Amerikaans Engels), betekent dat dus dat de Chinees in kwestie geen woord Engels begrijpt.
Dan heeft hij dus niet met dat ene woord problemen, maar gewoon met de hele EPG van de Britse kanalen, en ook met de uitzendingen zelf.
Maar als ik bij het maken van mijn EPG al moet beginnen rekening houden met wat de Chinezen er gaan van denken, waar zijn we dan mee bezig ?

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Je mag kijken op Radiotimes.com, Film24 staat daar niet tussen.

en effet, was me nog niet eens opgevallen. maar te oordelen aan het kommentaar op wikipedia is die zender geen lang leven meer beschoren ......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Zo, en zeg nu niet dat de chinizen ook het woordt 'Film' gebruiken :D

Aangezien het woord "film" een zeer correct Engels woord is (movie is eerder Amerikaans Engels), betekent dat dus dat de Chinees in kwestie geen woord Engels begrijpt.
Dan heeft hij dus niet met dat ene woord problemen, maar gewoon met de hele EPG van de Britse kanalen, en ook met de uitzendingen zelf.
Maar als ik bij het maken van mijn EPG al moet beginnen rekening houden met wat de Chinezen er gaan van denken, waar zijn we dan mee bezig ?

Hoef je ook niet te doen, er rekening mee houden.

We kunnen er beter over ophouden. Het is GOED zoals het is, was enkel een kleine verwarring van mijn kant.
Geplaatst:

beste Boulder of zzzzzz of Rytec,

Is het misschien mogelijk als je Digiturk ook toevoegd aan je lijst.

http://tvguide.digiturk.com.tr/

Daar staat als het goed is wat je nodig heb (heb het vergeleken met radiotimes.com). Als het lukt, zou mooi zijn!

Groetjes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
beste Boulder of zzzzzz of Rytec,

Is het misschien mogelijk als je Digiturk ook toevoegd aan je lijst.

http://tvguide.digiturk.com.tr/

Daar staat als het goed is wat je nodig heb (heb het vergeleken met radiotimes.com). Als het lukt, zou mooi zijn!

Groetjes

Sorry, maar buiten "bir bira, lütven", spreek ik geen woord Turks.
Bovendien zitten de meeste zenders op satellietposities die ik niet kan ontvangen (heb een klassieke Multytenne Twin).

Ik ben nu in eerste instantie bezig met het controleren van de Vlaamse zenders (kijken welke gids nu meest uitgebreid is, en dus een aantal zenders van grabber veranderen).

Een volgende prioriteit lijkt mij dan de Duitse commerciële zenders te zijn (eventueel ook Oostenrijkse en Zwitserse, als dat bestaat).
Daarna de Spaanse.
Dan de Italiaanse.

Dan pas kan ik eens denken aan andere pakketten.
Maar ik beperk mij graag tot talen die ik (een beetje) versta, en satellietposities die ik zelf kan ontvangen.
Hoe moet ik anders controleren of EPG klopt, en of PID's wel correct zijn ?
Geplaatst:

Voor de duitse kanalen, geef je geen epg omdat deze voor ruim een week beschikbaar is via DVB-EPG, is het misschien veel gevraagd om deze toch te voorzien, eventueel in een aparte xml, losstaand, van de dreamboxconfig file, aangezien goedwerkende DVB-epg blijkbaar moeilijk is op een htpc?

Indien je hier geen interesse voor hebt, begrijp ik uw standpunt.

Geplaatst:
Voor de duitse kanalen, geef je geen epg omdat deze voor ruim een week beschikbaar is via DVB-EPG, is het misschien veel gevraagd om deze toch te voorzien, eventueel in een aparte xml, losstaand, van de dreamboxconfig file, aangezien goedwerkende DVB-epg blijkbaar moeilijk is op een htpc?

Indien je hier geen interesse voor hebt, begrijp ik uw standpunt.

Ik wil dat later wel eens bekijken, maar je moet wel begrijpen dat ik niet alles tegelijk kan.
Iedereen bekijkt dit vanuit zijn invalshoek, en iedereen wil iets anders.
De een wil meer kanalen, de andere aanpassingen voor HTPC, enz.

Eerste op mijn todo lijstje staat nu om de kanalen in duidelijker pakketjes te gieten, en om nog eens te bekijken of overal wel de 'beste' (volgens mijn smaak dan) grabber gekozen is.
Met de vernieuwing van de site van tv.be zijn er ook een paar extra zenders bijgekomen (vooral VTM Kzoom+ bij Telenet), die dus ook kunnen gegrabd worden.

Dus geen ordening meer per grabber, want die is niet duidelijk voor de gebruiker (Telenet zegt wel van welke grabber de kanalen afkomstig zijn, maar niet wat er dan juist inzit).

Dat zit dan op niveau van de channels, maar ik weet niet of dat ook te doen is op niveau van de sources.
Er zijn heel veel overlappingen.
Geplaatst:

ik mis

FIVE

FIVE USA

FIVE USA+1

Movies4men2

Sky Sports2

Sky travel

Travel Channel2

UKTV Docs+1

UKTV G2+1

Virgin 1

Zone Reality +1

in de sky channels of is dat juist bij mij ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:
Origineel bericht van: skippie1770
ik mis
FIVE
FIVE USA
FIVE USA+1
Movies4men2
Sky Sports2
Sky travel
Travel Channel2
UKTV Docs+1
UKTV G2+1
Virgin 1
Zone Reality +1

in de sky channels of is dat juist bij mij ?

Je controleert best eerst eens de PID's in de boulder.channels.xml lijst.
Voor elke zender waar geen EPG voor gevonden werd, staat het er ook bij.
Voor zenders die er wel in staan, moet je controleren of jouw PID klopt met diegene die ik staan heb.
Diegene die dan nog ontbreken (en waar niet bijstaat dat er geen EPG voor te vinden is) mag je opgeven, dan kijk ik eens hoe het daarmee zit.
Geplaatst:

Ik wil dat later wel eens bekijken, maar je moet wel begrijpen dat ik niet alles tegelijk kan.

Ik begrijp je, neem rustig de tijd en stap voor stap, wil je niet opjagen of iets opdringen. smile

Mag ik je er ook even attent op maken, dat EPG Downloader Console, vervolgens is te vinden op
http://forum.team-mediaportal.com/tv-server-plugins-294/epg-downloader-console-76080/

Mocht je deze gebruiken zoals je eerder aanhaalde, dat je dan met de nieuwste versie werkt, die toch een stuk gemakkelijker werkt.
Geplaatst:

Ik begrijp je, neem rustig de tijd en stap voor stap, wil je niet opjagen of iets opdringen. smile

Mag ik je er ook even attent op maken, dat EPG Downloader Console, vervolgens is te vinden op
http://forum.team-mediaportal.com/tv-server-plugins-294/epg-downloader-console-76080/

Mocht je deze gebruiken zoals je eerder aanhaalde, dat je dan met de nieuwste versie werkt, die toch een stuk gemakkelijker werkt.

Dank je, ik wil er ook op wijzen dat precies omdat ik alle kanalen aan het herschikken ben ik de eerste dagen geen updates ga doen, want dit zou alleen voor problemen zorgen met ontbrekende mappings.
Maar niet getreurd, de EPG die er op staat is voor 7 dagen, dus je zult niet direct zonder data vallen ;-)
Geplaatst:

BTW : bestaat er eigenlijk een EPG die klopt voor Eurosport 2 ?

Momenteel speelt in werkelijkheid biatlon, maar volgens 4 gidsen die ik geraadpleegd heb zou het moeten basketbal zijn.

Zo is het echt wel heel verwarrend.

Gechecked met :

Telenet EPG (www.zita.be)

Telenet nieuwere site (tv.be)

Skynet (www.skynet.be)

UPC TV Gids (tvgids.upc.nl)

En dus overal verkeerd...

Geplaatst:
in channels.xml staat het id I125.751045.microsoft.com 3sat, maar deze komt niet voor in de sources. Is dit een foutje?

Ja, dat lijkt mij inderdaad zo'n foutje.
Waarschijnlijk had ik al EPG toegevoegd, dan gezien dat er al standaard 1 week voorhanden was via EIT, dus die 125 uit de channels list verwijderd, maar de mapping dan niet aangepast.
Ik zal de melding veranderen voor de volgende run (maar dat zal maar binnen een aantal dagen zijn, dus).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen