gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Gisteren de Engenius 11N Wireles Gigabit Client Bridge besteld. Vandaag door de post afgeleverd. De pret was snel over. Ik heb namelijk ingelogd zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing (IP 192.168.1.2) Ik kreeg toen netjes het inlogscherm voor username en pasword, maar toen hij de bridge in ging kreeg ik de start pagina een fractie van een seconde te zien waarna hij weer weg viel en vervolgens met heel korte tussen pozen weer terug kwam. Deze tijd is zo kort, dat je niet eens wat kunt aanklikken om wat in te stellen. Grote teleurstelling dus. 1)Zou iemand weten waar dit door komt of hoe ik dit kan oplossen? 2)is b.v het mogelijk om er van buitenaf de firmware er opnieuw in te zetten? 3) of is de enige mogelijkheid om het ding terug te sturen? B.V.D Gerrit
jopiesat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Ik denk dat de handleiding hier staat: Handleiding Volgens de handleiding is het default adres 192.168.0.1. Succes!
gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Oeps, heb ik het type niet vermeld, Ik heb de EnGenius ECB9500 en niet het type dat jij aangeeft(ECB 9750 Users Manual) In de bijgesloten handleiding staat ip = 192.168.1.2 met dit ip kom ik ook in de bridge maar de eerste pagina die hij laat zien valt steeds weg net alsof hij steeds de connectie verliest en weer terug komt. Ben bang dat hij terug moet. de firmware er opnieuw op zetten gaat blijkbaar alleen vanuit het apparaat zelf en niet van buitenaf met een tooltje Gerrit
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 soms zitten er nog wel eens reset knopjes op, klein gaatje, meestal aan de achterkant, waar je een naaldje induwt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Ook al gedaan maar het probleem blijft hetzelfde. Gerrit
jopiesat Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Geen probleem, via google ECB9500 manual Default is nog steeds 192.168.0.1 Geef je eigen PC een IP adres uit dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.0.7) en kijk dan of ping 192.168.0.1. werkt. Dan weet je dat de bridge op dat IP adres zit. Vervolgens open je dit IP adres in je browser en kun je 'm beheren. Succes!
gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Lees mijn bericht eens goed a.u.b volgens mij heb ik duidelijk geschreven dat ik via de web browser in de Engenius kan komen middels het door mij vermelde IP adres. Alleen als ik admin, admin heb ingevoerd gaat hij naar het eerste menu in de EnGenius. Daarna valt dit eerste menu weg en komt om een aantal seconden voor een enkel ogenblik terug om vervolgens weer te verdwijnen. Dus voor de duidelijheid ik kom in het aparaat maar daarna blijft de pagina knipperen. Dit op 2 verschillende pc`s geprobeert met het zelfde negatieve resultaat. Gerrit
gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 Mijn Manual zegt het volgende 2.2 IP Address Configuration This device can be configured as a Bridge/Router or Access Point. The default IP address of the device is 192.168.1.2 (In Client Bridge Mode as default)In order to log into this device, you must first configure the TCP/IP settings of your PC/Notebook. 192.168.1.21 Trouwens mijn firmware is versie 2.1 en niet 1.0 in 1.0 wordt ip 192.168.0.1 genoemd dat klopt maar zoals al omschreven kom ik met IP 192.168.1.2 gewoon in de Bridge maar dat is het probleem niet. Gerrit Gerrit
Sjattuh Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Origineel bericht van: gerritvogels2 Lees mijn bericht eens goed a.u.b volgens mij heb ik duidelijk geschreven dat ik via de web browser in de Engenius kan komen middels het door mij vermelde IP adres. Alleen als ik admin, admin heb ingevoerd gaat hij naar het eerste menu in de EnGenius. Daarna valt dit eerste menu weg en komt om een aantal seconden voor een enkel ogenblik terug om vervolgens weer te verdwijnen. Dus voor de duidelijheid ik kom in het aparaat maar daarna blijft de pagina knipperen. Dit op 2 verschillende pc`s geprobeert met het zelfde negatieve resultaat. Gerrit Ander kabeltje geprobeerd? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Big fellow Geplaatst: 16 januari 2010 Geplaatst: 16 januari 2010 Zet eens spamblockers/pop-up blockers in je browser uit. Gebruik je Internet Explorer? Heel veel fabrikanten ondersteunen namelijk alleen IE... En als je IE gebruikt, probeer dan eens firefox of opera als browser. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
gerritvogels2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Geplaatst: 16 januari 2010 bij geleverd kabeltje en de kabel CAT6 direct van de pc naar de bridge, helaas ook geen oplossing. Gerrit
Sjattuh Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jopiesat Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Net als bigfellow vermoed ik dan dat het in je browser en mogelijk icm pop-up blocker zit... Overigens hebben sommige apparaten meerdere IP adressen waar ze op reageren.
gerritvogels2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Geplaatst: 17 januari 2010 Ik ben er uit. eerst heb ik de popup blokker uitgezet maar dat hielp niet. Daarna de webbrowser Opera geinstaleerd en ja hoor nu kon ik de nodige settings aanpassen nadat ik op het aparaat had ingelogd. wat mij betreft kan er een slot op. Gerrit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen