Busje komt zo Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Hallo allemaal, Een tijdje terug vertelde iemand (weet niet meer wie of waar) dat de kwaliteit van DVB-C tegenwoordig beter is dan die van DVB-S. Klopt dat? Gr. Remi .
Mrbeam Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Ligt er een beetje aan welke zenders je bedoeld. Ned 1 t/m 3, RTL-4 t/m 8, SBS6, Net5, Veronica en Film1/Sport 1 worden op de kabel in 8 mbit doorgegeven en via de satelliet via VBR gem rond de 3 Mbit. Vele andere buitenlandse zenders worden vaak via de kabel in een lagere kwaliteit doorgegeven. Verder zitten er op de kabel zenders die niet via de satelliet worden doorgegeven en omgekeerd zijn er ook de nodige. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
The Pope Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Nou, ik ben ervan overtuigd dat DVB-C kwalitatief beter is. Jarenlang de kabel afgezworen, maar sinds het digitale gebeuren wint bij mij de kabel veel meer terrein.
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Deze hele discussie bestaat al en het zou beter zijn aanvullingen of commentaar daar te plaatsen KLIK ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
lock Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: The Pope Nou, ik ben ervan overtuigd dat DVB-C kwalitatief beter is. Jarenlang de kabel afgezworen, maar sinds het digitale gebeuren wint bij mij de kabel veel meer terrein. Bij mij ook; Sat is naar boven verhuisd, voor de hobby en beneden kijken we Interactief/HD , prachtig! "That's another fine mess you've got me into"
Busje komt zo Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Had ik niet gezien. Maar is ook niet helemaal dezelfde, want die discussie gaat over HD-TV. Ik heb helaas nog geen HDTV. Gr. Remi .
pukje Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 was laats op bezoek bij iemand met telenet digitale TV ik schrok van het slechte beeld ,ben natuurlijk sat gewend
Moderator ceesv Geplaatst: 16 januari 2010 Moderator Geplaatst: 16 januari 2010 Zoals Mrbeam al schreef, heb je tegenwoordig, wanneer je voor kwaliteit en kwantiteit gaat zowel DVB-S als DVB-C nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Ik had hier Tv via de glasvezel (dan wel niet met digitale ontvanger) maar ben er sinds 31 dec gelukkig weer vanaf en heb zelfs beter beeld via de cai. Heb ook digitenne geprobeerd, maar ook snel weer terug gebracht. Wil ik echt genieten dan gaat de sat ontvanger aan daar kan nog steeds weinig tegen aan. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
druid Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 het gaat erom wat de kabel exploitant en de satelliet aanbieder ermee doen. je kan het niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. ik heb een tijdje upc direct gehad, beeldkwaliteit om te huilen maar vroeger was mijn casema ook slecht. Ligt echt aan de aanbieder. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Codx Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Het maakt op zich niks uit welk platform er gebruikt wordt (kabel, sat, iptv, terrestrisch) Technisch gezien kunnen ze allemaal dezelfde kwaliteit leveren als de aanbieder daar maar voor kiest, en daar zit het probleem. Canal Digitaal propt liever veel zenders in matige beeldkwaliteit op hun transponders omdat de transponderhuur duur is. Gemiddeld bitrate SD 2-4 mbit / HD 5-9 Mbit Op de kabel speelt dit probleem de komende jaren niet omdat er bandbreedte ten over is. Kortom kanalen worden door de kabel aanbieder meestal 1 op 1 van de bron doorgegeven en levert daarmee de beste kwaliteit. Gemiddeld bitrate SD 4-8 Mbit / HD 8-15 Mbit Digitenne kent bijna iedereen door zijn slechte beeldkwaliteit, het staat er om bekend. Maar dat is ook gewoon een keus van KPN omdat zie liever meer kanalen doorgeven dan in fatsoenlijke kwaliteit uitstralen. Bitrate 1-4 Mbit IPTV kan ook perfecte kwaliteit leveren maar de bottleneck hier is de last mile verbinding naar de consument toe. Zolang deze nog niet garandeerbaar genoeg bandbreedte levert zal er gekozen worden om de kanalen in lagere kwaliteit aan te bieden. Uiteraard heb je ook nog de ervaring van de kijker. Helaas is niet iedereen getraind om verschillen in beeldkwaliteit te herkennen, daarnaast geeft de ene digibox gewoon wat betere beeldkwaliteit dan de andere. Verder heb je ook mensen die 100 euro aan HDMI kabels uitgeven en dan rustig beweren dat het uitmaakt. Dus er is ook een stukje "eigen beleving" zullen we maar zeggen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 16 januari 2010 Moderator Geplaatst: 16 januari 2010 Uit alle reacties uit de twee topics over dit thema, heb ik de conclusie getrokken, dat er veel plaatselijke invloeden spelen, die de kwaliteit bepalen bij kabel. Soms is het beter, soms slechter. Bij satelliet is de kwaliteit bij iedereen hetzelfde. (Alleen wordt ook die kwaliteit in hoge mate bepaald door de gebruikte ontvanger/beeldscherm.) Of in de toekomst er genoeg capaciteit is bij kabel weet ik zonet nog niet. Het is nog maar de vraag, of bijvoorbeeld de duitse zenders op de kabel ook in HD beschikbaar gaan komen. Met een draaibare, of multi-schotel ligt de gehele wereld voor het ontvangen. Wat digitenne betreft, ik zag net een reclame van een kabelaar, waar de buurman toch maar bij zijn buurvrouw gaat kijken, omdat zijn (digitenne) antenne al bewegend door de kamer geen blokjesvrij beeld geeft. Digitenne is een keuze, die je niet wilt maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Kimble Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: ceesv Wat digitenne betreft, ik zag net een reclame van een kabelaar, waar de buurman toch maar bij zijn buurvrouw gaat kijken, omdat zijn (digitenne) antenne al bewegend door de kamer geen blokjesvrij beeld geeft. Digitenne is een keuze, die je niet wilt maken. Klopt. Ik zit op de grens Groningen/Drenthe en kan kiezen uit de zender te Groningen of Smilde (enigste verschil is dat ik dan of RTVNoord of RTVDrenthe heb). Kwa lokatie is voor mij de afstand gelijk naar beidde zenders. Een binnenantenne is een regelrechte ramp. Loop je langs de antenne dan of bevroor het scherm of het gaf blokkerig beeld. Er zit inmiddels een buitenantenne die boven het dak uitsteekt en alleen stoort als er brommers voorbij komen (auto's geen probleem). Wat me wel bevreemd is dat de ontvangers op de eerste etage wel goed functioneren. De kabel die ik gebruik hier beneden is van a-kwaliteit en de antenne is van Funke. Specs: Channel: 21 - 69 Gain: 9 - 15dB Frequency Range: UHF: 470-862MHZ VHF: 174-240MHz Nu is mijn oog gevallen op een andere antenne van Triax. Specs: Omnidirectional (en daar stoei ik dus mee, daar de Funke gevoelig is voor een andere stand) Channel: 21 - 69 Frequency Range: 470-862 Mhz Power: 5 Volts supplied by DVB-T reciever Gain: 16 dB Current: 22 mA Ruisgetal: 2.5 dB Verders is het zeer zeker geen sat-kwaliteit.
satcat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: lock beneden kijken we Interactief/HD Hoeveel kilo ben je al kwijt? en wat moet je allemaal doen om TV te kunnen kijken?
druid Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: ceesv Uit alle reacties uit de twee topics over dit thema, heb ik de conclusie getrokken, dat er veel plaatselijke invloeden spelen, die de kwaliteit bepalen bij kabel. Soms is het beter, soms slechter. Bij satelliet is de kwaliteit bij iedereen hetzelfde. (Alleen wordt ook die kwaliteit in hoge mate bepaald door de gebruikte ontvanger/beeldscherm.) nee, satteliet ist net als kabel, hoe je aanbieder het uitzend is zoals je het ontvangt. Dat heeft niet met lokale omstandigheden te maken maar hoe het vanaf moment 1 door de leverancier wordt uitgezonden. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen