Ga naar inhoud

[REBOX 8000/ 9000] PVR gedrag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ton2207
Als je de mogelijkheid hebt kun je nog een andere harde schijf proberen om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Daarna zou ik het ook niet meer weten (of misschien de software er opnieuw opzetten).

Aangezien, gezien de reacties, niemand zich herkend in deze problemen, kan ik van uit gaan dat de fout in mijn installatie zit. Soft of hardware. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de harde schijf de oorzaak is. Ik heb inmiddels twee verschillende harde schijven geprobeerd. Één USB en één eSata. Beide gaven dezelfde problemen. De firmware opnieuw laden heb ik nog niet geprobeerd. Wellicht is dit een oplossing... Bedankt voor het meedenken!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:
Origineel bericht van: sathopper
Gisteravond weer een vervelend iets ontdekt. We zaten al een tijd naar een programma te kijken en ik wilde toch dit hele programma opnemen. Met de Timeshift weer terug naar het begin van de uitzending (ging prima) daarna op de record toets gedrukt. De Rebox ging netjes in opname alleen LIVE dus niet vanaf het begin van de uitzending. 2de poging niet meer mogelijk want de Timeshift buffer was leeg smirk
Mogelijk heeft Rebox deze mogelijkheid niet. Mijn Topfield 4000 voert deze actie altijd perfect uit. Dus zitten we nu maar weer SD uitzendingen te kijken met de topfield. frown

Hoi,
Ik, als niet-topfield bezitter, snap dit even niet.
als je een live uitzending aan het bekijken bent, en je wilt terug naar het begin, en dat kan blijkbaar, betekent dat dus dat de decoder, ook als je dat niet aangeeft, de hele tijd alles wat je kijkt opneemt vanaf het begin?
hoe gaat dat dan als je lekker aan het zappen bent en ergens in valt? Kun je dan ook naar het begin?
Vanuit mijn wat simpele ervaring zou ik zeggen dat je alleen maar dat kunt zien vanaf dat je op de rode knop gedrukt hebt, maar dat is dus niet zo.
Wie kan mij deze handige functie in eenvoudige woorden uitleggen?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

quote=stefan.wolfrum

Hoi,

als je een live uitzending aan het bekijken bent, en je wilt terug naar het begin, en dat kan blijkbaar, betekent dat dus dat de decoder, ook als je dat niet aangeeft, de hele tijd alles wat je kijkt opneemt vanaf het begin?

Klopt vanaf het moment dat je naar die zender bent gaan kijken. Deze functie kan wel op de meeste ontvangers worden uitgeschakeld zoals ook in mijn TF4000. Scheelt weer stroom omdat de Harddisk dan in sleep kan.

hoe gaat dat dan als je lekker aan het zappen bent en ergens in valt? Kun je dan ook naar het begin?

Nee de timeshift gaat in werking vanaf het moment dat je naar dat kanaal bent gaan kijken

Vanuit mijn wat simpele ervaring zou ik zeggen dat je alleen maar dat kunt zien vanaf dat je op de rode knop gedrukt hebt, maar dat is dus niet zo.

Simpel de ontvanger neemt alles op wat je kijkt. Echter alleen van het laatste kanaal waar je naar zit te kijken. 1xzappen en je bent alles weer kwijt. Door op de play toets te drukken kun je zien hoever je terug kan in de tijd en dit ook doen met de terugspoeltoets

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
bedankt, dat snap ik!

en nu de gewetensvraag: doet de rebox 9000 dat nu wel of niet?

Nee ik heb het meerdere malen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om de timeshift buffer ook op te nemen. frown
Geplaatst:

die kan ik wel vinden als ik de disk via de pc bekijk.

als je nu kijkt wat je alsnog vanaf het begin wilt opnemen, dan na afloop vooral niks doet aan de rebox (vooral niet zappen en zo) en vanaf je pc de timeshift.ts kopieert, heb je 'm dan niet?

Geplaatst:
Origineel bericht van: sathopper
quote=stefan.wolfrum
Hoi,
Klopt vanaf het moment dat je naar die zender bent gaan kijken. Deze functie kan wel op de meeste ontvangers worden uitgeschakeld zoals ook in mijn TF4000. Scheelt weer stroom omdat de Harddisk dan in sleep kan.

Nee de timeshift gaat in werking vanaf het moment dat je naar dat kanaal bent gaan kijken

Simpel de ontvanger neemt alles op wat je kijkt. Echter alleen van het laatste kanaal waar je naar zit te kijken. 1xzappen en je bent alles weer kwijt. Door op de play toets te drukken kun je zien hoever je terug kan in de tijd en dit ook doen met de terugspoeltoets

Dit vind ik interessant,
sinds ik mijn HDD heb geïnstalleerd heb ik nooit erna gebruik gemaakt van de time shift, maar toch vond ik in mijn HDD een time shift data-file groter dan 3GB, nu vraag ik me af wat dit eigenlijk in houdt ?

GOM player kon dit niet echt afspelen kreeg wel plaatjes, bedoel hier mee dat als je ergens in de tijdsbalk van de GOM klikte je een foto op het beeld zag, ik snap het verder ook niet lijkt net of GOM hangt, maar dat is niet zo, want hij reageert op elk tik op de balk en vrij snel.....????????????????????
Geplaatst:

volgens mij is dat dus de file waar sathopper het over heeft, en ik kan die ook gewoon vanaf de rebox naar mijn pc kopiëren en bewerken (= lezen, branden) met de inmiddels meerdere keren genoemde programma's.

alles bij elkaar toch wel een leuk systeem wat ik nog niet kende.

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
volgens mij is dat dus de file waar sathopper het over heeft, en ik kan die ook gewoon vanaf de rebox naar mijn pc kopiëren en bewerken (= lezen, branden) met de inmiddels meerdere keren genoemde programma's.
alles bij elkaar toch wel een leuk systeem wat ik nog niet kende.

Ik heb deze Timeshift buffer files ook gevonden maar kan ze met GOM slecht afspelen. Soms helemaal niet soms schokkerig of alleen stilstaand beeld.

Voor noodgevallen zou het een optie zijn maar als ik lekker onderuit gezakt op de bank zit en de PC staat uit is het toch handig als het via de AB ook werkt. smile
Geplaatst:

zeer waar.

andere vraag is waarom een file die timeshift.ts heet moeilijker afspeelbaar zou zijn dan een file die xx.ts heet.

dat is moeilijk voorstelbaar.

er moet dus iets anders aan de hand zijn.

misschien, omdat die timeshift file 4 gb groot is?

nou speel ik nooit af via de rebox, ik kopieer de file altijd.

ik bedenk me nu dat dat het probleem kan wezen, want de internetinterface van de rebox is nogal traag. het kopieren naar de pc gaat schoksgewijs. dus lezen vanaf de rebox zal dan ook wel schoksgewijs gaan, en dat is bij grote files eerder het geval.

Geplaatst:

Vanavond weer een vastloper op een ongewenst moment.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen