ronaldsl Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Hoi, Hoe moeilijk kan het zijn, maar ik kom er niet uit. Ik wil tussen een lapdoos en mn vaste pc alles kunnen uitwisselen. In XP was het zo klaar, maar in W7 ? Ik snap er helemaal niets van, ondanks wizzards en wachtwoorden etc..... Ik wil gewoon dat beide pc's elkaar HELEMAAL zien en dan ook ALLES met elkaar mogen delen en ook de printer die aan de gewone pc hangt. Heeft iemand een eenvoudige duidelijke uitleg ? Ik hoor het graag. Groet, Ronald
Crest Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 Je moet de Homegroup verlaten. Dat werkt namelijk prima wanneer er pc's zijn die Windows 7 hebben. Wanneer op andere pc's geen Windows 7 staat, dan moet je de homegroup verlaten. Dat doe je als volgt. Ga naar Network and Sharing Center. Dan naar Homegroup en vervolgens leave Homegroup. Dan gaat het delen met XP weer prima.
ronaldsl Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 niemand verder die me dit kan OF wil vertellen ? groet, ronald
Gast Kimble Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Wellicht heb je iets aan deze of deze uitleg. Heb het zelf nog niet gedaan/geprobeerd omdat dit de eerste PC is met Windows 7. De rest draait XP of Linux.
lock Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Je wilt ALLES delen, dat kan je volgens mij niet instellen, maar je kan wel VEEL delen. Ik had het hier in 10 minuten voor elkaar, uitleg: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/thuisgroepaanmaken.php "That's another fine mess you've got me into"
Gast Kimble Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Origineel bericht van: lock Je wilt ALLES delen, dat kan je volgens mij niet instellen, maar je kan wel VEEL delen. Ik had het hier in 10 minuten voor elkaar, uitleg: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/thuisgroepaanmaken.php Lees het stukje: Citaat: Nieuw geintroduceerd in Windows 7 zijn thuisgroepen. Met een thuisgroep (homegroup) kan er snel een thuisnetwerk gecreeerd worden om zodoende makkelijk video's, foto's, printers en andere bestanden te kunnen delen. Je kunt zelf bepalen wat je wel en wat je niet wilt delen qua bestanden en apparatuur, hierbij moeten andere computers moeten wel voorzien zijn van Windows 7 om zich aan te kunnen melden bij een thuisgroep Denk dat de topic starter het met XP wil doen. Mij nog niet gelukt na een eerste poging, dus zal het eea op de site van MS op gaan zoeken.
kaelem Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Zoek eens in de nieuwsgroepen naar network magic pro van cisco. Heb het hier op alle pctjes draaien en is echt heel simpel om een netwerk in te stellen. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
lock Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Origineel bericht van: Kimble Denk dat de topic starter het met XP wil doen. Mij nog niet gelukt na een eerste poging, dus zal het eea op de site van MS op gaan zoeken. niet goed gelezen,dit staat er : beide pc's hebben W7 "That's another fine mess you've got me into"
ronaldsl Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 jongens (???) allemaal bedankt voor de reacties, ik ga er morgen ff mee bezig..... ronald
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen