Ga naar inhoud

[DM800HD] WLAN met Linksys WUSB 54GC op de DreamBox 800HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen van Sat4all,

Kan iemand uitlegen hoe kan ik mijn Dreambox 800HD voorzien van een WLAN netwerk met de Linksys WUSB 54GC.

Ik heb via DCC de drivers geinstallerd, denk ik. Maar in de netwerk instellingen zie geen WLAN of Wifi mogelijkheid alleen maar via kabel. Ik heb iets in de forum gelezen maar is mij niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

ik zit zelf ook met dit probleem. ik heb een vermoeden dat mijn usb wlan niet geschikt is. mischien even vermelden welke image je erop hebt, als het goed is staat er al een wlan driver in. heb je hem opgestart via een koude herstart met je usb wlan erin?

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Geplaatst:

Ja, dat heb ik al gedaan maar werkt niet, met de USB stick op de USB poort, configuratie met de WLAN voor de RT173 aan op de dreambox, koud starten en niets..., gewoon alleen mogelijk via kabel met de Dreambox wizard, geen keuze om WLAN. Als image heb ik een Gemini. Dan heb ik via DCC de drivers van de USB stick op de dreambox geinstalleerd, denk ik... en ook niets.

Mijn vrouw wil geen kabels op de woonkamer...dus....

Groetjes.

Geplaatst:

Als het helemaal niet wil lukken dan kun je ook een ASUS AP WL-330gE netwerkadapter gebruiken.

Niets drivers in de Dreambox installeren, adapter op je PC configureren en via een meegeleverd kort lan kabeltje op de box aansluiten, en klaar!

Ik gebruik deze oplossing al geruime tijd, werkt prima.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Bedankt voor het tip, maar waar kan ik zo een plugin downloaden? want ik krijgt geen "WLAN activeren" keuze in de netwerk menu.

Bedankt.

Geplaatst:

Beste Seca3,

Dat is wat ben ik van plan om te doen, zo een range extender van de draadloze installatie die kan wel tot 300Mbps, want voor HDTV zou ik zoiets nodig hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Scubasat
Bedankt voor het tip, maar waar kan ik zo een plugin downloaden? want ik krijgt geen "WLAN activeren" keuze in de netwerk menu.

Bedankt.

idd dat heb ik ook niet, wel heb ik een wlan plugin erin staan en 2 drivers voor een rt73 en een andere chipset.
ik heb die hele ipkg pakkette lijst door gespit via ddc maar een wifi plugin kan ik niet vinden. of komt dat menu pas tevoorschijn als je er een wlan usb stick insteekt die hij erkent? bij mijn msi wlan usb stick draaien er eventjes tandwieltjes als ik hem erin stop maar geen wlan menu in netwerk.

Geplaatst:

Een Linksys WUSB 54GC werkt prima op een DM800. Voor gemini geld dat je in het blue panel onder 'instellingen' en dan 'kernel modules' achter WLAN RT73 'JA' moet zetten. (deze linksys heeft de RT73 chipset) Dan de stick erin, dreambox herstarten en dan kun je bij je netwerkinstellingen je draadloze netwerk configureren.

Geplaatst:

Dat heb ik ook gedaan, RT73 chip aan, USB stick erin, opstarten en...niets alleen maar mogelijkheid om via ethernet in de netwerkinstellingen, dus naar de winkel terug en een draadloze range amplifier besteld, dan kan ik 300Mbps en een ethernet kabel gebruiken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Scubasat
Dat heb ik ook gedaan, RT73 chip aan, USB stick erin, opstarten en...niets alleen maar mogelijkheid om via ethernet in de netwerkinstellingen, dus naar de winkel terug en een draadloze range amplifier besteld, dan kan ik 300Mbps en een ethernet kabel gebruiken.

hoeveel Mbps kan je dreambox eigenlijk aan? wink
ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Dat is een goede vraag...maar altijd beter meer, dan minder.

Geplaatst:

ik heb mijn draadloos internet eindelijk aan de praat. na vergeefs geprobeerd te hebben met een msi wlan 11n us300ex lite heb ik een d-link dwl-g122 c1 gekocht en die werkt goed. je moet wel een ander ip adress nemen als het bekabelde ip nummer in het menu van je box.

Geplaatst:

Ik heb via internet een usb wifi gekocht, ik had gekeken en de chipset kwamen over heen.

Echter als ik hem erin stop met open pli, geen wifi gevonden.

Nu heb ik de nummers ingetikt, en kwam ik op een site waar ik wat spul kon downloaden, die erin gezet drivers etcetcetc.

Maar nog niks.

Ik weet niet welk merk het is, (is blanco)

Iemand nog een tip?

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Het is mij opgevallen dat vele images de Madwifi -new generation driver gebruiken voor wifi hardware driver.

Hier een link naar hardware compatibility list voor madwifi.

Madwifi compatibility.

Het is dus handig als je gekozen wifi device een chipset heeft die in die lijst voorkomt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen