Gast Herco Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Even een vraagje voor de kenners: Ik heb vandaag een leuke buizenradio gekregen, een phillips b5x62a uit 1956. Er komt nog redelijk geluid uit, maar vooral op de FM met een lichte brom en het geluid is erg zacht. Op de andere banden is het geluid veel harder. Nu hoeft 'ie van mij niet perfect te spelen, is meer voor de sier, maar misschien dat ie met een kleine ingreep ook op FM weer beter speelt? Zijn er bijvoorbeeld vaak bepaalde buizen versleten o.i.d.? Ook het 'katteoog' doet het niet, is daar nog wat voor te krijgen? Ben benieuwd, vind het altijd wel leuk om met 'oud spul' te hobby-en maar met buizenradio's ben ik (nog) niet echt bekend..
satencom Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 oeps dat is lang geleden ik er veel van die oude radio's gemaakt maar kijk hier ook >even< Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Steve Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 heb je de binnen antenne van de radio wel angesloten ? http://home.hccnet.nl/piet.blaas/b5x62a.htm
Gast Herco Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Bedankt voor de links, staat leuke info tussen! De binnenantenne is inderdaad aangesloten..
fast_freddy Geplaatst: 15 februari 2010 Geplaatst: 15 februari 2010 Hoi. ik heb nog wel wat buizen liggen. misschien zit er wat tussen.... gegroet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen