Ga naar inhoud

[DM800HD] Ondertitels aanzetten in dvd stream van vlc 1.0.3 naar db 800hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben er net achter gekomen, dat je heel erg makkelijk je harddisk kunt benaderen via de vlc plugin voor de dreambox.

Ik kan nu de films kijken die op mijn harddisk van mijn computer staan, daar ben ik erg blij mee.

Ik probeer alleen ondertitels in beeld te krijgen, maar ik zie niet 1,2,3 hoe dat moet.

Heeft iemand een idee?

(enigma2 - jade 3)

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Sens,hoe heb je dat gedaan,kun je een kleine uitleg geven hoe je dat doet,ik heb VLC player geeinstalleerd en verbinding met de PC(het icoontje is groen,maar waar zet ik de films op mijn PC enz.zou je mij daarin kunnen helpen?

Groet Jo

Geplaatst:

Dag Jo,

je hebt nu contact met je pc?

Heb je bij de vlc player op je pc ook de webinterface aangezet?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Ik heb op de computer vlc 1.0.3 geïnstalleerd.

Sleep het icoontje van vlc naar de map "opstarten" .

Nu start het programma automatisch op, iedere keer dat Windows opstart.

Klik nu met je rechter muisknop (in de opstartmap) op het vlc icoontje en kies "Eigenschappen".

Bij "doel" staat: "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe"

Maak daar de volgende regel van: "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http

Nu start vlc automatisch op in de webinterface mode als je windows opnieuw start . (Dit is nodig om contact te kunnen leggen met je Dreambox)

Als je nu tv kijkt op je dreambox en je klikt op de blauwe knop, dat zou daar vlc moeten staan.

Start vlc en druk op de gele knop (serverlist).

Kies voor "add server" en vul hier het ip-adres van je computer in.

Je kunt ook nog een movie directory specificeren, door bijv. d:/ in te tikken.

Zo, da's best een lijstje.

Mocht je nog vragen hebben, dan zie ik het vanzelf wel weer.

Succes!

Geplaatst:

Bovendien verander ik bij die serverinstellingen de bitrate, resulutie en audio bitrate... voor nog betere kwaliteit.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Bovendien verander ik bij die serverinstellingen de bitrate, resulutie en audio bitrate... voor nog betere kwaliteit.

Je maakt me nieuwsgierig....
Vertel eens als je wilt, misschien kan het bij mij ook verbetert worden, want het viel me op dat de geluiskwaliteit niet super is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jubke
Sens.
als ik de regel verander kan hij het pad niet vinden.

Bedoel je deze regel:
"C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http

Ik denk dat het gedeelte (x86) er tussenuit moet, omdat ik een win7 64bit draai en jij waarschijnlijk een 32 bits windows versie.
Dan zou deze regel denk ik moeten werken:
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http

Geplaatst:
Origineel bericht van: sens
Origineel bericht van: Littlesat

Je maakt me nieuwsgierig....
Vertel eens als je wilt, misschien kan het bij mij ook verbetert worden, want het viel me op dat de geluiskwaliteit niet super is.

Oh, ik zie het al.
Dat is te regelen op de server settings in het menu van de dreambox.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jubke
Sens.
als ik de regel verander kan hij het pad niet vinden.

Is het nog gelukt?

Geplaatst:

die regel wel Sens,maar op de dm8000 moet ik de directorie nog invullen schreef je,geen wonder dat als ik de VLC opstartte hij maar blijft Zoeken...(radertjes)hij zoekt maar de dir.is niet ingevuld,daar zoekt hij naar denk ik.

verder vandaag nog geen tijd gehad om er mee verder te gaan.

je hoort nog van mij.

Groet jo

Geplaatst:

Sens, ik kom niet meer in VLC player in mijn DM8000,hij blijft zoeken naar files zegt hij naar 5 minuten wachten,ik kan ook niet meer op de plaats komen waar ik b.v. het IP adres en de directorie moet invullen.??

weet jij raad?

groet Jo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen