Ga naar inhoud


[cubecafe 250s] Image inlog probleem


Grolschke

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje een ABcom image draaien in mijn Cubecafe 250, nu wil ik met totalcommander inloggen in de box, maar dat lukt op een of andere manier niet. Via mijn browser kom ik er wil in met username en pw, maar als ik deze ingeef bij total commander lukt het niet.

 

Kan het zijn dat ik hiervoor een andere username en pw moet gebruiken? Zo ja, wie weet welke dat moet zijn?

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Standaard is het bij de Abcom-images root/ipbox. Wachtwoord in de webbrowser en TC(telnet) hoeft(en zal bij jou) niet hetzelfde zijn.

 

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je drie opties hebt.

 

1. niks doen en gewoon naar de huidige image kijken.

2. opnieuw flashen

3. of proberen het wachtwoord te resetten zonder te flashen:

============== ===========================

Dit zag ik in mijn handleidingen ergens staan voor de dreambox maar werkt ook voor de Ipbox.

 

You can do the password reset from within the dreambox by doing the following:

1- the password is saved within filename called passwd under sub-directory var/etc

2- you have to download a plugin called Tuxbox Commander, here is the full explanation, you must be connected to the internet:

a- go to setup / blue-panel / addons / Download & install / plugins / tuxcom 1.16 "or latest rev"

b- select this plugin & press OK, yes to download, so now the downloaded file is stored under plugins

c- go back to blue-panel / plugins / select the files you just downloaded & press OK

d- scroll down on the left panel to the directory /var, then etc and find file called passwd

e- press 4 to edit this file

f- you will see 4 lines, where the 1st line contains the password and look like this= root:JAx4scY.u7P:0:0::/:/bin/sh

g- now you have to change the characters between the first 2 colons, ie between :xxxx: using the remote control, with the following (case sensitive) characters which is the encryted format of the original password dreambox.

the characters are V26.Uf.kSvoYg

h- the first line should look like this

root:V26.Uf.kSvoYg:0:0::/:/bin/sh

now save the changes and exit all the way, reboot your receiver and then you can login with user name: root

and password: dreambox (ipbox)

 

 

NOTE: using this way NO files, images or settings are deleted, while with factory reset you will loose everything.

================= ===========================

suc 6

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, maar de oplossing die jij geeft, geldt niet voor een abcom image, deze is anders dan een DM image.

 

Ben idd bang dat ik naar deze image moet blijven kijken (hij is wel rete stabiel).

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd een fantastisch progje, maar blijft bij dat ik niet kan inloggen op de box.

Heb ook al een tread op denktenk geopend, maar ook daar krijg ik geen oplossing......

 

De enige oplossing is waarschijnlijk een andere image.

 

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...