Psychosammie Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Geplaatst: 14 januari 2010 @Sat-elite Citaat: mijn mening is dat je beter de wegenbelasting uit de benzine kunt halen door deze iets duurder te maken en vervolgens alle belastingen te schrappen op autoverkeer Maar wat lossen we hiermee dan op? En wat denk je dat iedereen die ook maar een beetje aan de grens woont gaat doen? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
drz Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: Psychosammie @Sat-elite Citaat: mijn mening is dat je beter de wegenbelasting uit de benzine kunt halen door deze iets duurder te maken en vervolgens alle belastingen te schrappen op autoverkeer Maar wat lossen we hiermee dan op? En wat denk je dat iedereen die ook maar een beetje aan de grens woont gaat doen? Die tanken nu ook al over de grens en zal niet veranderen... Ik denk dat er meer gebruikt gaat worden van wegen die in het buitenland liggen... En hoe gaat de overheid daar mee om? Wat gebeurd er als je vanuit maastricht richting antwerpen rijd en dan vervolgens (bijvoorbeeld) bij breda de grens over komt in nederland?? Krijg je dan evengoed de rekening van de afstand tussen breda en maastricht, ook al reed je niet in nederland? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Tonskidutch Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: TangoBravo Mijn stelling blijft dat een dergelijk automatiseringsproject de weg gaat van alle grote overheidsprojecten: Het blijkt veel duurder, complexer, en meer tijd te kosten dan van te voren toegezegd, en de opbrengsten (niet alleen in geld, maar ook in maatschappelijk gedragen zijn, file-oplossend, en klimaatverbeterend) blijken achteraf veel geringer dan verwacht. TangoBravo, kun je deze alinea even toelichten, ik begrijp het niet. voor grensgangers is er zeker benzinegeld te besparen overigens ga ik ook altijd even via "la belgique" als ik uit amsterdam kom naar maastricht ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast wanderer Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 kilometers in het buitenland tellen niet mee, trouwens ik wil niet dat de overheid kan zien wanneer en waar ik in welk buitenland ben.....dus alu folie standaard mee als ik de grens over ga....
Sjattuh Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Ik lees eigenlijk alleen maar tegenstand... Zijn er ook mensen die voor zijn? Ik ben trouwens zelf groot voorstanden om meer kijk te krijgen op het reilen en zeilen van mensen. Zo zou ik 100% voor een DNA registratie zijn. Ergens kan ik me ook wel vinden om ten alle tijden te weten waar een NL auto zich bevindt. De kilometerheffing... ik heb er niet zo een mening over eigenlijk. Ik heb bijzonder weinig met auto's in NL te maken. Maar het blijft wel interresant omdat ik verwacht als ik ooit heel oud ben en mag worden, zeg 50+ , weer terug zal willen keren naar NL. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
TangoBravo Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: TangoBravo Mijn stelling blijft dat een dergelijk automatiseringsproject de weg gaat van alle grote overheidsprojecten: Het blijkt veel duurder, complexer, en meer tijd te kosten dan van te voren toegezegd, en de opbrengsten (niet alleen in geld, maar ook in maatschappelijk gedragen zijn, file-oplossend, en klimaatverbeterend) blijken achteraf veel geringer dan verwacht. TangoBravo, kun je deze alinea even toelichten, ik begrijp het niet. Alle grote overheidsprojecten zijn duurder dan verwacht. Zijn complexer dan verwacht Zijn veel later klaar dan verwacht (voorbeelden: Betuwelijn, HSL, Noord-Zuidlijn, OV-chipkaart) De opbrengsten van KMheffing zullen in alle opzichten de toegezegde uitkomsten niet waarmaken. T B
drz Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: wanderer kilometers in het buitenland tellen niet mee, trouwens ik wil niet dat de overheid kan zien wanneer en waar ik in welk buitenland ben.....dus alu folie standaard mee als ik de grens over ga.... dat zeg je nu wel, maar wie zegt dat de overheid evengoed je kilometers in het buitenland gaat berekenen? Wanneer jij in maastricht vertrekt en op een bepaald tijdstip in breda bent, dan kan de overheid er makkelijk van uitgaan dat het systeem in die tussentijd heeft gefaald. Je bent tenslotte in breda terecht gekomen.. Wanneer je een plaat over je ontvanger zou plakken, ben je ook niet meer te traceren welke route je rijd.. op de wegcamera's na dan. Dus er zitten nogal wat haken en ogen aan... zeker als iedereen fictief van maastricht naar breda gaat rijden, al dan niet legaal. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
TangoBravo Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: wanderer kilometers in het buitenland tellen niet mee, trouwens ik wil niet dat de overheid kan zien wanneer en waar ik in welk buitenland ben.....dus alu folie standaard mee als ik de grens over ga.... De betere navigatie-apparaten (inbouw, en permanente opbouw, zoals VDO) zijn gekoppeld aan de signaalgever van de km-teller, aan de versnelling om te weten of de auto in zijn achteruit staat, en hebben ook soms een giro-kompas ingebouwd. Dat soort apparaten hebben vaak zelfs geen GPS signaal nodig om uitstekend te kunnen navigeren. Als ik Eurlings was zou ik naar dat soort "kastjes" kijken. Een beetje aluminiumfolie helpt dan geen zier. Zonder zo'n signaal zou ik in de software de volgende code kunnen inbouwen: -Als de motor draait (o.a. te 'zien' aan de spanning) -En áls dat langer duurt dan 5 minuten -En áls dat regelmatig voorkomt zonder dat de wagen zich lijkt te verplaatsen -Geef dan een signaal dat er mogelijk gefraudeerd wordt. Of een code: -áls de auto controlepunt A passeert én -áls de auto controlepunt B passeert én de door het kastje gemelde afstand is kleiner dan de afstand tussen A en B, dan is er sprake van fraude. Reken maar dat er nog veel betere controlemogelijkheden zijn dan de paar simpele die ik noemde. Je kunt maar beter geen folie gebruiken, ook niet in het buitenland, want hoe bewijs jij dat je in het buitenland geweest bent als men via één of ander signaal kan zien dat jij met folie aan het rommelen bent geweest. Mijn advies zou dan zijn dat je in ieder geval zorgt dat je een paar snelheidsbekeuringen in het buitenland krijgt, dan heb je in ieder geval wat bewijs. T B
Big fellow Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: wanderer kilometers in het buitenland tellen niet mee, trouwens ik wil niet dat de overheid kan zien wanneer en waar ik in welk buitenland ben.....dus alu folie standaard mee als ik de grens over ga.... Alu folie schermt niet voldoende af voor de moderne GPS ontvangers. Ik heb wel eens een uitgeprobeert of een GPS ontvanger in de kofferbak werkt... Je zou verbaast zijn hoe goed de huidige stand van de GPS ontvangst techniek is.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Big fellow Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: verkerkbr Er is een prima navigatie systeem in Europa gebaseerd op aan land gestationeerde radiozenders. Het Loran-C systeem. De TU in Delft heeft hiervoor een nauwkeuriger versie ontwikkeld, het E-Loran systeem. Werkt met radiogolven die veel beter doordringen dan het zwakke GPS signaal. En als gebruiker hiervan, kan ik aangeven dat dit systeem prima werkt en uitwisselbaar is met het formaat van het GPS systeem. Loran is een hyperbolisch systeem. Nadeel van dit systeem is dat er bakens noodzakelijk zijn. (Zoals je zelf al aangeeft). Die bakens kunnen niet al te ver uit elkaar liggen anders wordt het een onnauwkeurig systeem. Dus de investering is vrij hoog. Daar komt nog eens een keer bovenop dat de fix rate vrij laag is. (Dus minder snel dan GPS welke eenvoudig eens per seconde een fix kan geven) Let wel ik schrijf hier over Loran-C, ik weet niet welke verbeteringen E-Loran heeft. Ik weet niet of de TU Delft de E versie heeft ontwikkeld, wat ik wel weet is dat Loran-C een Amerikaans systeem is. In het verleden heb ik regelmatig gewerkt met de Europese/Engelse variant van een hyperbolisch systeem, genaamd HyperFix (van Racal). Het was toen nauwkeuriger dan GPS, maar de fixrate was te laag... Er zijn vele alternatieven voor GPS, maar het nadeel van vele is de lage fix rate. In Europa staan er bijvoorbeeld nog steeds zenders (zover als ik weet) van een puls gebaseerd systeem. (Racal's Pulse 8) Althans ik zie nog steeds de antenne mast staan bij Alkmaar in de buurt. Dat systeem werkt op 100.000kHz en heeft daardoor een zeer goede penetratie graad. Echter ook dit systeem is te traag kwa fix rate... De reden dat de fix rate hoog moet zijn is omdat je anders een afslag kan missen etc... Je schrijft ook dat het GPS systeem eigendom is van de VS. Dat is correct. Daarom heeft de EU ook ruim 2 jaar geleden besloten om het Galileo systeem op te bouwen. Dit is een vervanger die, met de juiste apparatuur, nauwkeuriger is dan een GPS. (Zie WikiPedia ) Het zal mij daarom ook niet verbazen als het GPS ontvangertje een combi ontvanger is of misschien wel een 100% Galileo ontvanger... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
bigtwin Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Ik snap niet dat de ANWB nog een onderzoek gaat doen... Het standpunt van het grootste deel van NL is toch wel overbekend lijkt me. En het aantal leden dat het ANWB lidmaatschap heeft opgezegd lijkt me ook bekend. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
kapoentje Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Ik lees eigenlijk alleen maar tegenstand... Zijn er ook mensen die voor zijn? Ik ben voorstander voor kilometerheffing. Ik rij met mijn auto maar zeer weinig kilometers/jaar. En ga er dus opvoorruit. Ik ben geen lid van de ANWB omdat ik maar weinig rij en met mij denk ik vele kleine rijers. Dus een ledenpeiling van ANWB zal altijd een vertekend beeld geven. Heeft dus geen waarde. Gewoon negeren die club.
Duwgati Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Nou, ik ben ook een bescheiden rijder. Wat km's aangaat tenminste Maar ook al ga ik er met de nieuwe regeling flink op vooruit, ik ben fanatiek tegen. Niet vanwege de kosten, maar vanwege het inzicht dat de overheid krijgt in mijn doen en laten. En het vervolg is controle over mijn doen en laten. Als dit systeem er ooit door komt, dan garandeer ik je dat we ook gaan meemaken dat we automatisch bekeurd gaan worden voor te hard rijden en verder alle andere overtredingen die ze d.m.v. zo'n controle-apparaat kunnen detecteren.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 januari 2010 Moderator Geplaatst: 14 januari 2010 Orwell rules... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Duwgati Geplaatst: 14 januari 2010 Geplaatst: 14 januari 2010 Precies, die man is ook lang uitgelachen over zijn toekomstvisie en voorspellingen, maar het wordt steeds meer realiteit.
Aanbevolen berichten