tayram Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 als ik in mijn dm600c een harde schijf plaats kan ik dan bijvoorbeeld naar rtl4 kijken en sbs6 opnemen. misschien stomme vraag maar ik weet de antwoord niet. anders hoef ik geen harde schijf aanschaffen.
wortellica Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Dat kan alleen als de beide zenders zichzelf in dezelfde transponder bevinden.
tayram Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: wortellica Dat kan alleen als de beide zenders zichzelf in dezelfde transponder bevinden. ik kijk ziggo. dan zijn ze toch allemaal in dezelfde transporder. toch. of zie ik dat verkeerd. en hoe moet ik dat doen. kun je misschien wat informatie geven. of doet de box alles automatisch dat ik niks extra's te instellen.
the boss Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Net even geprobeerd,hier wil het niet met 1 kabel tuner. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
tayram Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: the boss Net even geprobeerd,hier wil het niet met 1 kabel tuner. Grtz. Mensen zeggen op sommige forums die dat wel kan. maar ik weet niet precies hoe. Je moet wat instellingen veranderen maar wat??? ik gebruik PLI.
bigtwin Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Voor iedere gelijktijdige opname heb je een tuner nodig, behalve als je via sat kijkt en twee zenders toevallig op dezelfde transponder zitten. Als stelregel kun je aanhouden dat het aantal tuners gelijk is aan het aantal opnames dat je gelijktijdig kunt maken. In het geval van de 600 dus 1. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
tayram Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: bigtwin Voor iedere gelijktijdige opname heb je een tuner nodig, behalve als je via sat kijkt en twee zenders toevallig op dezelfde transponder zitten. Als stelregel kun je aanhouden dat het aantal tuners gelijk is aan het aantal opnames dat je gelijktijdig kunt maken. In het geval van de 600 dus 1. dan is het echt jammer. ik wou heel graag tegelijk kijken en opnemen. Het gaat dus niet.
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 gewoon een tweede receiver erbij kopen als 1 opnemen en 2 kijken belangrijk is misschien een nieuwe of een tweedehands of een dvb-c kaart voor de pc ciao Vienna Ultravox
tayram Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch gewoon een tweede receiver erbij kopen als 1 opnemen en 2 kijken belangrijk is misschien een nieuwe of een tweedehands of een dvb-c kaart voor de pc ciao ja inderdaad als dat niet anders kan - of misschien een dm7025 met dubbele dvb-c tuner - ik moet over nadenken wat ik beste kan doen - ik wil eigenlijk overstappen naar dm800 met een dvb-c tuner maar daar heb je ook alleen maar 1 tuner.
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 bedenk dat je tzt ook enkel nog HD zenders zult willen kijken sd-receiver met hd uitzendingen opnemen kan natuurlijk niet. ciao Vienna Ultravox
tayram Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch bedenk dat je tzt ook enkel nog HD zenders zult willen kijken sd-receiver met hd uitzendingen opnemen kan natuurlijk niet. ciao dan misschien een DM8000(koning of dreambox). alleen ik kan (mag)zoveel geld niet uitgeven. en hd uitzendingen zijn wel leuk - maar ja op dit moment heb je niet zoveel aan (te weinig hd uitzendingen) vind ik - als ik tegelijk kijken en opnemen kan ik mijn oude panasonic (analoge) hardisk recorder weg doen - dan heb ik meer ruimte in mijn tv kast
rai Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Het maakt dus niet uit of het nu Kabel (DVB-C), SAT (DVB-S) of DVB-T is. De manier van uitzenden is hetzelfde. Zitten de kanalen in dezelfde stream, dan kan je met 1 tuner af. Zo kan een dreamvox 800 zonder problemen zo'n 6 kanalen tegelijk opnemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen