Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren de Engenius 11N Wireles Gigabit Client Bridge besteld. Vandaag door de post afgeleverd. De pret was snel over. Ik heb namelijk ingelogd zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing (IP 192.168.1.2) Ik kreeg toen netjes het inlogscherm voor username en pasword, maar toen hij de bridge in ging kreeg ik de start pagina een fractie van een seconde te zien waarna hij weer weg viel en vervolgens met heel korte tussen pozen weer terug kwam. Deze tijd is zo kort, dat je niet eens wat kunt aanklikken om wat in te stellen. Grote teleurstelling dus. 1)Zou iemand weten waar dit door komt of hoe ik dit kan oplossen? 2)is b.v het mogelijk om er van buitenaf de firmware er opnieuw in te zetten? 3) of is de enige mogelijkheid om het ding terug te sturen?

 

B.V.D Gerrit


Geplaatst:

Oeps, heb ik het type niet vermeld, Ik heb de EnGenius ECB9500 en niet het type dat jij aangeeft(ECB 9750 Users Manual) In de bijgesloten handleiding staat ip = 192.168.1.2 met dit ip kom ik ook in de bridge maar de eerste pagina die hij laat zien valt steeds weg net alsof hij steeds de connectie verliest en weer terug komt. Ben bang dat hij terug moet. de firmware er opnieuw op zetten gaat blijkbaar alleen vanuit het apparaat zelf en niet van buitenaf met een tooltje

 

Gerrit

Geplaatst:

soms zitten er nog wel eens reset knopjes op, klein gaatje, meestal aan de achterkant, waar je een naaldje induwt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Geen probleem, via google

ECB9500 manual

 

Default is nog steeds 192.168.0.1

 

Geef je eigen PC een IP adres uit dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.0.7) en kijk dan of ping 192.168.0.1. werkt. Dan weet je dat de bridge op dat IP adres zit. Vervolgens open je dit IP adres in je browser en kun je 'm beheren.

 

Succes!

 

 

Geplaatst:

Lees mijn bericht eens goed a.u.b volgens mij heb ik duidelijk geschreven dat ik via de web browser in de Engenius kan komen middels het door mij vermelde IP adres. Alleen als ik admin, admin heb ingevoerd gaat hij naar het eerste menu in de EnGenius. Daarna valt dit eerste menu weg en komt om een aantal seconden voor een enkel ogenblik terug om vervolgens weer te verdwijnen. Dus voor de duidelijheid ik kom in het aparaat maar daarna blijft de pagina knipperen. Dit op 2 verschillende pc`s geprobeert met het zelfde negatieve resultaat.

 

Gerrit

Geplaatst:

Mijn Manual zegt het volgende

 

2.2 IP Address Configuration

This device can be configured as a Bridge/Router or Access Point. The default IP

address of the device is 192.168.1.2 (In Client Bridge Mode as default)In order to log into

this device, you must first configure the TCP/IP settings of your PC/Notebook. 192.168.1.21

 

Trouwens mijn firmware is versie 2.1 en niet 1.0 in 1.0 wordt ip 192.168.0.1 genoemd dat klopt maar zoals al omschreven kom ik met IP 192.168.1.2 gewoon in de Bridge maar dat is het probleem niet.

 

Gerrit

 

Gerrit

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerritvogels2
Lees mijn bericht eens goed a.u.b volgens mij heb ik duidelijk geschreven dat ik via de web browser in de Engenius kan komen middels het door mij vermelde IP adres. Alleen als ik admin, admin heb ingevoerd gaat hij naar het eerste menu in de EnGenius. Daarna valt dit eerste menu weg en komt om een aantal seconden voor een enkel ogenblik terug om vervolgens weer te verdwijnen. Dus voor de duidelijheid ik kom in het aparaat maar daarna blijft de pagina knipperen. Dit op 2 verschillende pc`s geprobeert met het zelfde negatieve resultaat.

Gerrit


Ander kabeltje geprobeerd?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Zet eens spamblockers/pop-up blockers in je browser uit.

Gebruik je Internet Explorer? Heel veel fabrikanten ondersteunen namelijk alleen IE... frown

En als je IE gebruikt, probeer dan eens firefox of opera als browser.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Net als bigfellow vermoed ik dan dat het in je browser en mogelijk icm pop-up blocker zit...

Overigens hebben sommige apparaten meerdere IP adressen waar ze op reageren.

 

Geplaatst:

Ik ben er uit. eerst heb ik de popup blokker uitgezet maar dat hielp niet. Daarna de webbrowser Opera geinstaleerd en ja hoor nu kon ik de nodige settings aanpassen nadat ik op het aparaat had ingelogd. wat mij betreft kan er een slot op.

 

Gerrit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...