gigantaandemuur Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Citaat: Vergeet niet dat Bos 65 miljard euro heeft geleend aan de banken, en daar elke dag rente over moet betalen! Bos leent tegen bijna nul procent en beurt regelmatig hoge rentes en delen van de bedragen terug . T enige echte zieke kindje is abn amro met 30 miljard en 1,3 miljard van ijsland. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
minplus Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Tolwegen in Frankrijk zijn door particulieren betaald, niet van belastinggeld zoals hier. We hebben er al voor betaald. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
TangoBravo Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Ik heb geen moeite met nieuwe tolwegen zoals in Frankrijk. Als dat het voordeel heeft dat je door wat te betalen lekker vlot op de plaats van bestemming kan komen, dan kies ik daar wel voor. T B
minplus Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 NIEUWE geen probleem als het niet van het belastinggeld is want dan betaal je tig maal. En mits de alternatieve gratis routes er blijven zoals in Frankrijk, maar dat zullen de bloedzuigers (excuseer: geldzuigers) in Den Haag zeker niet toestaan. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Amager95 Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: minplus NIEUWE geen probleem als het niet van het belastinggeld is want dan betaal je tig maal. En mits de alternatieve gratis routes er blijven zoals in Frankrijk, maar dat zullen de bloedzuigers (excuseer: geldzuigers) in Den Haag zeker niet toestaan. er zijn met dit systeem GEEN gratis routes meer, overal en dan ook overal moet je gaan betalen, ook als je naar de bakker gaat om de hoek (met de auto). dat is een grote fout bij dit systeem waarbij iedereen denkt dat het alleen maar gaat om de autosnelwegen, net het geldt domweg voor elke weg in Nederland.
abrahamsat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Ben helemaal voor de kilometerprijs,is eerlijker. weinig rijden,minder betalen,veel rijden meer betalen. wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb hierboven, is het meeste allemaal stemmingmakerij. er staat niets objectiefs in. en een ieder mag weten waar ik rij,maakt mij niets uit! ik heb niets te verbergen,alleen dat gebeurt niet zoals eurlings dat uitlegt enz.. dus als het aan mij ligt mag het nog nauwkeuriger zodat bezopen automobilisten ,bankrovers,zwartrijders,criminelen, direct opgepakt kunnen worden.maar ja dat gebeurt niet jammer! en voor mensen die 50 meter van de bakker wonen en de auto nemen heb ik geen begrip,maar ja wie ben ik!
Gast wanderer Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: abrahamsat maar ja wie ben ik! iemand zonder rijbewijs misschien?
abrahamsat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 nadere toelichting:al 40 jr.in het bezit van rijbewijs. heb 20 jr oude mercedes 1700 kilo zwaar,en rijdt maximaal 5000 km in het jaar,reken maar uit!de km prijs komt mij goed uit!of anders op de benzine zoals sjaak het voorsteld,maar ik ben bang dat en ieder in het buitenland gaat tanken.
Amager95 Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: abrahamsat maar ja wie ben ik! precies maar big brother is watching you
Gast wanderer Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: abrahamsat Ben helemaal voor de kilometerprijs,is eerlijker. weinig rijden,minder betalen,veel rijden meer betalen. Dan is belasting op de benzine het simpelst en eerlijkst, hoef je geen kastje in de auto en uitzonderingen te maken rondom steden. dat betekent dus bij een km heffing van 1,5 ct/km bij een verbruik van 1:15 toch dik 20ct per liter erbij.... roep maar als deze berekening fout is...
TangoBravo Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: abrahamsat maar ja wie ben ik! Iemand die het waarschijnlijk niet op prijs gaat stellen wanneer hij ondanks de slechts 5000 km per jaar toch steeds rekeningen blijft ontvangen voor 50.000 km per jaar. Voorbeeld: Ik hoorde in het radioprogramma Kassa van een mevrouw die na een ziekenhuisopname rechtstreeks naar huis was gegaan. Nee hoor, zei het CAK, u bent naar een verpleeghuis gegaan, en dat kost u bijna 400 euro per maand eigen bijdrage. Ze is nu al anderhalf jaar bezig en blijft iedere maand een rekening krijgen, ondanks vele toezeggingen dat het opgelost gaat worden. De laatste oplossing die men vanuit het CAK voorstelt is om het adres van mevrouw in de computer te gaan wijzigen zodat de rekeningen voortaan weer rechtstreeks naar het CAK gezonden worden.... Het lukt ze niet om de computer op te dragen om het verzenden van de rekeningen stop te zetten. En dat soort fouten en 100den anderen zullen in zo'n gigantisch automatiseringsproces gemaakt worden. T B
Gast Kimble Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: wanderer Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: abrahamsat Ben helemaal voor de kilometerprijs,is eerlijker. weinig rijden,minder betalen,veel rijden meer betalen. Dan is belasting op de benzine het simpelst en eerlijkst, hoef je geen kastje in de auto en uitzonderingen te maken rondom steden. dat betekent dus bij een km heffing van 1,5 ct/km bij een verbruik van 1:15 toch dik 20ct per liter erbij.... roep maar als deze berekening fout is... Citaat: Citaat: Origineel bericht van: wandererOrigineel bericht van: Sjaak(k)Origineel bericht van: abrahamsatBen helemaal voor de kilometerprijs,is eerlijker. weinig rijden,minder betalen,veel rijden meer betalen. Dan is belasting op de benzine het simpelst en eerlijkst, hoef je geen kastje in de auto en uitzonderingen te maken rondom steden. dat betekent dus bij een km heffing van 1,5 ct/km bij een verbruik van 1:15 toch dik 20ct per liter erbij.... roep maar als deze berekening fout is... Ja en.... maar je betaalt dan geen wegenbelasting meer, een ander voordeel is dat als je een zuinigere auto koopt je nog meer voordeel hebt, 2 vliegen in 1 klap _________________________ Met vriendelijke groeten Sjaak. Dan het kwartje van Kok nog terug, die inmiddels wel zo'n 20 Eurocent is geworden en iedereen is weer gelukkig.(Kunnen ze hem direct na het afschaffen er weer op zetten onder de noemer kilometerbelasting). Hoeven ze alleen nog maar de wegenbelasting af te schaffen.
abrahamsat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 beste sjaak,hoe los je het probleem in het buitenland tanken dan op? dan heb je echt een file chaos, van amersfoort tot aan de grens zit dan alles vast,denk je niet?
pukje Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Dit moet op europees niveau opgelost worden kan toch niet zo zijn dat ieder land zijn eigen idiote afwijkende regels heeft en de buitenlanders in een ander land dubbel moeten betalen. bedoeling van EU was vrije handel en VERKEER
Gast Kimble Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: pukje Dit moet op europees niveau opgelost worden kan toch niet zo zijn dat ieder land zijn eigen idiote afwijkende regels heeft en de buitenlanders in een ander land dubbel moeten betalen. bedoeling van EU was vrije handel en VERKEER Dat verkeer (lees vrije verkeer) is wel een ruim begrip als ik de van dale erop nasla; Citaat: ver·keer het; o 1 omgang in de persoonlijke of zakelijke sfeer: het maatschappelijk ~ tussen en met mensen als lid vh bestuurlijke, economische enz. leven 2 het zich bewegen of het vervoer van personen, voertuigen en goederen: autoverkeer, betalingsverkeer, luchtverkeer, scheepvaartverkeer, telefoonverkeer, treinverkeer, woon-werkverkeer
Aanbevolen berichten