Ga naar inhoud


[REBOX 8000/ 9000] PVR gedrag


Peter38

Aanbevolen berichten

Mijn 8000 is nogal wispelturig m.b.t. de PVR funties. Zo werkt de "commercial skip" functie niet bij opgenomen programma's. Bij een druk op de knop kan ik weer van voor af aan kijken.. Hetzelfde gedrag vertoond de % functie. Versneld vooruitspoelen is een drama. Haperen stilstaan enzv. Het maakt hierbij niet uit of ik, tijdens het afspelen van een opname, tegelijkertijd één of twee programma's opneem. Het is me opgevallen dat, wanneer er problemen zijn, de tijdinfo in de tijdsbalk niet juist is.

 

Vreemd genoeg heb ik deze problemen in veel mindere mate bij een "time shift" uitzending. Op dit moment gebruik ik een externe USB schijf van WD. Om uit te sluiten dat deze de problemen geeft, heb ik ook getest met een Samsung eSata. Helaas met dezelfe problemen.

 

Wie hekent deze problemen. Liever nog: hoe los ik ze op?? Wellicht toch een verkeerde keus m.b.t. de harddisk? Welke combinatie werkt wel goed??

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Peter38
Mijn 8000 is nogal wispelturig m.b.t. de PVR funties. Zo werkt de "commercial skip" functie niet bij opgenomen programma's. Bij een druk op de knop kan ik weer van voor af aan kijken.. Hetzelfde gedrag vertoond de % functie. Versneld vooruitspoelen is een drama. Haperen stilstaan enzv. Het maakt hierbij niet uit of ik, tijdens het afspelen van een opname, tegelijkertijd één of twee programma's opneem. Het is me opgevallen dat, wanneer er problemen zijn, de tijdinfo in de tijdsbalk niet juist is.

Vreemd genoeg heb ik deze problemen in veel mindere mate bij een "time shift" uitzending. Op dit moment gebruik ik een externe USB schijf van WD. Om uit te sluiten dat deze de problemen geeft, heb ik ook getest met een Samsung eSata. Helaas met dezelfe problemen.

Wie hekent deze problemen. Liever nog: hoe los ik ze op?? Wellicht toch een verkeerde keus m.b.t. de harddisk? Welke combinatie werkt wel goed??


Mijn eigen ervaring is dat veel rariteiten te maken hebben met de wat minder voor de hand liggende bediening van dit geheel.

Zi is er enige tijd geleden de oplossing aangedragen om tweemaal op de rode knop te drukken als je éénmaal wilt opnemen, omdat je dan de tijd van standaard 1,5 uur kunt veranderen. Dat werkt op zich goed, als je het meteen doet.
Ik was dat dus eerst vergeten, gisteravond, en herinnerde het me gelukkig, maar als je dan weer op de rode knop drukt blijk je plotseling een tweede programma op te nemen.
Op zich even niet erg, ik heb het laten lopen uit vrees de andere opname te verstoren, en een derde keer op de rode knop gedrukt (voelde me een beetje Van Rossum en Van Oirschot :)) en dan kun je de juiste opname selecteren en de tijd alsnog aanpassen.
Ik heb vervolgens een derde programma gekeken en heb nu inderdaad beide opnames op de disk staan.
VRAAG: bij terugkijken van de ene, een HD opname, meen ik kwaliteitsverlies waar te nemen. Ligt dat aan mij of heeft men dat ook al waargenomen?
VRAAG 2: Het HD programma is verdeeld in twee files, xx.ts en xx.ts1 (overigens zou xx1.ts een betere naam zijn, nu moet je het handmatig aanpassen achteraf). Kent iemand een programma waarmee ik die twee fracties aan elkaar kan breien? En daarna dan met bv dvdshrink er één dvd van kan bakken? Ik moet er nu noodgewongen 2 van maken.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet de Rebox lange opnames opspliten in meerdere delen?

Das wel jammer moet ik zeggen.

Mijn huidige tuner (echostar 5020) heeft op disk ook meerdere files (max 2Gb), maar er wordt een soort index bestand aangemaakt waarin staat uit welke bestanden de hele opname bestaat en dat index bestand is wat je ziet als je de opnames bekijkt vanaf de tuner. Dit is erg handig.

Heeft de Rebox dat niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Journaled is een manier van formatteren van de harde schijf. Volgens mij komen de opnames dan in één stuk. Ik heb de harde schijf ook op journaled geformatteerd. Met formatteren ben je wel al je bestanden op de schijf kwijt - dus eerst back up als je iets belangrijks daar hebt.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harddisk heb ik ook op journaled staan en ik kopieer de opname maar de computer en haal de reclame blokken er uit met AVS Video Editor 4 dat werkt voor mij erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Journaled is een manier van formatteren van de harde schijf. Volgens mij komen de opnames dan in één stuk. Ik heb de harde schijf ook op journaled geformatteerd. Met formatteren ben je wel al je bestanden op de schijf kwijt - dus eerst back up als je iets belangrijks daar hebt.


mijn harde schijf is ook gejournalled, wat dat ook moge betekenen kwa techniek, maar dat is niet de oorzaak of de oplossing.
per ca 4 gb wordt er een niew bestand aangemaakt met een op de verkeerde plaats toegevoegd volgnummer.
nl xx.ts, daarna xx.ts1, xx.ts2 etc.
die moet je om verder te verwerken dan omnummeren naar
xx.ts, xx1. ts, xx2.ts.

zoals boven al aangegeven is avs een leverancier van video edt en video converter,
en dat kan inderdaad met die bestanden overweg.
je krijgt dan een video dvd met de nodige .vob bestanden, dat werkt op zich prima.

alleen storend dat er per bestand van de harde schijf één dvd gebrand moet worden.
ik zou ze liever aan elkaar breien (of gelijk als een bestand op de schijf behhen, nog makkelijker)
en dan met dvdshrink er één dvd van maken.

probeer het maar eens, ook bij jullie zul bij langere opnames, ik denk meer dan ca 2,5 a 3 uur, meer dan één bestand terugvinden.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

als aanvulling kan ik melden dat ik aan het stoeien ben met avs videoconvertor 6 en met convertx2dvd.

 

beide kunnen van meerdere files één maken, zegt de reclame cq de handleiding, met convertx2dvd is me dat nu ook 2x gelukt,

om de een of andere reden is avs videoconvertor 6 één keer vastgelopen, een tweede keer zal ik straks proberen met wat lichtere files.

maar het is dus goed mogelijk de opgespliste files weer samen te voegen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond weer een vervelend iets ontdekt. We zaten al een tijd naar een programma te kijken en ik wilde toch dit hele programma opnemen. Met de Timeshift weer terug naar het begin van de uitzending (ging prima) daarna op de record toets gedrukt. De Rebox ging netjes in opname alleen LIVE dus niet vanaf het begin van de uitzending. 2de poging niet meer mogelijk want de Timeshift buffer was leeg smirk

Mogelijk heeft Rebox deze mogelijkheid niet. Mijn Topfield 4000 voert deze actie altijd perfect uit. Dus zitten we nu maar weer SD uitzendingen te kijken met de topfield. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
De Rebox ging netjes in opname alleen LIVE dus niet vanaf het begin van de uitzending. 2de poging niet meer mogelijk want de Timeshift buffer was leeg smirk


Dit is wel een groot minpunt moet ik zeggen. Heb nu een Echostar 5020 en die doet dat prima (en wordt ook regelmatig gebruikt).
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: ton2207
Ik weet nog twee opties (in die volgorde - al denk ik dat de laatste het probleem misschien beter oplost):

 

1) Fabrieksreset en dan uit en aan

2) Formatteer de harde schijf opnieuw

 

Helaas, beide opties lossen voor mij het probleem niet op. Na verloop van tijd keren de problemen terug. Ik begin te denken aan een softwarefout. Echter: dan zou ik niet alleen moeten staan met dit probleem...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...