Ga naar inhoud

Politieauto ramt fietser

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
... de man die klaarblijkelijk niets fout deed het ziekenhuis in of erger dood.

Quote politiebericht: De fietser die zonder verlichting over het trottoir reed

Als hij geen licht op z'n fiets heeft kan je hem ook moeilijk zien.
Dus wat deed de fietser fout....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pretpat
Ik word doodmoe van al die fietsers zonder licht. En als je ze voor hun flikker rijdt is het altijd de schuld van de automobilist. Dus goed van de agenten om hem aan te spreken. Hun "overtuigingsmethode" moet misschien nog iets aan gewerkt worden...

Pat
Laten we het maar niet over sommige automobilisten hebben, die kunnen er ook wat van met hun duffe kop. Ik rijd fiets, motor en auto. Op de fiets en de motor willen ze mij toch regelmatig vermoorden. op de fiets vooral op rotondes, en op de motor op kruisingen. In de auto voel ik mij relatief veiling. Daar heb je weer last van bumperklevers. Daar mag van mij een boete van 1000 euro op (ik weet niet hoeveel die is nu...). We kunnen nog veel verbeteren in het verkeer, beginnende bij ons zelf. Maar om nou iemand aan te rijden omdat ie geen licht aanheeft, en op de stoep rijd, staat niet in verhouding met het vergrijp. Of er moeten bepaalde omstandigheden zijn (fietser had geladen pistool in de hand ofzo eek).
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Fatfreddy
... de man die klaarblijkelijk niets fout deed het ziekenhuis in of erger dood.

Quote politiebericht: De fietser die zonder verlichting over het trottoir reed

Als hij geen licht op z'n fiets heeft kan je hem ook moeilijk zien.
Dus wat deed de fietser fout....

Niets als je het bericht tenminste gelezen hebt. De man die op het fietspad reed deed niets fout de man op het trottoir echter wel.

Als je dan toch quote doe het dan goed:

De eerdere berichtgeving over de hardleerse fietser die door een politieauto is aangereden klopt niet. De fietser die zonder verlichting over het trottoir reed, blijkt niet dezelfde fietser te zijn als de aangereden fietser. De 35-jarige fietser die werd aangereden, deed niets fout, maar werd door de politieagent over het hoofd gezien.
Geplaatst:

Ik zit beroepsmatig heel wat uurtjes op de weg in Amsterdam en het is aan de oplettendheid van de automobilist te danken dat er in Amsterdam niet elke dag 200-300 fietsers worden doodgereden.

De meeste fietsers doen maar wat:

-door rood rijden

-bellen tijdens het fietsen

-geen licht voeren

-geen richting aangeven

-niet omkijken als ze van richting veranderen of om een plas heenrijden

-rode verlichting voor en witte verlichting achter voeren

-zware tassen aan het stuur

-etc.etc.

En dan nog het liefste een cocktail van bovengenoemde gedragingen.

Gr. Remi

.

Geplaatst:

ik ben al jaren loodgieter in amsterdam en moet daarbij veel door de stad heen met de auto.

als ik 1 euro krijg voor elke keer dat een fietser voor mijn auto is geschoten....

ze kijken echt nergens naar.

vooral als er een vrouw op een fiets zit houdt ik zelfs afstand,dat is gewoon levensgevaarlijk!! :D

het is inderdaad jammer dat net die fietser geraakt is door de politie en ik ben zelf ook geen grote fan van de politie maar ik wordt er niet echt warm of koud van.

juist omdat ik weet wat voor gedrag een doorsnee fietser met zich meeneemt.

en omdat de fietser ongedeerd bleef behoort dit eigenlijk niet eens tot een discussie.....toch?

Geplaatst:

Het zal best dat er een hoop fiets(t)ers zijn die zo rijden zoals je beschrijft en dan vooral in Amsterdam. Wat mij tegen staat is de generaliserende opmerking dat dit voor de doorsnee fietser geld.

Geplaatst:

jongens toch,

het zijn "mede weggebruikers" en alle weggebuikers hebben wel hun eigengereide houding ten aanzien van het wegverkeer.

de politie is ook zo'n club die zich een en ander permitteert.

en waar gereden wordt gebeuren ongelukken

immers de ogen in "je achterkop" of een 360 graden rader hebben we nog niet ontwikkeld.

dus iedereen let principieel op de andere, ter voorkoming van ongelukken, en dat is een plicht in het wegverkeer.

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

• Moderator
Geplaatst:

Fatfreddy, je had gelijk, mijn quote was niet juist.

Goed lezen, laat op de avond, lukt mij kennelijk niet meer.

Terzake, het probleem is ontstaan, toen de wetgever bepaalde, dat de automobilist bij een aanrijding met een fietser altijd schuld draagt.

Fietsers hebben dit gegeven aangegrepen, om zich niet meer aan de wegenverkeerswet te hoeven houden.

Ook ik heb wel eens een fietser in het donker over het hoofd gezien, ik had geen enkele kans, hij voerde geen licht en was plotseling daar. Liep gelukkig voor alle partijen zonder schade af. Daarna onderweg wel eens fietsers direct daarop aangesproken, waarbij de meesten alsnog hun verlichting aanschakelden

Je hoort altijd beginnende automobilisten mopperen, over fietsverlichting, terwijl zij zelf een week daarvoor geen licht op een fiets voerden. Men kan zich niet verplaatsen in de andere weggebruiker.

Daarom zou het ook bijvoorbeeld eens goed zijn, tijdens de rijopleiding, verplicht een uurtje met een vrachtwagen mee te moeten rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dit bericht uit het dagblad van het noorden werd vandaag als "nieuws" op de site van de Telegraaf geplaatst.

Uiteraard wekte dat een paar honderd reacties op met nogal wat verwensingen aan het adres van de politie, en aanverwante gezagsdragers. Deze werden op de site van de Telegraaf geplaatst.

Ik heb tot tweemaal toe een berichtje gezonden dat het bericht niet klopte en dat het al gerectificeerd was door de politie. Beide malen kreeg ik een berichtje dat het niet voldeed aan de "huisregels".

Conclusie: De Telegraaf is goed in het kritiek afgeven op anderen, doch kan zelf geen enkele kritiek verdragen.

T B

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Terzake, het probleem is ontstaan, toen de wetgever bepaalde, dat de automobilist bij een aanrijding met een fietser altijd schuld draagt.
Fietsers hebben dit gegeven aangegrepen, om zich niet meer aan de wegenverkeerswet te hoeven houden.

De "fietser" is de zwakke partij in het verkeer!
Dat maakt de automobilist niet automatisch schuldig!
Wel ligt de bewijslast bij het gemotoriseerd verkeer en dat kan
verdomd lastig zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen